شناسهٔ خبر: 31255110 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ماسکی خانگی برای برطرف کردن ملاسما و لک های بارداری

ملاسما افزایش رنگدانه در نقاطی از پوست صورت است که به صورت نقاطی تیره و قهوه ای روی پیشانی، گونه، چانه و حتی گردن دیده می شود

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت> با وجودی که از بین بردن کامل ملاسما کار بسیار مشکلی است ولی می توانید با استفاده از این ماسک خانگی ملاسما و لک های بارداری را تا حد زیادی کاهش دهید
 
ماسکی موثر برای درمان ملاسما و لک بارداری

به گزارش شفا آنلاین:با وجودی که از بین بردن کامل ملاسما < Completely eliminate melasma>کار بسیار مشکلی است ولی می توانید با استفاده از این ماسک خانگی ملاسما و لک های بارداری را تا حد زیادی کاهش دهید

آیا اخیرا متوجه لکه های تیره روی صورت خود شده اید و نمی دانید چگونه از شر آن ها خلاص شوید؟ این لکه های تیره ممکن است ملاسما باشد. کرم هایی مخصوص درمان ملاسما در بازار وجود دارد که البته بسیار گران هستند ولی ما می خواهیم یک جایگزین طبیعی برای آن ها به شما معرفی کنیم که به سادگی آماده می شود.



ملاسما چیست و چه چیزی باعث ایجاد ملاسما می شود

ملاسما افزایش رنگدانه در نقاطی از پوست صورت است که به صورت نقاطی تیره و قهوه ای روی پیشانی، گونه، چانه و حتی گردن دیده می شود.

علت ایجاد ملاسما دقیقا مشخص نیست با این حال قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب می تواند از عوامل تشدید کننده آن باشد. عوامل ژنتیکی و نامتعادل شدن هورمون های زنانه که در زنان بارداری بسیار رایج است هم می تواند دلیل دیگری باشد.

مصرف قرص های هورمونی و پیشگیری از بارداری که حاوی استروژن و پروژسترون هستند هم می تواند باعث ایجاد ملاسما شود.


درمان ملاسما و لک ها بارداری با ماسک ماست، موز و لیمو

زن با ضد آفتاب روی صورت

ماست یک عنصر طبیعی عای برای آبرسانی، لایه برداری و مقابله با آکنه است. محتوای بالای روی، اسید لاکتیک، کلسیم و PH اسیدی ماست به روشن شدن و جوانسازی پوست کمک م یکند.

موز دارای منابع مغذی مفید برای پوست است از جمله منگنز، ویتامین ث،  ب 6 و ای. علاوه بر این خواص آنتی اکسیدانو آبرسانی دارد که یک مرطوب کننده عالی برای پوست است.

لیموترش منبع غنی ویتامین ث است و به حذف سلول های مرده پوست کمک کرده و بازسازی سلول های پوست را سرعت بخشیده باعث تحریک تولید کلاژن سازی در پوست شده و به حذف لکه های پوست کمک میکند.

ترکیب این سه ماده مغذی عالی برای پوست یک  ماسک ایده آل برای درمان ملاسما و لکه های بارداری است.


درمان ملاسما و لک های بارداری به روش خانگی

قبل از مصرف این ماسک باید بدانید که اثرات آن فوری نیست و برای دیدن تغییرات قابل توجه باید به طور مداوم برای چند ماه از آن استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک یک عدد موز را پوست گرفته پوره کنید سپس 2 قاشق غذاخوری ماست معادل 30 میلی لیتر به آن افزوده هم بزنید یکدست شود و سپس 3 قاشق غذاخوری آبلیمو معادل 45 میلی لیتر به آن افزوده دوباره مخلوط نمایید.

نحوه استفاده از ماسک ضد لک بارداری و ملاسما

توصیه می کنیم برای مشاهده حداکثر تغییرات و کاهش رنگ لک های پوستی هر روز  از این ماسک استفاده کنید.

بهترین زمان برای استفاده از این ماسک در شب است.

صورت خود را قبل از خواب شسته و خشک کنید. ماسک آماده شده را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت و در صورت نیاز گردن قرار دهید و سپس بشویید.

به دلیل اسیدیته لیمو به هیچ عنوان از این ماسک در روز روشن استفاده نکنید چون با نور خورشید واکنش داده و باعث سوختن پوستتان خواهد شد.

در حین استفاده از این ماسک حتما در طول روز از یک کرم آبرسان مناسب استفاده کنید تا از خشک شدن پوستتان جلوگیری کند و به هیچ عنوان بدون ضد آفتاب از خانه بیرون نروید چون پوستتان به دلیل استفاده از این ماسک و لایه برداری مداوم حساس شده است.

می توانید به مدت 3 هفته روزی 2 تا 3 بار از این ماسک استفاده کنید تا نتایج آن را مشاهده کنید.سیمرغ

نظر شما