شناسهٔ خبر: 31260494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده مردم مشهد در گفتگو با قدس آنلاین:

منابع بانکی کفاف پرداخت وام ۳۰ میلیونی ازدواج را دارند / قدرت خرید وام ۱۵ میلیونی ازدواج کاهش پیدا کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تورم ایجاد شده قدرت خرید وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین حسین زاده بحرینی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  صف پرداخت وام ازدواج در نظام بانکی بیشتر از آنکه وابسته به مبلغ وام باشد به مدیریت منابع بستگی دارد به طوری که درزمانی که وام ازدواج سه میلیون تومان بود صف ایجاد شده برای دریافت وام بیشتر از زمانی بود که وام ازدواج ۱۰میلیون و حتی ۱۵ میلیون تومان شد .
رئیس کمیته پولی بانکی مجلس تصریح کرد:  اگر مدیریت به طور صحیح صورت بگیرد  و منابع حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه که باید برای وام های ازدواج و کارهای نظیر آن مصرف شود به جا و در محل خود استفاده شوند  بانک‌ها توانایی پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی را دارند و  منابع بانکی  کفاف پرداخت این وام رادارند به شرطی که بانک مرکزی به خوبی مدیریت کرده و شبکه بانکی نیز پای کار باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلام افزود: مبنای وام ازدواج این است که زوج ها بتوانند از طریق آن وسایل  اولیه زندگی خود را خریداری کنند و با توجه به گرانی هایی  که در ماه های اخیر رخ داده است قدرت خرید این وام بسیار کاهش یافته است.
حسین زاده بحرینی  اظهار داشت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق وام ازدواج برای هرکدام از زوجین  ۳۰ میلیون تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است  که این رقم مصوبه کمیسیون تلفیق است و باید  در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود تا عملیاتی گردد.

برچسب‌ها:

نظر شما