شناسهٔ خبر: 31261953 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بیش از ۵۰ درصد حاشیه‌نشینان زاهدانی ‌دیابت و چربی خون دارند

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۵۰ درصد حاشیه‌نشینان زاهدانی ‌دیابت و چربی خون دارند.

صاحب‌خبر -

‌معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیش از ۵۰ درصد حاشیه‌نشینان زاهدانی ‌دیابت و چربی خون دارند.

‌به گزارش ایلنا، سید مهدی طباطبایی با حضور در پایگاه‌های سلامت الغدیر و امامت زاهدان با بیان این مطلب که شناسایی مادران باردار و بررسی وضعیت سلامت آنان، اهم برنامه‌های حوزه سلامت است، خاطر نشان کرد: با تلاش مراقبین سلامت در پایگاه الغدیر زاهدان ۱۴ مادر بارداری که هرگز به پزشک مراجعه نکرده‌اند، شناسایی و ضمن ارجاع و تکمیل پرونده برای آنان سایر خدمات ومراقبت‌های سلامت برای آنان در حال انجام است.
 
وی ضمن تاکید بر ارائه خدمات مطلوب و ادغام یافته و پوشش صد در صدی مراقبت بیماری‌ها، تصریح کرد: ماهانه بیش از دو هزار نفر از مردم حاشیه شهر زاهدان به پایگاه الغدیر وانتظام زاهدان مراجعه کرده و خدمات رایگان سلامت در همه گروه‌های سنی را دریافت می‌کنند.
 
وی گفت: هر مراقب سلامت، مسئول مراقبت از ۲۵۰۰ نفر از مردم منطقه تحت پوشش است که این مسئولیت وظیفه آنان را سنگین‌تر می‌کند و علاوه بر آن ثبت اطلاعات سلامت مردم در سامانه سیب از وظایف مراقبین سلامت است.
 
طباطبایی تاکید کرد: بر اساس غربالگری‌های صورت گرفته در بین افرادی (خصوصاً میانسالان) که به پایگاه‌های سلامت برای دریافت خدمات مراجعه می‌کنند بیش از ۵۰ در صد افراد یا مبتلا به دیابت وچربی خون یا در معرض خطر هستند که این بررسی نشان دهنده لزوم اطلاع رسانی به مردم در گستره‌ای وسیع و ارتقای سطح آموزش بیشتر به منظور پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.
 
وی اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار نفر از شهروندان زاهدانی از خدمات سلامت دو پایگاه سلامت الغدیر و امامت بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما