شناسهٔ خبر: 31255195 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

گزارش برنامه نود (۹۷/۱۱/۲۹)؛ با رحمتی از حواشی استقلال تا خداحافظی ملی

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به حواشی فوتبال ایران پرداخت و گفت‌وگویی با دروازه‌بان استقلال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، برنامه نود دوشنبه شب(بیست و نهم بهمن‌ماه) از ساعت ۲۲:۵۸ آغاز شد که مرور گلزن‌ترین مدافعان میانی تاریخ لیگ برتر، بررسی انتقال بحث‌برانگیز آیاندا پاتوسی با استقلال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرحسین فتی مدیر عامل این باشگاه و فریبرز محمودزاده مسؤول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، گفت‌وگوی جذاب با سید مهدی رحمتی به مناسبت رکوددار شدن او در انجام بازی در لیگ برتر، بررسی مسابقات و داوری‌های هفته هجدهم لیگ برتر و ... ازجمله بخش‌های این برنامه بود که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «قهرمان جام حذفی فصل ۹۸-۹۷ چه تیمی خواهد بود؟»، یکی از گزینه‌های «پرسپولیس»، «داماش» یا «سپاهان» را انتخاب و ارسال کنند.

برنامه نود 29 بهمن 97,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,حواشی فوتبال

 

آنچه در برنامه نود امشب خواهید دید:

- مرور منتخب گل‌های لیگ به مناسبت  به ثمر رسیدن ۱۰ هزارمین گل این بازی‌ها.

 

- بررسی اعتراضات شدید به داوری‌ها.

 

- گفت‌و‌گو با بازیکنی که چند روز قبل رکورددار بازی در لیگ برتر شد.

 

* در آیتم ابتدایی برنامه، لحظات جذاب هفته اخیر فوتبال ایران پخش شد.

 

* رحمتی: مصاحبه ناصرخان نگاه‌ها را به من را تغییر داد (بخش اول)

فردوسی‌پور به مناسبت چهارصد و سی و نهمین بازی سید مهدی رحمتی در تاریخ لیگ برتر که در دیدار اخیر استقلال مقابل تراکتورسازی اتفاق افتاد و او را بالاتر از ابراهیم صادقی، رکورددار بازی در این رقابت‌ها کرد، گفت‌وگویی انجام داد که مشروح بخش اول اظهارات او را در زیر می‌خوانید:

 

* راجع به ۱۷ سال حضورم در لیگ برتر می‌توانم بگویم انگار همین یکی، دو روز قبل بود که نخستین بازی‌ام را در فجر سپاسی انجام دادم.

 

* فردوسی‌پور: چه نمره‌ای به خودت می‌دهی؟ / رحمتی: مردود نیستم.

 

* فردوسی‌پور: می‌توان تو را بهترین گلر تاریخ لیگ برتر عنوان کرد. / رحمتی: نظر لطف شما است ولی این سال‌ها خیلی سخت بود؛ از زمانی که برای فجرسپاسی به‌عنوان سرباز صفر به میدان رفتم و زیر نظر استاد یاوری بودم تا اینکه در هفته آخر لیگ آزادگان و در دیداری که حتی اگر مساوی می‌کردیم، به لیگ دو می‌رفتیم، یک فصل خیلی سخت گذراندم؛ ظهر همان بازی آقای یاوری گفت که می‌خواهم از تو استفاده کنم؛ حواست باشد پاس به عقب آمد سر توپ نزنی، مهار سینه نکنی و ... .

 

* فردوسی‌پور: جو گیر بودی؟ / رحمتی: این کارها را انجام می‌دادم چون اعتماد به نفسم بالایی داشتم و جوان بودیم؛ قبل از بازی تماشاگران عباس محمدی را تشویق می‌کردند و فکر می‌کردند او درون دروازه می‌ایستد ولی من دروازه‌بانی کردم؛ پس از آن هم آقای (غلامحسین) پیروانی آمد، به من بها داد و قهرمانی جام حذفی شدیم؛ بعد از آن قهرمانی، یکی از تلخ‌ترین اتفاقات زندگی‌ام افتاد و خواهرم را از دست دادم؛ بعد از آن که به شیراز بازگشتم، آقای پیروانی حق پدری را بر گردنم ادا کرد و شرایطی داشتم که وقتی در دروازه می‌ایستادم، چشمم توپ را نمی‌دید.

