شناسهٔ خبر: 31255083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار تربت حیدریه:

تحقق حقوق زنان تا زمانی که مطالبه گری نباشد به انجام نمی رسد

داوودیان گفت: تحقق حقوق زنان به عنوان یکی از گروه های بزرگ اجتماعی تا زمانی که آگاهی و پس از آن مطالبه گری برای احقاق حقوق نباشد میسر نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محمد ابراهیم داودیان» در جلسه کارگروه تخصصی زنان وخانواده با بیان اینکه انقلاب اسلامی خود یک پدیده است و پدیده مهم تر، مقاومت ۴۰ ساله ملت ما با وجود شدیدترین فشارها و بحران ها است، گفت:دشمن از راهپیمایی و حضور مردم کینه داشت و دست به چنین اقدامی زد اما آن ها با گرفتن تعدادی از هموطنان نمی توانند اراده ملت ایران را سست کنند چراکه این ملت شهدای زیادی را تقدیم دین و انقلاب کرده است و دشمنان اسلام و کشور چشم دیدن خدمات مسئولان نظام و پاسداران وطن را ندارند و برای مأیوس کردن ملت ما به ترفندهای مختلفی دست می‌زنند که انجام حرکات کور تروریستی یکی از اهداف شوم آنها است.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تربت حیدریه اظهارداشت: در چهار دهه اخیر دستاوردهای ارزشمندی برای کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی به دست آمده است و دشمنان نمی‌توانند این رشد و بالندگی و عزت و عظمت را ببینند.

 

وی گفت:امروز زنان در بیشتر حوزه ها حضوری فعال دارند اما در برخی سطوح مدیریتی حضور آنان کمتر بوده و همین سبب گرایش بیش از پیش آنان به طرف تشکل های خودجوش و مردم نهاد و کانون های فرهنگی شده است تا بتوانند با فعالیت های سازنده و مفید، به سهم عمده ای از خواسته های درونی خود برسند،توانایی هایی که شاید در خیلی از موقعیت ها به اندازه ای که باید به آن توجه نشد و فعالیت در این تشکل ها همان مسیری است که زنان با آزادی عمل بیشتری می توانند خود را به جامعه اثبات کنند.

 

داوودیان تصریح کرد:نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می دهند و اگر خود زنان به خودشان اهمیت ندهند جامعه به سمت و سوق پیشرفت نمی رود، باید پتانسیل ها وقابلیت های آنان بالفعل شود وتشکیل مجمع مشورتی بانوان گامی در راه افزایش نقش‌آفرینی بانوان در نظام تصمیم‌گیری‌ها و نیز افزایش سهم بانوان در فرآیند مدیریت شهری و روستایی خواهد بود و از این پس شاهد حضور پررنگ‌تر بانوان در حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی- عمرانی- اقتصادی و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه مدیریت شهری و روستایی باشیم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تربت حیدریه گفت :قشر اعظم از جامعه ما را بانوان تشکیل میدهند ولی شاید به نوعی سلیقه ایی برخورد کردن بعضی مسئولین امر،دلیل عدم استفاده از پتانسیل های حوزه بانوان دراجتماع هستیم.

 

وی گفت: شهرستان تربت حیدریه دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی هست که امیدواریم با همکاری مجمع مشورتی و کمیسیون اموربانوان و رابطین ادارات شاهد رونق فعالیتها بانوان دراین شهرستان باشیم.

 

داوودیان با بیان اینکه انتظار است که همه افراد جامعه در سرنوشت خودشان مؤثر باشند و تصمیم‌گیری‌ها با نظر همه افراد جامعه انجام شود، اظهار کرد: بر این اساس قطعا زنان به عنوان نیمی از جامعه این حق را دارند که تصمیماتی که برای شهری که در آن زندگی و کار می‌کنند گرفته می‌شود با نظر آن ها هماهنگ و همراه باشد و نظرشان در این تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تربت حیدریه گفت: تحقق حقوق زنان به عنوان یکی از گروه های بزرگ اجتماعی تا زمانی که آگاهی و پس از آن مطالبه گری برای احقاق حقوق نباشد میسر نمی شود.

 

در ادامه جلسه هم «آمنه راشکی» با بیان اینکه مجامع مشورتی بانوان باید فعال تر ایفا نقش کنند و نقش آفرینی بیشتری در مسائل داشته باشند، گفت:راه اندازی این مجامع در راستای سیاست دولت تدبیر و امید و نیاز امروز کشور است و مجمع مشورتی بانوان یک اقدام مهم برای منتفع ساختن زنان در راستای احقاق حقوق از دست رفته شان تلقی می شود.

 

مشاور فرماندار تربت حیدریه با تأکید بر این موضوع که زنان مدیران فرهنگی خانواده به شمار می‌آیند و سبک زندگی محصول برنامه‌ریزی آنان است، بیان کرد: امروز زنان می‌توانند ورزش و تحرک را به وجود آورده و با تغییر در سبک زندگی جامعه سالمی را ایجاد کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به مشارکت بانوان، جوانان، نیازمندیم و اگر امروز این کار را نکنیم فردا با چالشهای اجتماعی برخورد می کنیم، ادامه داد:جشن میلاد کوثر چهارشنبه ۸ اسفندماه درسالن شهید تندگویان شرکت نفت تربت حیدریه برگزارمی شود ودیدار با امام جمعه شهرستان ودیدار دانشجویان دختر با فرماندار ویژه تربت حیدریه از اهم برنامه های هفته زن است .

نظر شما