شناسهٔ خبر: 31255244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رحماني فضلي بر ارائه گزارش از دستاوردهاي کلان کشور تاکيد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير کشور در پانزدهمين جلسه ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي بر اولويت پيشگيري، ضرورت پاسخگويي فوري، ارائه گزارش هاي ايجابي از دستاوردهاي کلان کشور و اطلاع رساني در مسير افزايش اطمينان و اميد مردم تاکيد کرد.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا از وزارت کشور، عبدالرضا رحماني فضلي در اين جلسه با يادآوري عظمت حضور مردم در 22 بهمن و قدرداني از اقشار مختلف ملت براي اين حضور زمان شناسانه و مؤثر آنها گفت: با وجود تمام فشارهاي خارجي و تبليغات و بسيج رسانه هاي نظام سلطه عليه جمهوري اسلامي و درحالي که دشمنان کشور خيال خام درک نکردن چهل سالگي انقلاب را در سر مي پروراندند و انواع توطئه ها را دنبال مي کردند، شاهد حضور حماسه آفرين و باشکوه مردم و افزايش 10 تا 20 درصدي جمعيت حاضر در راهپيمايي امسال بوديم که در اين مسير هدايت ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و موقع شناسي مردم بسيار موثر بود.
وزير کشور و رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي در پانزدهمين جلسه ستاد، پس از استماع گزارش هاي دستگاه ها و نقطه نظرات اعضا درخصوص اخبار اقتصادي کشور، بر ادامه اقدامات دستگاه ها براي پيشگيري از بروز فضاسازي هاي عمومي غير سازنده در مورد تامين اقلام ضروري مورد نياز مردم تاکيد کرد.
رحماني فضلي با اشاره به نقطه نظرات مطرح شده از سوي نمايندگان نانوايان در آغاز جلسه ستاد و همچنين گزارش هاي ارائه شده از سوي دستگاه هاي ذيربط درخصوص ارتقاي کمي و کيفي توليد نان در کشور گفت: مسائل و مشکلات نانوايان بايد به سرعت حل و فصل شود و ما به هيچ وجه نمي پذيريم که خللي دراين کار ايجاد شود و احيانا به دليل برخي ضعف هاي مقطعي در عرصه هايي مثل حمل و نقل و توزيع آرد و يا عدم رفع برخي تبعيض ها درخصوص نانوايان، فضاي عمومي غير سازنده در روند توليد نان شکل بگيرد.
وزير کشور در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت نگاه پيشگيرانه در عرصه اطلاع رساني و تبليغات در مورد عرصه هاي اقتصادي کشور تاکيد و اظهار کرد: ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور از ابتداي شروع به کار، سياست پيشگيرانه را در پيش گرفت و خوشبختانه در عرصه هاي متعددي، اهداف پيشگيرانه محقق شده است؛ اما اين ستاد سياست گذار و هماهنگ کننده در حوزه اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي است و اين دستگاه هاي عضو ستاد و ساير نهادهاي اقتصادي کشور هستند که بايستي رويکردها و سياست هاي مصوب ستاد را در مجموعه خود دنبال کنند و ضمن رصد دقيق شرايط عمومي جامعه و اخبار منتشره در رسانه ها، پاسخگويي سريع و به موقع براي رفع شبهات و جلوگيري از گسترش شايعات را در جامعه دنبال کنند.
رحماني فضلي اضافه کرد: طراحي هاي پيشگيرانه به موازات رصد مستمر مسائل مرتبط از سوي دستگاه ها و پيگيري فوري موضوعات مطرح در فضاي عمومي و تعيين تکليف صحت و سقم و علل آن و اطلاع رساني پاسخگويانه، مي تواند از تبديل شد موارد جزئي به معضلهاي مخرب جلوگيري کند.
وزير کشور با يادآوري اجتناب ناپذيري تحقق رسالت رسانه ها در انعکاس واقعيت هاي کشور البته با رويکرد مسؤولانه و زمان شناسانه، خاطر نشان کرد: تاکيد بر رويکردهاي پيشگيرانه از اين منظر است، چرا که پس از بروز مشکل نمي توان انتظار داشت رسانه ها آن را منعکس نکنند و در چنين صورتي حتي اگر رسانه ها هم به موضوع نپردازند، مردم در سطح جامعه حضور دارند و مشکل را به چشم خواهند ديد.
رئيس شوراي امنيت کشور در ادامه به تحرکات رواني و فضاسازي هايي که به دنبال ايجاد ياس و نااميدي مردم است، اشاره کرد و گفت: نبايد به گونه اي عمل شود که روند افزايش اميدواري مردم دچار اشکال شود و در اين زمينه بايد دستگاه هاي مسؤول با آموزش و آگاه سازي عناصر و بعلاوه منابع رسانه اي از بروز خطاهاي سهوي که مورد سوءاستفاده دشمنان کشور قرار مي گيرد، جلوگيري و با خطاهاي عامدانه که عليرغم تذکرات تکرار مي شود برخورد قانوني کنند.
وزير کشور با تبيين اهميت رسانه اي به ثمر نشستن پروژه هاي بزرگ و اساسي کشور و لزوم اطلاع رساني واقعي، مؤثر و همه جانبه درخصوص ابعاد و نتايج اين موفقيت ها افزود: رويدادهايي مانند افتتاح فاز سوم پالايشگاه خليج فارس که در روزهاي اخير با حضور رياست محترم جمهوري محقق شد که نه تنها کشور را در تامين بنزين به خودکفايي رسانده، بلکه افزايش قابل توجهي در صادرات کشور خواهد داشت، نياز به اطلاع رساني و آگاه سازي بيشتر در افکار عمومي دارد.
او ادامه داد: چنين پروژه هاي عظيمي که با وجود تمام مشکلات و فشارهاي خارجي با اتکا به همت و توان داخلي در کشور به نتيجه مي رسد، گامي بسيار مهم است و عظمت چنين پروژه هايي قابل تجليل است. اين پروژه ها کشور را در مسير حرکت رو به جلو قرار مي دهد و مردم با آگاهي از ابعاد مختلف آن اميد هرچه بيشتري به افق هاي پيش رو خواهند داشت.
رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور در همين زمينه به بيانيه رهبري و تاکيد آن بر افزايش انگيزه و اميد جامعه خصوصاً در جوانان اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در اين بيانيه علاوه بر ترسيم نقشه راهي دقيق و جامع، تمرکز به بيرون را رد و اتکاء به داخل و جوانان را از جمله از منظر تقويت روحيه و انگيزه جوانان مورد تصريح قرار داده اند.
شبد**1953**9122
انتهاي پيام /*

نظر شما