شناسهٔ خبر: 31255397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مسئول برگزاری استارتاپ ویکند بافت فرسوده در گفت و گو با ایسکانیوز؛

جزئیات استارتاپ ویکند بافت فرسوده در واحد یادگار اعلام شد/ بازدید از «برج میلاد» برای نفرات برتر

دبیر کنفرانس ملی و مسئول برگزاری استارتآپ ویکند بافت فرسوده جزئیات برگزاری این رویداد استارتاپی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کنفرانس ملی و استارتاپ ویکند «بافت فرسوده»، چهارشنبه(1اسفندماه) این هفته به همت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام(ره) شهر ری در این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام(ره)، ماه گذشته نخستین استارتاپ ویکند شهر هوشمند را با حمایت صاحبان ایده و دانشجویان خلاق برگزار کرده بود

علی شهابی دبیر کنفرانس ملی و مسئول برگزاری استارتآپ ویکند بافت فرسوده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات این استارتاپ گفت: کنفرانس ملی و استارتآپ ویکند بافت فرسوده 1 تا 3 اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برگزار خواهد شد؛ کنفرانس ملی این رویداد استارتاپی چهارشنبه ساعت 8 صبح آغاز می شود و تا ساعت 21 شب ادامه خواهد داشت. روزهای پنج شنبه و جمعه نیز تیم های با یک دیگر رقابت خواهند کرد.

وی افزود: دکتر حناچی شهردار تهران، علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، محسن هاشمی و محمد سالاری از شورای شهر تهران در کنفرانس ملی این رویداد حضور خواهند یافت.

شهابی با اشاره به نحوه رقابت کردن شرکت کنندگان در این رویداد استارتاپی تصریح کرد: در این رویداد، چندین پنل تخصصی وجود دارد که شرکت کنندگان با حضور در این پنل ها و ارائه مقالات خود، با یک دیگر به رقابت می پردازند؛ تا بدین لحظه حدود 100 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که داوران از میان آن ها بهترین را انتخاب خواهند کرد. این مقالات به صورت پوستر، شفاهی و چاپی پذیرش شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام(ره) ادامه داد: محتوای علمی مقالات ارائه شده در اختیار تیم های استارتاپی قرار می گیرد؛ آن ها از این محتوای علمی استفاده می کنند و ایده هایی را در راستای حل معضلات بافت فرسوده ارائه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مقالات ارائه شده، بر راهکارهای حل مشکلات بافت فرسوده با نگاه های مختلف مدیریتی از جمله حمل نقل، اقتصاد شهری، محیط زیست، حکمرانی، پدافند غیرعامل، فناورهای فضایی و استارتاپی تاکید شده و راهکارهای مختلفی برای حل معضلات بافت فرسوده شهری پیشنهاد شده است.

شهابی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه آمادگی برای زلزله در مقالات کار شده است یا خیر اذعان داشت: بله؛ در این حوزه نیز پیشنهادات خوبی داده شده است. در این رویداد نشستی را تحت عنوان «کاربرد فناوری فضایی در بافت فرسوده» داریم که به موضوع زلزله تهران پرداخته خواهد شد. در این نشست که ساعت 14 تا 15:30 دقیقه برگزار خواهد شد، معاونت علمی ریاست جمهوری نیز حضور دارد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگار امام(ره) با بیان این که در استارتآپ ویکند بافت فرسوده، 10 تیم استارتاپی بر روی 10 ایده کار خواهند کرد گفت: پیش بینی می کنیم که تعداد شرکت کنندگان در این حوزه به 120 نفر برسد.

وی تاکید کرد: استارتاپ ها به بهبود وضعیت اشتغال کشور کمک های زیادی را خواهند کرد زیرا که اشخاص شرکت کننده اگر به صورت مداوم بر روی ایده های خود کار کنند، می توانند از این طریق اشتغال زایی داشته باشند و به یک کسب و کار موفق دست پیدا کنند. هر استارتاپ می تواند جذب نیرو و اشتغال زایی قابل توجهی را داشته باشد زیرا که اشتغال های گذشته را تکمیل نمی کند، بلکه یک کار جدید را ارائه می دهد.

شهابی با بیان این که استارتاپ ویکند بافت فرسوده برای اولین بار است که در کشور برگزار می شود بیان کرد: به دنبال این هستیم که نگاه استارتاپی به حوزه بافت فرسوده را رونق دهیم تا اشخاصی که ایده هایی نوین در این راستا دارند بتوانند به راحتی ایده های خود را ارائه دهند.

مسئول برگزاری استارتاپ ویکند بافت فرسوده درباره برنامه های جانبی این رویداد گفت: روز قبل از اغاز برگزاری این رویداد، شرکت کنندگان حاضر در استارتاپ را به بازدید از مراکز بافت فرسوده منطقه 17 شهر تهران خواهیم برد و موضوع بافت فرسوده را به صورت کارگاهی و میدانی به آن ها نشان خواهیم داد. روز پنج شنبه نیز تعدادی سرمایه گذار که علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه بافت فرسوده هستند در واحد یادگار حضور و از اقدامات شرکت کنندگان از استارتاپ بازدید می کنند. در واقع با این اقدام پیوندی را میان صاحبان ایده و سرمایه گذار ایجاد کرده ایم.

وی در پایان یادآورشد: روز یکشنبه هفته آینده (5اسفند) تیم های برتر به همراه جمعی از اساتید دانشگاه به بازدید از مجموعه گردشگری برج میلاد خواهند رفت.

انتهای پیام/

108 / 167

نظر شما