شناسهٔ خبر: 31262208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۵۵ درصدی قضات در استان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس از افزایش ۵۵ درصدی قضات شاغل در سیستم قضایی فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و توجیهی بدو خدمت کارکنان جدیدالاستخدام دادگستری فارس، نیروی انسانی را مهمترین سرمایه هر سیستم و سازمانی دانست.

وی افزود: در هر سیستم ومجموعه‌ای بویژه دستگاه قضایی نیروی انسانی موفق و کارآمد سبب توسعه، کارآیی و بهره وری بیشتر می‌شود.

القاصی‌مهر تصریح کرد: عرصه خدمت در دستگاه قضایی بسیار مهم و خطیر است و تعدد وظایف و تکالیف، مسئولیت شاغلین در این مجموعه را سنگین‌تر کرده است بنابراین باید زمینه گرایش به معنویات و ارتباط با خداوند متعال بیشتر تقویت شود چرا که کار در مجموعه قضایی و تکلیفی که برعهده شما گذاشته خواهد شد بسیار مهم، خطیر و حساس خواهد بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که باید به لحاظ ایجاد این موقعیت خدمت شکرگزار درگاه خداوند متعال باشید، ادامه داد: امروز با تلاش ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی لاریجانی و سایر مسئولان ارشد قوه قضائیه زمینه حضور و خدمت ۳۷۹ نفر از جوانان تحصیل کرده نسل جدید که از رویش‌های انقلاب اسلامی و دارای استعداد، قابلیت و توانایی‌های علمی و عملی بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود بوده اند در دادگستری استان فارس فراهم شده است.

القاصی‌مهر با بیان اینکه در طی ۳ سال گذشته دادگستری استان فارس توانسته است برخی از نیاز‌های منابع انسانی خود را از طریق جذب و به کارگیری قضات و کارمندان شایسته فراهم کند تصریح کرد: به منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم و ارتقاء دستگاه قضایی طی سه سال گذشته در مشاغل قضایی در مجموع شاهد افزایش ۵۵ درصدی به کارگیری قضات بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به افزایش کارکنان اداری مجموعه قضایی استان از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به ۴ هزار و ۳۰۰ نفر ادامه داد: این کارکنان در پست‌های مختلف جذب و مشغول به کار شده اند.

وی در این مراسم به کارمندان تازه استخدام شده دادگستری استان فارس تأکید کرد: ما در قبال همه مردم مسئول هستیم و اگر خواستار موفقیت در کار خود در دستگاه قضایی هستید باید اخلاص در عمل و صداقت درگفتار را سرلوحه کار خود قرار داده و در همه شئون زندگی به یاد خداوند باشیم.

رئیس کل دادگستری فارس کار در سیستم قضایی را کار فکری و تخصصی دارای مهارت‌های خاص ارزیابی و بیان کرد: لازمه کار در دستگاه قضایی داشتن دانش و تجربه لازم است و بدین منظور باید توانمندی‌های لازم و مورد نیاز خود را تقویت کنید و خود را با مجموعه تطبیق دهید و آموزش‌های لازم را کسب کنید.

القاصی‌مهر با اشاره به این که جنس کار در دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ها متفاوت است، اضافه کرد: کار در مجموعه قضایی رسیدگی به حساس‌ترین مسائل و امور مردم یعنی تصمیم گیری درباره جان، مال ناموس و آبروی مردم است، بنابراین باید از همان شروع خدمت سعه صدر خود را افزایش داده و با حسن خلق و تکریم و احترام با مردم برخورد کنیم و خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانیم.

انتهای پیام/چ

تعداد قضات در استان فارس

برچسب‌ها:

نظر شما