شناسهٔ خبر: 31255291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۷ هزار میلیارد تومان، فرار مالیاتی پزشکان ایرانی/ بی‌عدالتی و تبعیض را از میان بردارید

عضو اتحادیه جنبش دانشجویی گفت: فرار مالیاتی پزشکان ظلم به کارمندان و اقشار پایین و کم درآمد جامعه است که باید برطرف شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا گلرو منفرد عضو اتحادیه جنبش دانشجویی در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شرایط کنونی کشور و سگینی تحریم‌ها، دولت نمی‌تواند با فروش نفت درآمد‌های نفتی را وارد کشور کند، از این رو نیاز به اصلاح ساختار و نظام مالیاتی و شفافیت درآمدی همه اقشار جامعه مانند شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان امور مالیاتی، مالیاتی که تمامی پزشکان اعم از عمومی و متخصص و فوق متخصص و دندان پزشک و جراح موظف به پرداخت آن هستند مبلغی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان است که تنها ۲۰۰ میلیارد آن محقق می‌شود.

گلرو منفرد اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل در برنامه بودجه سال ۹۸ ، ۲ قانون را به تصویب رسانده است؛ یک آنکه همه پزشکان موظف به استفاده از کارت خوان بوده و دوم آنکه مالیات ده درصدی بر درآمد آنها به طور حتم اعمال گردد.

عضو اتحادیه جنبش دانشجویی ادامه داد: شاهد لابی‌گری‌هایی سنگین از طرف سازمان نظام پزشکی و برخی افراد از طرف وزارت بهداشت و درمان هستیم تا این قانون لغو شده و شفافیت درآمد‌های پزشکان صورت نگیرد و مالیاتی از آن‌ها گرفته نشود.

گلرو منفرد گفت: این موضوع عملا یک خیانت به کشور است، مالیات بردرآمد یک کارمند با درآمد سه میلیون تومانی مالیات همان ابتدای ماه از حقوقش کسر می‌شود درحالی که یک پزشک عمومی با درآمدی بالغ بر ۱۰ میلیون درماه و یک پزشک متخصص با درآمدی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون درماه مالیاتی پرداخت نمی‌کند و این کار ظلمی آشکار به قشر پایین جامعه و کارمندان است.

وی تاکید کرد: این بی عدالتی و تبعیض باید برطرف گردد، ما خواستار آن هستیم دولت و مجلس شورای اسلامی در برابر این فشار‌ها به طور قاطع بایستد و مالیات پزشکان گرفته شود.

انتهای پیام/

لزوم رسیدگی به موضوع پرداخت مالیات پزشکان

نظر شما