شناسهٔ خبر: 31258933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: توانمندسازی اقتصاد مهمترین برنامه خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش برای توانمندسازی حوزه اقتصادی مهمترین برنامه در این استان به ویژه در دستور کار همه فرمانداران استان است.

صاحب‌خبر -

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در همایشی با حضور فرمانداران و بخشداران خراسان رضوی در مشهد افزود: توانمندسازی حوزه اقتصادی ماموریت فرمانداران در سطح استان است که باید به بهترین نحو انجام شود.
وی بر ضرورت قانومندی اقتصاد در خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: علاوه بر توانمندسازی حوزه اقتصادی، توسعه منطقه نیز باید مد نظر همه فعالان و دست اندرکاران در سطح استان باشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مدلهای موفقی در کرمان پیاده شده که با ضعفها و قوتهایی که در آن مدل توسعه اقتصادی بوده می توان الگوی موفقی را نیز در خراسان رضوی رقم زد.
وی بر لزوم همکاری همه دستگاههای دولتی در راستای تحقق اقتصاد توسعه ای تاکید و بیان کرد: می توان ما با اتحاد و انسجام این مدل جدید اقتصاد مقاومتی را در خراسان رضوی نهادینه کرد.
رزم حسینی بر لزوم توانمندسازی روستانشینان نیز تاکید و بیان کرد: روستاییان با تشکیل تعاونی در راستای توسعه محل زندگی خود می توانند اقتصاد و محیط پیرامون خودشان را توسعه دهند.
'همایش تبیین نحوه فعالیت معینهای اقتصادی' با حضور فرمانداران و بخشهای این استان با هدف خراسان رضوی در حال برگزاری تبیین مدل موفق اقتصاد مقاومتی با رویکرد مردمی و مدلهای موفق معینهای اقتصادی در استان کرمان، برگزار شده است.
بر اساس طرح پیشنهادی استاندار خراسان رضوی موسوم به 'مثلث توسعه اقتصادی' این استان به 12 منطقه اقتصادی تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این بخشها رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.
در قالب مثلث توسعه اقتصادی سه ضلع نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث قرار گرفته اند.
استاندار خراسان رضوی پیشتر گفته بود: در این استان 12 منطقه اقتصادی مشخص شده که باید از ثروتهای روستاها در این مناطق استفاده و برای سرمایه گذاران در هر منطقه فرش قرمز پهن شود.
استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی شامل 29 شهرستان، 70 بخش و 2دوهزار و 540 روستا است.
8005/1858

نظر شما