 

* آن مصاحبه ناصرخان(حجازی) خیلی تاثیر مثبتی در روند زندگی فوتبالی من داشت؛ بعد از آن مصاحبه بود که همه به یک دید دیگر به من نگاه کردند.

 

* وقتی در فجرسپاسی بودم، بین دو بازی لیگ با سپاهان و ابومسلم، یک مسابقه با السد قطر داشتیم که در دیدار رفت یک بر یک کردیم و در شیراز هم همین نتیجه اتفاق افتاد ولی در ضربات پنالتی نتوانستم حتی یک پنالتی بگیرم؛ یک توپ را هم که درست تشخیص دادم، تبدیل به گل شد، اما هفته بعد از آن، دو پنالتی مقابل ابومسلم گرفتم؛ در هفته پنجم لیگ هم که در ایام عید بود، برابر پاس یک پنالتی را مهار کردم و در آن مسابقه با گلزنی رجب‌زاده به برتری رسیدیم.

 

* ۵۶ یا ۵۷ پنالتی را مهار کردم.

 

* یک بازی که پنالتی گرفتم، استقلال سوم شد؛ آقا رضا(عنایتی) سه پنالتی به من زده که هر سه را گرفتم.

 

* یکی از تصمیمات اشتباهی که در فوتبالم گرفتم، آن سالی بود که بدون مشورت، تحقیق و با تصمیمی عجولانه به سپاهان رفتم؛ آن سال آرمناک پطروسیان در سپاهان محبوب و خیلی خوب بود.

 

* بعد از گل به خودی هادی عقیلی در سپاهان به من، اردلان به فرهاد کاظمی گفت اگر مهدی عقب‌تر بود، آن گل را نمی‌خورد؛ آقا فرهاد گفت اگر مهدی عقب‌تر بود، هادی چیپ می‌زد که در بازی بعد مقابل ذوب‌آهن همین اتفاق افتاد و عقیلی با ضربه سر دوباره به من گل به خودی زد!

 

* فردوسی‌پور: در سال اولی که به استقلال رفتی، طالبلو در آنجا بود؛ به نظرت کار درستی کردی؟ / رحمتی: دوران خیلی سختی بود؛ اگر من بازی نمی‌کردم، تیم ملی را از دست می‌دادم و این شرایط برای وحید هم بود.

 

* مسائلی که آن سال اتفاق افتاد، بخاطر جوانی بود؛ بیشتر این جنگ‌ها در سال دوم به وجود آمد که آقای مرفاوی سرمربی تیم بود؛ من در تیم ملی فیکس بودم که مقابل قطر هم بازی کردم و یک بر صفر بردیم؛ در همه بازی‌های تیم ملی به میدان رفتم ولی آقای مرفاوی به من گفت سرمربی تیم ملی تو را قبول دارد، من ندارم! ؛ همه بازی‌ها را وحید بازی کرد و خودم می‌گویم که من آن زمان قهر کردم.

 

* آن سال قرار بود آخرین بازی لیگ را من بازی کنم و قراردادم هم تمام شده بود؛ در طول هفته گفته بودند آخرین بازی فصل با پیکان که اگر می‌بردیم و شانس قهرمانی داشتیم را من بازی خواهم کرد، اما در جلسه قبل از مسابقه گفتند من بازی نمی‌کنم که به همین خاطر کیفم را برداشتم و رفتم، اما اگر الان به گذشته بازگردم، آن کار را نمی‌کنم و روی نیمکت می‌نشینم.

 

* در دربی ۶۱ که ۲ بر یک باختیم، اشتباه بدی نداشتم؛ قبل از آن شوتی که معدنچی زد، فکر کردم توپ اوت شده ولی داور کرنر گرفته بود؛ مطمئنا اگر فکر می‌کردم کرنر شده، توپ را می‌گرفتم یا دفع می‌کردم.

 

* آخر همان سال دو پیشنهاد از پاس همدان و مس کرمان داشتم ولی به مس رفتم و دو سال از بهترین دوران بازی‌ام را در این تیم پشت سر گذاشتم؛ هیچ حاشیه‌ای نداشت و به دور از استرس و در آرامش کارم را انجام دادم.

 

اعلام زمان نیمه نهایی و فینال جام حذفی

بنابر اعلام سعید فتاحی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ به برنامه نود، دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، در تاریخ سوم خردادماه ۹۸ در اصفهان برگزار خواهد شد.

فینال جام حذفی نیز روز نهم خردادماه ۹۸ برگزار می‌شود و ممکن است این بازی برخلاف سال‌های قبل به میزبانی خرمشهر نباشد.

 

* به مناسبت به ثمر رسیدن ده هزارمین گل تاریخ لیگ برتر توسط امین قاسمی‌نژاد در دیدار نفت مسجدسلیمان و پدیده، برنامه نود در ۹ برنامه متوالی ۹۰ گل خاطره‌انگیز تاریخ این رقابت‌ها را پخش می‌کند که بخش اول آن با نمایش ۱۰ گل، پخش شد.

 

نخستین گل تاریخ لیگ برتر را علی‌اصغر مدیر روستا، بازیکن سابق پیکان که برابر استقلال اهواز پنالتی گرفت و گلزنی کرد، به ثمر رساند که به همین مناسبت مصاحبه کوتاهی با او انجام گرفته بود.

 

 

صنعت نفت آبادان ۱ پدیده مشهد ۱

 

نکات بازی

صنعت نفت با ۱۲ تساوی رکورددار لیگ است.

 

پدیده ۶ بازی و یک برد.

 

پدیده بدون گل زده در چهار بازی اخیر خارج از خانه.

 

- کنفرانس مربیان

ساکت الهامی: فکر می‌کنم اگر دقت می‌کردیم، به برد می‌رسیدیم؛ در شروع بازی می‌توانستیم به گل برسیم که این اتفاق نیافتاد.

 

پائولو سرجیو: تیم ما خوب بازی کرد، بچه‌ها زحمت کشیدند و شخصیت بالای خود را برابر پدیده که تیم لایقی است، نشان دادند؛ اگر به این شکل بازی کنیم، قطعا در مسابقات آینده موفق می‌شویم.

 

 

پیکان صفر سپاهان ۱

 

نکات بازی

پیکان با دریافت ۴ گل در ۱۵ دقیقه ابتدایی، ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر.

 

امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر هیچ تیمی را بیشتر از پیکان شکست نداده است؛ ۱۵ بار.

 

سپاهان در لیگ برتر هیچ تیمی را بیشتر از پیکان شکست نداده است؛ ۱۷ بار.

 

سپاهان ۱۸ بازی بدون شکست.

 

فرکی در هفت تقابل اخیر با قلعه‌نویی به برتری نرسیده است.

 

- کنفرانس مربیان

تکسیرا: خیلی خوب جنگیدیم و توانستیم سربلند از زمین خارج شویم؛ این ویژگی تیم قهرمان است که اگر زمین هم بد باشد، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا به برد برسد؛ تماشاگرانی که از اصفهان به تهران آمده بودند، شایسته این پیروزی بودند.

 

حسین فرکی: حق ما شکست نبود؛ برخلاف هفته قبل، روی یک اشتباه با یک گل باختیم ولی در سایر دقایق عملکرد خوبی ارائه کردیم؛ تغییری که در این یک هفته ایجاد شده، ما را به آینده امیدوار می‌کند.

 

پرسپولیس ۲ استقلال خوزستان صفر

 

نکات بازی

هر ۷ گل اخیر سید جلال حسینی با ضربه سر بوده است.

 

استقلال خوزستان، دهمین تیمی که سید جلال حسینی موفق به گلزنی برابر آن شد.

 

یازدهمین بازی بدون برد استقلال خوزستان در لیگ برتر که بدترین آمار بین تمام تیم‌ها در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

 

استقلال خوزستان بیش از هر تیمی در لیگ برتر برابر پرسپولیس شکست خورده است؛ ۷ بار.

پرسپولیس، بهترین تیم بازی‌های خانگی لیگ هجدهم.

 

- کنفرانس مربیان

کریم بوستانی: بازی خوبی بود و تیم ما خوب بازی کرد؛ تیم ما جوان بود و هفت نفر بار اول بود که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردند؛ دو موقعیت گل داشتیم و اگر به گل می رسیدیم، خیلی بهتر بود؛ پرسپولیس بیشتر از ما نیاز به امتیاز داشت؛ بچه‌های ما در ضد حملات خوب کار کردند و دو گلی که دریافت کردیم، اشتباهات فردی بود.

