شناسهٔ خبر: 31255149 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معیار خرید یک شیرینی خوب، چیست؟

یکی از اقلام همیشگی خرید نوروز، شیرینی است که کام را شیرین و خلق ما را باز می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با آمدن نوروز میل افراد به خورد شیرینی‌های متنوع دو چندان می‌شود. همان شیرینی های رنگارنگ و هوس انگیزی كه به اعتقاد برخی خانواده ها باید همه ظروف شیرینی خانه را تا حد امكان پر و پیمان كند و تمامی انواع شیرینی های موجود در قنادی محل را در برگیرد.

شیرینی عید به طور معمول باید دارای دو ویژگی اصلی باشد :

یکی اینکه ماندگاری طولانی‌ داشته باشد چون لازم است دو تا سه هفته سالم و تازه باقی بماند به همین دلیل است که مردم برای خرید شیرینی عیدشان بیشتر سراغ شیرینی‌های خشک می‌روند و تولید شیرینی خشک در قنادی‌ها به ۷۵ درصد کل تولیدات شیرینی‌شان می‌رسد و دومین ویژگی شیرینی مناسب برای عید، ارزانی و سبکی آن است؛ چون تعداد زیادی مهمان در عید نوروز به یک خانه رفت و آمد می‌کنند و صرفه با شیرینی‌های سبک و کوچک است که با خرید یک کیلوگرم از آنها بتوان از تعداد بیشتری مهمان پذیرایی کرد.

معیار خرید یک شیرینی خوب، چیست؟

پیشنهادهایی برای خرید شیرینی عید

برای خرید شیرینی عید اول تصمیم بگیرید چه نوع شیرینی را دوست دارید و به ذائقه مهمانانتان هم خوش می‌آید. از طرف دیگر، باید بدانید که چه شیرینی‌هایی در بازار موجود است و مهم‌تر از همه بودجه‌ای که برای خرید شیرینی عید در نظر گرفته‌اید، چه قدر است.

به طور کلی می‌توانید شیرینی‌های عیدتان را از یکی از گروه‌های زیر و یا مخلوطی از‌ آنها انتخاب کنید :

۱- شیرینی‌های سنتی :

باقلوا، قطاب، پشمک، لوزپسته، لوزبادام، لوزنارگیل، کیک یزدی، نان برنجی، نان نارگیلی، حاجی بادام، سوهان آردی، سوهان عسلی، سوهان خانی، نان نخودچی، پا درازی، کلمپه، باسلوق، زبان، پاپیونی، نان خرمایی کرمانشاهی و کلوچه خرمایی

۲- شیرینی‌های فانتزی :

گل محمدی (دانمارکی)، ناپلئونی، تارت‌ها، پای‌سیب و مافین‌شکلاتی

معیار خرید یک شیرینی خوب، چیست؟

۳- شکلات‌ها و آبنبات‌ها :

شکلات‌های فله‌ای و یا تخته‌ای، استاندارد و قابل اطمینان نیستند. اگر می‌خواهید شکلات و آبنبات را برای عید بخرید، به سراغ انواع بسته‌بندی شده بروید که علامت استاندارد و پروانه ساخت داشته باشند. مارک‌های معتبر و شناخته شده شکلات و آبنبات بهترین انتخاب‌ها هستند. به عقیده کارشناسان تغذیه شکلات‏های مغزدار به دلیل حجم کمتر شکلات و وجود مغزها و دانه‏های روغنی انتخاب مناسب‏تری هستند.

معیار خرید یک شیرینی خوب، چیست؟

نگهداری شیرینی‌

گاهی وقتی برای عیددیدنی می‌روید، شیرینی‌های خشک یا تر روی میز پذیرایی ساعت‌ها به حال خود رها می‌شوند و گرد و غبار و یا حتی حشرات روی آنها می‌نشیند و شیرینی‌ها را آلوده می‌کند.

برای رفع این مشکل، ورقه‌های شفاف پلاستیکی در بازار است که می‌توانید چند متر بخرید و روی شیرینی‌ها را با آ‌ن بپوشید. با این کار هم شیرینی‌‏ها تمیز و تازه‏‌تر می‌‏مانند و هم ظرف شیرینی زیباتر به نظر می‏‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما