شناسهٔ خبر: 31262292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جمعیت کیفری قزوین 12 درصد کاهش یافته است

به گزارش ایرنا محمدعلی محمدی روز سه شنبه در جریان بازدید علیرضا آوایی وزیر دادگستری به همراه استاندار قزوین و رییس کل دادگستری از زندان مرکزی قزوین، افزود:این

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدعلی محمدی روز سه شنبه در جریان بازدید علیرضا آوایی وزیر دادگستری به همراه استاندار قزوین و رییس کل دادگستری از زندان مرکزی قزوین، افزود:این میزان کاهش جمعیت کیفری استان که با حمایت ها و برنامه های رییس کل دادگستری استان محقق شده در مقایسه با سایر استان ها بی نظیر است.
وی اضافه کرد:علت این کاهش جمعیت کیفری نگاه تخصصی و پیگیری شخص رییس کل دادگستری استان بوده است به گونه ای که شخص ایشان تاکنون 25 بازدید از زندان های استان داشته اند.
این مسئول اضافه کرد: انتقال زندان مرکزی قزوین به خارج از شهر یکی از درخواست های ما است چون هم اکنون قزوین با 4.5 متر مربع سرانه زندانیان رتبه آخر کشور را در این زمینه دارد.
محمدی افزود: با مکاتبات مکرر اقدامات نسبتا مناسبی در این زمینه انجام شده است و پایه های انتقال زندان مرکزی قزوین به خارج از شهر و توسعه فضای خوابگاهی زندان گذاشته شد.
وی خاطر نشان ساخت:تحقق این امر به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدوارم با حضور وزیر دادگستری و مقامات اجرایی و قضایی استان در خصوص تخصیص این اعتبار اقدام شود.
محمدی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولان عالی کشور به اقشار مختلف به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه توجه دارند و امروز در همین راستا شاهد حضور وزیر دادگستری و مقامات اجرایی و قضایی ارشد استان در زندان مرکزی هستیم.
وی افزود: ساختار سازمان زندان ها بعد از انقلاب عمدتا به مسایل فرهنگی و اصلاحی تغییر شاکله داد و در همین زمینه برنامه های کاملا تخصصی و علمی در حوزه تربیتی و فرهنگی مدون شد.
محمدی ادامه داد:اعمال برنامه های اصلاحی و تربیتی موجب شد کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان را شاهد باشیم و در نتیجه حقوق شهروندی و تکریم مددجویان به طور کامل اجرا شود.
وی اضافه کرد: میزان بازگشت مجدد زندانیان به زندان در گذشته حدود 19 تا 25 درصد بوده است که هم اکنون با بسترهای فراهم شده در زندان مانند متادون درمانی،روان درمانی، اشتغالزایی و برگزاری برنامه های عقیدتی، هنری و ورزشی کاهش هشت درصدی در این زمینه داشته ایم.
6101
انتهای پیام

نظر شما