شناسهٔ خبر: 31255215 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

متخلفان اپ های تلفن همراه بازداشت شدند

وزیر ارتباطات از بازداشت متخلفان پرونده مربوط به شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن‌های موبایلی که اقدام به فریب کاربران برای عضویت در سرویس‌های ارزش افزوده می‌کرد، خبر داد.
به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی دوماه پیش از تخلف یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن‌های موبایلی خبر داده بود که در مدت کوتاهی بیش از ۵۰۰ نرم افزار موبایلی را توسعه داده است. وی با اشاره به اینکه این نرم افزارها از پوشش ادعیه تا عناوین غیراخلاقی را شامل می‌شد و برای خالی کردن جیب مشترکان تلفن همراه با سرویس‌های ارزش افزوده، توسعه داده شده بود، تأکید کرد:  گزارش به پلیس برای رسیدگی بیشتر ارجاع شده و مبالغ به مردم باز خواهد گشت. در همین راستا  وزیر در توئیتر خود نوشت: در ادامه بررسی‌های انجام شده درخصوص این پرونده، برخی بازداشت شدند. وی گفت: این نرم افزارها به اجبار و فریب مردم را عضو برخی سرویس‌های ارزش افزوده می‌کردند و طبق گزارش پلیس فتا، تاکنون به یک فقره درآمد نامشروع ۵.۸ میلیاردی اقرار کرده‌اند. وزیر ارتباطات با تشکر از پلیس برای پیگیری این پرونده افزود: همچون قبل مبالغ رفته از جیب مردم را بازمی‌گردانیم.

 شناسایی ترافیک نامتعارف مکالمات بین المللی از سوی زیرساخت

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از شناسایی شماره تلفن‌هایی که دارای ترافیک نامتعارف ارتباطی هستند خبر داد و گفت: این شماره‌ها به صورت هفتگی در شبکه زیرساخت شناسایی و پیگیری حقوقی می‌شوند.
به گزارش مهر ، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه مکالمات بین‌الملل کاربران برای خروج و ورود به کشور باید از شبکه ارتباطات زیرساخت عبور کند، اظهار داشت: از نظر قانون هرگونه ترافیک ارتباطات بین‌الملل باید از شبکه ارتباطات زیرساخت عبور کند و زمانی که این ارتباطات از شبکه زیرساخت عبور نکند، غیرقانونی محسوب می‌شود. درست مانند کالایی که باید از گمرک کشور وارد شود  در غیر این صورت قاچاق به شمار می‌رود. وی با بیان اینکه هم‌اکنون از مسیر ارتباطات بین‌الملل اقدامات غیرقانونی در برقراری ترافیک صورت می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به ایجاد ترافیک نامتعارف، ترمینیشن و قاچاق ترافیک اشاره کرد، افزود: سامانه ارتباطات زیرساخت، شماره‌هایی را که ترافیک‌های نامتعارف ایجاد می‌کنند  شناسایی کرده و ما نسبت به قطع این شماره‌ها اقدام می‌کنیم. مدیرعامل زیرساخت با تأکید براینکه شناسایی این گونه شماره‌ها به طور متداول اتفاق می‌افتد و سریعاً قابل شناسایی بوده و طولانی مدت نیست، ادامه داد: معمولاً سامانه زیرساخت به صورت هفتگی شماره‌هایی که از آنها به طور نامتعارف ارتباط برقرار شده باشد ،شناسایی و قطع می‌کند. در مواردی نیز که این گونه ارتباطات در شبکه ما شناسایی نشوند، از سوی اپراتورها گزارش داده می‌شوند و ما نسبت به قطع آنها اقدام کرده و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

به زودی از اپلیکیشن های حوزه کودک رونمایی می‌شود

دبیر جشنواره کودک آنلاین گفت: جشن انتخاب فیلم‌ها و ایده‌های برتر جشنواره کودک آنلاین نیمه اسفندماه برگزار می‌شود.
به گزارش «ایران»، جمال هادیان با بیان اینکه پس از معرفی فیلم‌ها و ایده‌های منتخب وارد مرحله سوم جشنواره خواهیم شد، گفت: در این مرحله با برنامه‌ریزی‌ قرار است یک شتاب‌دهنده، ایده‌های برگزیده را هدایت کند و از ایده‌پردازان برگزیده حمایت شود، که در این راستا علاوه بر فیلم‌های کوتاه، 20 ایده مورد حمایت قرار می‌گیرند و به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند. هادیان با بیان اینکه طراحی زیست‌بوم برای کودکان در فضای مجازی و عرصه وب شامل سه حلقه فرهنگ‌سازی، تولید محتوا، زیرساخت و خدمات است، گفت: در حلقه‌ فرهنگ‌سازی قدم‌هایی برداشته‌ شده که جلسات «نقد و اندیشه» که توسط روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود در همین راستاست. وی با اشاره به برگزاری این جشنواره‌ برای تولید محتوای کودکان به‌عنوان حلقه دوم اکوسیستم کودکان در فضای مجازی گفت: برای حلقه سوم هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه‌ای با فراهم‌کننده زیرساخت‌ها برگزار کرد که قرار شد اپلیکیشن‌های ویژه کودک و نوجوان تهیه یا اپلیکیشن‌های خود در این حوزه را ارتقا دهند یا اگر ایده‌هایی در این زمینه‌ دارند معرفی کنند. دبیر این جشنواره در ادامه افزود: بنده به نمایندگی از وزیر اعلام می‌کنم که ایشان آمادگی دارند در مراسمی طی هفته‌های آتی از اپلیکیشن‌های تهیه‌شده و آماده در حوزه کودک، رونمایی کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما