شناسهٔ خبر: 31258729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پرسپولیس با برد مقابل پدیده در ضربات پنالتی به سپاهان رسید

طلسم برانکو در جام حذفی شکست

صاحب‌خبر -
طلسم برانکو در جام حذفی شکست پرسپولیس و پدیده از ساعت ۱۷:۱۵ دیروز در تنها بازی باقی مانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. برانکو برای سومین مصاف با پدیده در طول این فصل (2 بازی پیشین در لیگ انجام شد) از ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور استفاده کرد و یحیی گل‌محمدی هم میلاد فراهانی، محمدحسین مرادمند، سید عبدالله حسینی، مرتضی منصوری، علی نعمتی، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد، محمدمهدی مهدی‌خانی و یونس شاکری را روانه میدان کرد.
پرسپولیس و پدیده از ساعت ۱۷:۱۵ دیروز در تنها بازی باقی مانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. برانکو برای سومین مصاف با پدیده در طول این فصل (2 بازی پیشین در لیگ انجام شد) از ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور استفاده کرد و یحیی گل‌محمدی هم میلاد فراهانی، محمدحسین مرادمند، سید عبدالله حسینی، مرتضی منصوری، علی نعمتی، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد، محمدمهدی مهدی‌خانی و یونس شاکری را روانه میدان کرد.
بازی در حضور حدود 22 هزار تماشاگر با سوت اشکان خورشیدی آغاز شد و شاگردان گل‌محمدی در دقایق ابتدایی عملکرد بهتری از سرخپوشان پایتخت داشتند. در دقیقه 3 ارسال کرنرتوسط محمد قاسمی‌نژاد چیزی نمانده بود به طور اتفاقی منجر به اولین گل بازی شود اما شیری پرسپولیس را نجات داد و توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. در دقیقه ۱۲ بازی خوب و هجومی پدیده نتیجه داد. در این لحظه محمدمهدی مهدی‌خانی روی ضد حمله‌ای سریع، در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند قرار گرفت و توپ را از بالای سر او به سمت دروازه فرستاد که تلاش مصلح برای جلوگیری از ورود توپ به دروازه مؤثر نبود و توپ با دخالت این بازیکن به گل پدیده تبدیل شد. در ادامه پرسپولیس برای جبران گل خورده تلاش کرد و در دقیقه 20 کرنر ارسالی ترابی از سمت راست با ضربه سر شایان مصلح همراه شد و شاگردان برانکو به گل تساوی دست یافتند. در دقیقه ۲۳، شاگردان گل‌محمدی حمله دیگری را تدارک دیدند که این بار بیرانوند زودتر از بازیکن حریف، توپ را گرفت و در ادامه به یک درگیری جزئی هم ختم شد که با دخالت داور ماجرا تمام شد. در ادامه بازی به تعادل کشیده شد و در نهایت دو تیم با تساوی راهی رختکن شدند.
نیمه دوم برخلاف پیش‌بینی با بازی محتاطانه دو تیم آغاز شد. با گذشت 15 دقیقه، برانکو اولین تعویض را انجام داد و بشار رسن را در دقیقه 61 به جای رفیعی به میدان فرستاد. در دقیقه 63، اشتباه در خط دفاعی پدیده نزدیک بود کار دست این تیم بدهد که ضربه ترابی در شرایطی نه چندان متعادل، به تور کنار دروازه برخورد کرد. در دقیقه 72 دومین تعویض سرخپوشان انجام شد و ماریو بودیمیر جای نعمتی را گرفت. در ادامه اتفاقی غیرمنتظره برای قرمزها رخ داد و سیدجلال دچار مصدومیت شد تا برانکو دست به یک تعویض اجباری بزند و در دقیقه 85 محمد نادری را به جای کاپیتان تیم خود به میدان بفرستد. در دقیقه 92 اولین تعویض پدیده صورت گرفت و رضا صدری جای مهدی خانی را گرفت. در وقت‌های تلف شده و در دقیقه 94 پرتاب اوت بلند علی نعمتی با ضربه سر مرادمند همراه شد و توپ به امین قاسمی‌نژاد رسید و او با شوت روی پا دروازه پرسپولیس را هدف گرفت اما ضربه تماشایی او را بیرانوند با واکنش بموقع مهار کرد تا بازی با تساوی به پایان برسد و در وقت‌های اضافی دنبال شود. با شروع وقت‌های اضافه امید عالیشاه به عنوان تعویض چهارم سرخ‌ها به جای ترابی وارد زمین شد و در دقیقه 102 هم حسن مهربان به جای امین قاسمی‌نژاد در تیم پدیده به زمین آمد. در 15 دقیقه ابتدایی نیمه اول وقت‌های اضافی اتفاقی نیفتاد و 15 دقیقه دوم با وجود برتری سرخپوشان و حملاتی که روی دروازه پدیده داشتند اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا تیم صعود کننده در ضیافت پنالتی‌ها مشخص شود.
در ضربات پنالتی اتفاقات عجیبی افتاد و اکثر بازیکنان ضربات خود را به بالای دروازه فرستادند. برای پرسپولیس بشار رسن ضربه‌اش را به بالای دروازه فرستاد، احمد نوراللهی و ماریو بودیمیر توپ‌های خود را گل کردند. در ادامه مهدی شیری هم ضربه‌اش را به آسمان زد ولی ضربه چیپ  علی علیپور با چاشنی شانس گل شد. در تیم پدیده هم بهنام برزای گل زد ولی محمد قاسمی‌نژاد و محمدحسین مرادمند ضربات خود را به بالای دروازه فرستادند و ضربه علی نعمتی را بیرانوند مهار کرد تا پرسپولیس در پنالتی ها 3-1 و در مجمموع 4-1 برنده شود و به مرحله نیمه نهایی صعود کند تا حریف سپاهان شود. به این ترتیب، برانکو که با پرسپولیس در جام حذفی به موفقیت نرسیده بود، طلسم شکنی کرد و برای اولین بار به نیمه نهایی رسید و حالا تیمش به قهرمانی در این مسابقات نزدیک تر شده است.
به بانوان تیرانداز اجازه ورود داده نشد
در حاشیه این دیدار، تعدادی از زنان تیرانداز قصد ورود به ورزشگاه آزادی داشتند که نیروی انتظامی مانع از ورود آنها به این مجموعه شد. یکی از این دختران تیرانداز با بیان اینکه که روزهای زوج در کلاس‌های آموزش تیراندازی ثبت نام کرده و در ورزشگاه آزادی تمرین می‌کند، به ایرنا گفت: «حتی اگر بپذیریم که زنان نباید برای تماشای فوتبال بروند، یک ورزشگاه که اختصاص به یک رشته ورزشی ندارد و همه رشته‌های دیگر نباید قربانی این رشته شوند. بهتر بود در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کردند تا ما به ورزشگاه نمی‌آمدیم.»

منبع: ایران

نظر شما