 

برانکو ایوانکوویچ: این برد بعد از باخت برابر فولاد در اهواز، ما را دوباره در مسیر قهرمانی قرار داد؛ البته یک مقدار مشکل داشتیم چون حرکت توپ بخاطر وضعیت چمن کند بود ولی مهم‌ترین موضوع پیروزی بود و با روحیه بهتری آماده بازی با پدیده در جام حذفی می‌شویم.

 

* به مناسبت گلزنی سید جلال حسینی مقابل استقلال خوزستان، کلیپی از بهترین مدافعان میانی گلزن تاریخ لیگ برتر پخش شد که حنیف عمران‌زاده(۲۰ گل)، محسن بنگر(۲۲ گل)، سهراب بختیاری‌زاده(۲۳ گل)، سپهر حیدری(۲۵ گل)، هادی عقیلی(۲۵ گل) و علی انصاریان(۲۵ گل) در این جمع بودند.

 

***

* رحمتی: اشتباه کردم یقه کریمی را نگرفتم!/ برای ماندن بازیکنان شرط نگذاشتم (بخش ۲)

بخش دوم گفت‌وگوی ضبط شده با سید مهدی رحمتی به حواشی دوران حضور او در استقلال و سپاهان و همچنین حسرت از دست دادن سه جام جهانی اختصاص داشت که مشروح اظهارات او را در زیر می‌خوانید:

 

* در باشگاه سپاهان بجز آقای ساکت، سایر افراد رفتار خیلی بدی با من داشتند؛ خیلی از مسؤولان سپاهان وقتی من پشت در نشسته بودم، از در دیگر می‌رفتند تا با من تقابل نداشته باشند؛ دو قهرمانی لیگ برتر و صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا را در سپاهان داشتم و معتقدم اگر آن تیم حفظ می‌شد، می‌توانست قهرمان آسیا شود.

 

* قبل از آن بازی مقابل پرسپولیس در روز برفی که در سپاهان بودم، یک مقدار در نیم‌فصل اول شرایط و دوران خوبی پشت سر نگذاشتم و استرس عجیب و غریبی داشتم ولی در نیم ساعت، آن برف گرفت و شرایط عوض شد؛ در پنالتی اولی که گرفتم، مچ پای من آسیب بدی دید و می‌خواستم تعویض شوم، اما بخاطر سردی هوا، پای من بی‌حس شد و کارم را ادامه دادم که پنالتی دوم را نیز از مرحوم هادی نوروزی گرفتم.

 

* فردوسی‌پور: پس از سپاهان، در اوچ به استقلال بازگشتی. / رحمتی: اوایل بازگشتم یک سری حواشی برای من به وجود آمد که آدم‌های ساده لوح و کوته فکر می‌گفتند من گفتم آقای X یا Y نباشد؛ باید به حال فوتبال یا مدیری تاسف خورد که بخاطر حرف یک بازیکن بگوید فلانی باشد یا خیر؛ آن زمان من دروازه‌بان تیم ملی بودم و در همه مسابقات ملی بازی می‌کردم؛ چرا باید شرط می‌گذاشتم فلان بازیکن باشد یا خیر.

 

* شب قبل از دربی‌ای ۳ بر ۲ که پرسپولیس با گل‌های ایمون زاید برد، تا صبح در بیمارستان و زیر سرم بودم؛ سرما خوردگی شدیدی داشتم و شرایط حالی و روحی‌ام خوب نبود؛ اگر گل دوم آن مسابقه را نگاه کنید، علی کریمی می‌گوید توپ را به من بده که این کار را انجام دادم، ولی اگر تجربه الان را در آن زمان داشتم، یقه او را می‌گرفتم و یک درگیری راه می‌انداختم.

 

* فردوسی‌پور: جدایی از استقلال بخاطر قلعه‌نویی بود؟ / رحمتی: هیچ مشکلی با آقای قلعه‌نویی نداشتم و بحثم اطرافیان ایشان بود؛ یک سری اطرافیان ایشان بودند که بودنم در استقلال به آنها لطمه می‌زد؛ از بچگی از خبرچینی و چاپلوسی بدم می‌آید که اطراف ایشان افرادی بودند و این کارها را می‌کردند ولی شخصا اصلا مشکلی با آقای قلعه‌نویی نداشتم.

 

* از آن همه حاشیه و  سر و صدا می‌خواستم به یک جایی بروم که بدون سر و صدا کارم را دنبال کنم که پیکان را انتخاب کردم.

 

* روزی که سر تمرین پیکان رفتم، آقای نصرتی، سعید دقیقی، فشنگچی، آرمان قاسمی و سید علی حسینی در این تیم بودند که من آخرین خریدهای لیگ برتری این تیم حساب می‌شدم؛ مگر یک تیم چند بازیکن لیگ برتری می‌توانست بگیرد؟؛ من تنها ساموئل را با خودم به پیکان بردم.

 

* فردوسی‌پور: می‌گویند از تمرین کردن کنار طالبلو خیلی خوشت نمی‌آمد! / رحمتی: مگر سال آقای مظلومی با هم بودیم، مشکلی پیش آمد؟ سه، چهار فصل قبل که کنار هم بودیم، مگر مشکلی بود؟ من بازی می‌کردم و وحید روی نیمکت بود؛ همیشه سعی کردم بیشتر از همه تمرین کنم و در حد خودم تلاش و کوشش داشته باشم.

 

* آنقدر درگیر فوتبال بودم که نفهمیدم علی(پسرم) کِی هفت ساله شد؛ زمانی که عطا(پسرم) به دنیا آمد، درون دروازه تیم ملی بودم و بازی داشتیم؛ چیزی از زندگی‌مان نفهمیدیم؛ کمر درد، پا درد، زانو درد و هزار و یک مشکل دیگر داریم.

 

* فردوسی‌پور: چه شرایطی از اینکه نیمکت‌نشین حسینی در استقلال بودی، داشتی؟ / رحمتی: خیلی سخت گذشت و برای من سخت بود؛ آن زمان، سه شبانه‌روز نه چیزی خوردم و نه خوابیدم؛ در خلوت خودم، چند تن از دوستانم گفتند می‌خواهی از استقلال بروی؛ گفتم خیلی سخت است به جای دیگری بروم و دوباره شروع کنم؛ الان یک تیم هستم، تلاش می‌کنم تا جای خودم را بگیریم.

 

* از آقای شفر تشکر می‌کنم؛ روزهای اول حضورشان در استقلال با چهره‌ای اخم‌آلود و سنگین گفت که به من گفتند ۵ مربی دعوا کردی؛ گفتم یعنی آنها را زدم؟؛ گفت که گفتند دعوا کردی؛ گفتند که استقلال یک تیم پُر طرفدار است، تیم شرایط خوبی ندارد و از طرفی باید مواظب یک نفر(رحمتی) باشید؛ گفتم می‌خواهید بروم؟ گفت من کاری به حرف دیگران ندارم؛ راجع به آن چیزی که ببینم، صحبت می‌کنم و حرف می‌زنم؛ این حرف برای من انگیزه‌ای شد تا از صفر شروع کنم.

 

* فردوسی‌پور: حسینی هم بازی‌های خوبی انجام داد/ رحمتی: بر منکرش لعنت.

 

* در آن هفت ما که نیمکت‌نشین بودم، حدود ۹ کیلو و نیم وزن کم کردم؛ اصلا آدم دیگری شدم و تحول دیگری در زندگی من ایجاد شد.

 

* به نظرم نباید دو گلر سطح یک در یک تیم باشند؛ معمولا همه جای دنیا اینطور است که یک گلر فیکس دارند و دروازه‌بان بعدی، دو، سه سطح پایین تر است.

 

* فردوسی‌پور: خنده‌ای که ملکی(عضو هیأت مدیره استقلال) بعد از تکذیب حرف‌های منصوریان توسط تو(رحمتی) داشت، جزو صحنه‌های خاطره‌انگیز نود بود. / رحمتی: بگذریم خیلی بهتر است!

 

* فردوسی‌پور: در ۱۷-۱۶ سال حضورت در لیگ برتر کمتر دیدیم در جریان بازی دچار حاشیه شوی، اما در بازی استقلال و تراکتورسازی دچار حاشیه‌ای شدی و از اول بازی به امیر قلعه‌نویی گیر دادی/ رحمتی: آن مسابقه یک اتفاق بود که قشنگ هم نبود؛ اگر الان به عقب برگردم، آن کار را نمی‌کنم؛ دیگر بزرگ شدم!

 

* بهترین بازی در لیگ برتر را در دربی‌ای که یک بر یک شدیم و دقیقه ۹۵ گل خوردیم، انجام دادم.

 

* بهترین سیو را در بازی استقلال و سایپا که بعد از آن به تیرک دروازه برخورد کردم، داشتم.

* بدترین بازی که اصلا دوست ندارم آن را ببینم، دیدار مقابل السد در استادیوم آزادی بود که ۳ بر یک باختیم.

 

* بدترین اشتباه در دیدار سپاهان و شموشک بود که پاس به عقب هادی عقیلی را خواستم با دست بگیرم تا توپ به کرنر نرود که به یکباره توپ از دستم افتاد و مهاجم شموشک گل مساوی را زد.

 

* فردوسی‌پور: حسرت غیبت در سه جام جهانی را نمی‌خوری؟ فکر نمی‌کنی حقت بود؟ / رحمتی: در زندگی هیچ‌وقت حسرت چیزی را نخوردم؛ اگر قرار باشد اتفاقی در زندگی آدم بیافتد، خواهد افتاد؛ با تیم الجزیره بازی داشتیم که زنگا سرمربی آنها بود و به من گفت من هم سه دوره به جام جهانی نرفتم ولی در ۴۰ سالگی به این مهم رسیدم؛ اصلا به آینده در تیم ملی فکر نمی‌کنم؛ تلاش می‌کنم و اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد، خواهد افتاد.

 

* فردوسی‌پور: اگر به شب بازی ایران و ازبکستان برگردی، دوباره از تیم ملی خداحافظی می‌کنی؟ / رحمتی: با این تجربه الان، خداحافظی نمی‌کردم.

 

تراکتورسازی ۱ استقلال تهران صفر

 

نکات بازی

باز شدن دروازه استقلال بعد از ۶۹۱ دقیقه.

 

تراکتورسازی بهترین خط حمله بازی‌های خانگی.

 

تراکتورسازی هیچ تیمی را بیشتر از استقلال در لیگ برتر شکست نداده است؛ ۹ بار.

 

استقلال در هشت بازی با تیم‌های نیمه بالای جدول تنها در یک بازی گل زده است.

 

* به مناسبت برتری تراکتورسازی مقابل استقلال، کلیپی از پیروزی‌های سرخ پوشان تبریزی برابر آبی‌های پایتخت پخش شد.

 

 

* آیتمی به اعتراض تیم‌ها، مربیان و بازیکنان به داوری‌ها و بیانیه‌های باشگاه‌ها علیه داوران اختصاص داشت.

 

کارشناسی داوری با محمد فنایی

 

- پرسپولیس و استقلال خوزستان

فرزین گروسیان ابتدا توپ را زد ولی در ادامه پای چپ علیپور را زد و باید یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام می‌شد.

 

موعود بنیادی‌فر به اشتباه اخطار اول را به کیانی داد و باید کارت زرد را به میثم شاه‌مکوندزاده نشان می‌داد.

 

کیانی به درستی کارت زرد دوم را دریافت کرد.

 

شجاع خلیل‌زاده پشت محوطه جریمه پای مهاجم استقلال خوزستان را زد و باید کارت زرد می‌گرفت که بنیادی‌فر به اشتباه در این صحنه اعلام خطا نکرد.

 

نامداری روی مدافع پرسپولیس خطا کرد و با بیرانوند تک به تک شد که بنیادی‌فر به اشتباه خطایی نگرفت.

 

در گل دوم پرسپولیس، بودیمیر مقابل دید گروسیان نبود و مزاحمتی برای او ایجاد نمی‌کرد.

 

- تراکتورسازی و استقلال تهران

اخطار به اشکان دژاگه بخاطر ضربه به امید نورافکن کفایت می‌کرد و تصمیم داور درست بود.

 

دژاگه بعد از گلزنی شادی خود را با تماشاگران تقسیم کرد و سختگیرانه بود اگر داور به او کارت زرد دوم را نشان می‌داد؛ نباید این صحنه را با تصاویر خارجی(دیدار اتلتیکو مادرید و ختافه) مقایسه کرد چون شرایط مسابقات و جایگاه تماشاگران در ایران و اسپانیا متفاوت است.

 

 

- نساجی و تراکتورسازی

در دقیقه ۹۰ مدافع تراکتورسازی خطایی روی رحمان جعفری مرتکب نشد و تصمیم داور در عدم اعلام پنالتی درست بود.

 

 

- نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم

برخورد مهاجم پارس جنوبی و مدافع نفت پنالتی نبود و داور تصمیم درستی داشت.

 

شوت مهاجم پارس جنوبی با سینه کولی‌بالی برخورد کرد و ادامه بازی تصمیم درستی بود.

 

قبل از گل تساوی پارس جنوبی جم، اوت به اشتباه برای این تیم اعلام شد.

 

 

- صنعت نفت آبادان و پدیده

کمک داور اول به اشتباه آفساید مهدی‌خانی را اعلام کرد. (البته این تصویر در صحنه تلویزیونی مشخص نیست و در دوربین باشگاه پدیده واضح است.)

 

 

- پیکان و سپاهان

مهاجم سپاهان کمی جلوتر از مدافع پیکان بود و کمک داور دوم تصمیم درستی داشت.

 

برخورد محمد قاضی با مدافع سپاهان پنالتی نبود و داور ادامه بازی را به درستی اعلام کرد.

 

* مصاحبه‌ای تلفنی با فریدن اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیرامون اعتراضات و اشتباهات داوری لیگ برتر انجام گرفت.

 

* آنالیزی از دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران پخش شد.

 

آخرین وضعیت ITC پاتوسی از زبان محمودزاده

فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ و امیرحسین فتحی، مدیر عامل باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود توضیحاتی راجع به وضعیت ثبت و مجوز قرارداد آیاندا پاتوسی، بازیکن تازه وارد استقلال ارائه کردند؛ محمودزاده تاکید داشت هنوز آی تی سی پاتوسی به سازمان لیگ نیامده و کارت بازی او را صادر نکردیم؛ او عنوان کرد هنوز منتظر هستیم تا روابط بین الملل آفریقای جنوبی در این باره اظهار نظر کند و واگر قرار به انتقال پاتوسی باشد، انتقال او قرضی خواهد بود.

 

نفت مسجدسلیمان ۱ پارس جنوبی جم ۱

 

نکات بازی

پارس جنوبی، هشتمین تیمی که فرزاد حاتمی برای آن گلزنی کرده است.

 

سه تقابل اخیر مرزبان و تارتار مساوی شده است.

 

- کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: دو تیم بازی فیزیکی را به نمایش گذاشتند و فکر می‌کنم نتیجه مساوی می‌تواند عادلانه باشد؛ دو تیم جنگیدند؛ به دلیل اینکه در دقایق آخر به گل رسیدیم، خوشحال هستیم.

 

علیرضا مرزبان: باید سه امتیاز را می‌گرفتیم ولی چیزی که قابل تحسین است، شجاعت و شهامت بازیکنان ما است؛ کیفیت بدنی و تاکتیکی بازیکنان ما کمک می‌کند به سمت جلو برویم.

 

سپیدرود ۱ ماشین‌سازی ۱

 

نکات بازی

سپیدرود با دریافت ۱۱ گل با ضربه سر، ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر.

 

ماشین‌سازی با ۱۲ تساوی رکوددار لیگ است.

 

- کنفرانس مربیان

علیرضا امامی‌فر: به چیزی که استحقاق‌اش را داشتیم، نرسیدیم ولی اگر به این منظر نگاه کنیم که بچه‌ها در چنین شرایط جوی و فضای بازی توانستند گل بازی را بزنند و بازگردند، شخصیت تیم سپیدرود را می‌رساند.

 

محمدرضا مهاجری: باید در نیمه اول بازی را کنترل می‌کردیم که موفق به انجام این کار شدیم؛ در نیمه دوم با تغییراتی که به وجود آوردیم، به گل رسیدیم؛ چهار دقیقه تمام شد و آنها به گل رسیدند ولی ما بازیکنی که آورده بودیم تا آن نقطه از زمین را پوشش دهد، خوب کار نکرد.

 

 

پارس جنوبی ۳ نساجی ۱

 

نکات بازی

تیم‌های تحت هدایت مجید جلالی در سه حضور در جم، با ۳ گل شکست خوردند.

 

نساجی مازندران با دریافت ۴ گل به خودی، بیشترین گل به خودی را در این فصل بین تمام تیم‌ها داشته است.

 

- کنفرانس مربیان

مجید جلالی: صحنه برخورد علی‌اصغر عاشوری اصلا اخراج نداشت؛ شروع خوبی داشتیم ولی متاسفانه تصمیم اتفاق‌گونه داور همه چیز را عوض کرد؛ وقتی در چنین زمین لغزنده و پُر از آب از دقیقه ۱۴ مسابقه ۱۰ نفره شوید و گل به خودی داشته باشید، شرایط سخت می‌شود.

 

مهدی تارتار: در نیمه اول خیلی خوب عمل نکردیم ولی با صحبت‌هایی که بین دو نیمه انجام دادیم و تغییراتی که به وجود آوردیم، بازیکنان مثمرثمر ظاهر شدند.

 

فولاد خوزستان ۱ نفت مسجدسلیمان صفر

 

- کنفرانس مربیان

علیرضا مرزبان: حریف را تحت فشار گذاشتیم، توانستیم توپ و میدان را در اختیار بگیریم، شانس گلزنی پیدا کردیم و حتی به تیرک دروازه زدیم ولی در زدن ضربات آخر موفق نبودیم.

 

افشین قطبی: دومین برد متوالی را به دست آوردیم؛ مسابقه‌ای بود که می‌شود گفت پنالتی مهمی را از دست دادیم چون اگر گل ‌می‌شد، شرایط بازی تغییر می‌کرد و با اختلاف گل برنده می‌شدیم.

 

پرسپولیس ۱(۳) پدیده ۱(۱)

 

نکات بازی

پدیده در تمام ضربات پنالتی در تاریخ جاح حذفی شکست خورده است.

 

پرسپولیس در ۱۲ مسابقه لیگ برتر و جام حذفی برابر پدیده بدون باخت بوده است.

 

- کنفرانس مربیان

یحیی گل‌محمدی: در مجموع بازی خوبی بود؛ گل زیبایی زدیم و شروع خوبی داشتیم، اما متاسفانه روی ضربه کرنر گل خوردیم؛ بازی پایاپای و برای ما سخت بود؛ بازیکنان ما با غیرت مثال زدنی نمایش قابل قبولی ارائه دادند و از تک تک آنها تشکر می‌کنم.

 

برانکو ایوانکوویچ: تبریک بسیار زیادی به بازیکنانم می‌گویم که بعد از ۱۲۰ دقیقه برنده شدند؛ باید تمرکز پیدا می‌کردند تا ضربات پنالتی را بزنند؛ از هواداران تشکر می‌کنم در این هوای سرد به ما اعتماد داشتند و ما را تشویق کردند.

 

کارشناسی داوری

- پرسپولیس و پدیده

مهدی‌خانی در زمان گلزنی به پرسپولیس در آفساید نبود و کمک داور اول تصمیم درستی داشت.

 

بیرانوند در زمان ضربه پنالتی پدیده از روی خط دروازه جلو آمد.

 

- فولاد و نفت مسجدسلیمان

کمک داور پشت دروازه تصمیم درستی در اعلام پنالتی به سود فولاد داشت.

 

پای مهاجم فولاد به زمین گیر می‌کند و پنالتی اتفاق نیافتاد که تصمیم داور درست بود.

 

بزرگنمایی طهماسبی، دروازه‌بان نفت موجب شد تا مهاجم فولاد به اشتباه کارت زرد بگیرد.

 

توضیحات فتحی درباره ابهامات ITC پاتوسی

* امیرحسین فتحی، مدیر عامل باشگاه استقلال تهران برای دومین بار روی خط تلفنی برنامه نود آمد و توضیحات تکمیلی راجع به عقد قرارداد با آیاندا پاتوسی داد.

 

نظرسنجی

حدود یک میلیون و ۲۴۹ هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که بیش از ۶۵ درصد پرسپولیس را شانس اول قهرمانی جام حذفی می‌دانستند.

 

برنامه نود این هفته ساعت ۰۲:۲۳ بامداد روز سه‌شنبه، سی‌اُم بهمن ماه خاتمه یافت.

 

 

نظر شما