شناسهٔ خبر: 31251910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حدیث نقش‌بسته در دیدار امروز رهبر انقلاب/پاسخ شریعتمداری درباره دلیل وجود دستگاه آی‌مک در دفتر کیهان/حاشیه‌های عجیب امروز مجلس

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

عده‌ای ضعف خود را به ملت نسبت می‌دهند

هم‌زمان با سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶،  رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم استان آذربایجان شرقی بیاناتی داشتند. گزیده بیانات رهبر انقلاب از این قرار است:

- ملت ایران در ۲۲بهمن کار بزرگی را انجام دادند. بنا بر گزارشی که دادند تقریبا در همه‌ کشور، جمعیت بیشتری آمده بوده است.

- مسئولان، دوست و دشمن را بشناسند و فریب نخورند.
رهبر انقلاب: آمریکا در حال ضعیف‌تر شدن است؛ مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند/ ملت در ۲۲ بهمن کار بزرگی را انجام دادند/ حوادث باید ما را آگاه کند که امنیت به چه قیمتی به دست می‌آید

- دشمنی آمریکا که آشکار است؛ اروپایی‌ها هم امروز خدعه می‌کنند. من نمی‌گویم چه کار کنند، اما مسئولان مواظب باشند مخدوع نشوند و فریب نخورند. به نام اینکه حالا یک کاری بکنیم، کشور را دچار مشکل نکنند؛ بدانند دست خدا بالای دست‌هاست.

خانه‌های تیمی تروریست‌های عامل جنایت جاده خاش- زاهدان متلاشی شد

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان وخاش و دستگیری آنان خبر داد.

پزشکان موظف به پرداخت مالیات هستند/ دوشغله بودن پزشکان از نظر قانونی مشکل دارد

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره دو مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر نصب کارت خوان در مطب پزشکان و پرداخت 10 درصد از کارمزد آن‌ها به عنوان مالیات گفت: همه باید مالیات را به درستی و متناسب با درآمدهای خود بدهند. باید ساختاری در کشور ایجاد شود که هیچ کسی در هیچ جایگاه و مقامی نتواند از پرداخت مالیات فرار کند.

اظهارات پزشکیان درباره مالیات پزشکان

وی ادامه داد: در دنیا این پذیرفته شده است که هیچ گروه شغلی نباید فرار مالیاتی داشته باشد و این امر، پزشکان و سایر اقشار جامعه را هم شامل می‌شود. هر کسی بسته به درآمد و سرمایه‌ای که دارد باید مالیات دهد. در غیر این صورت باید با آن‌ها برخورد شود.

ادامه موضع گیری ها درباره طرح استیضاح رئیس‌جمهور

روزنامه جوان به دنبال مطرح کردن استیضاح روحانی توسط ذوالنور نماینده قم نوشت: مجلس بهتر است به جای این قبیل کارها که غالباً از سوی مردم، سیاسی بازی و سنگ اندازی در مسیر دولت تلقی می‌شود، اگر پیشنهادی برای اصلاح کشور و حل مشکلات موجود دارد، آن را طرح و با استفاده از ابزارهای خود تا رسیدن به نتیجه پیگیری و نظارت کند. نظام جمهوری اسلامی بر پایه تفکیک قوا برقرار شده است و هر یک از قوا می‌تواند و موظف است در حل مشکلات کشور نقش آفرین باشد، به ویژه مجلس شورای اسلامی که بایستی با اصلاح و تصویب قوانین بستر حل مشکلات را هموار و فراهم سازد. انداختن مشکلات به گردن یکدیگر و انجام حرکات نمایشی نتیجه‌ای جز هدر رفت انرژی و ظرفیت‌های کشور نخواهد داشت.

اسامی 16 نماینده امضاء کننده طرح استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور

محمد دهقان، نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی هم به فرهیختگان گفت: «ما فهرستی از نابسامانی‌ها در داخل کشور داریم که ربطی به مسائل سیاسی ندارند. به‌عنوان نمونه خصوصی‌سازی یکی از مشکلات اساسی کشور است...امکان جمع ۹۸ امضا برای استیضاح رئیس‌جمهور وجود ندارد... بعد از طرح در صحن علنی به‌هیچ‌وجه امکان اینکه دوسوم نمایندگان یعنی 194 نماینده به آن رای بدهند وجود ندارد بنابراین، این کار جز تلف‌کردن وقت کشور و ایجاد دوقطبی کاذب و بیهوده هیچ حاصلی ندارد.

نایب‌رئیس فراکسیون اصولگرایان افزود: از همه اینها گذشته، برکناری رئیس‌جمهور از اختیارات مقام معظم رهبری است و نمایندگان درصورت طی‌کردن تشریفات استیضاح فقط پیشنهاد آن را به مقام معظم رهبری می‌دهند و بدیهی است که در شرایط کنونی ایشان هم از بی‌ثبات کردن کشور حمایت نمی‌کنند...

حدیث نقش‌بسته در دیدار امروز رهبر انقلاب

رجانیوز نوشت: صبح امروز مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار نیز به رسم همیشه حدیثی بر پیشانی حسینیه امام خمینی(ره) نقش بسته بود. حدیث امروز ناظر به نصرت الهی پس از تحمل صبر بود: قالَ امیرُالمومِنین انَّما یَنزِلُ النَّصر بَعدَ الصَّبر؛ همانا نصرت الهی بعد از صبر نازل می‌شود...

یک موی ظریف را با غربی‌ها عوض نمی‌کنیم

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان  مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*یک زمانی خبرنگار واشنگتن پست با من مصاحبه می‌کرد، از من پرسید که شما با آقای ظریف با هم اختلاف دارید؟ به او گفتم خیر اختلافِ سلیقه داریم و بعد گفتم ما یک مَثلی در ایران داریم که مَثل را به او گفتم. بعد به او گفتم که ما یک موی آقای ظریف را با همه تیم‌های مذاکره کننده ۱+۵ عوض نمی‌کنیم، واشنگتن پست نه عین همین ضرب المثل، اما به شکلی این مسئله نقل کرد...

* آقای روحانی گفتند اولین روزِ اجرایی شدنِ برجام تمامی تحریم‌ها بالمَره لغو خواهد شد، تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های تسلیحاتی و غیره اما اینکه هیچی نشد! حتی گفتید روزِ اول برجام هزار ال سی باز شد که ما همان زمان گفتیم که روزِ اول که روزِ یکشنبه و تعطیل بود و کجا هزار عدد ال سی باز شده است، بعداً چند هفته بعد آقای روحانی گفتند منظورم این بود که باز خواهد شد...

*{حقوق شریعتمداری}اکنون حدود ۴ میلیون و دویست و سیصد هزار تومان..

* {پاسخ شریعتمداری به دلیل وجود دستگاه آی‌مک در دفتر کیهان}سیستم ما از حدود ۴۰ سال قبل آی بی ام و مکین تاژ بوده است و خودبه خود همینطور سیستم در کیهان اینطوری است و از ابتدا همینطور بوده است یعنی اگر ما می‌خواستیم آن را تغییر بدهیم حداقل باید دو سه میلیارد هزینه کنیم، این‌ها از قبل بوده و آن دستگاهی را هم که در آنجا می‌بینید به خاطر این است که با آن می‌توانم صفحات را ببینم و انتقال دهم، با استان ها ارتباط برقرار کنم، چون اصلاً سیستم این است و حالا آن را چه کار کنیم؟ باید چند میلیارد هزینه کنیم، از کجا این هزینه را بیاوریم؟

حاشیه‌های عجیب مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، بند الحاقی یک تبصره ۲ ماده واحده بودجه که درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند که رسیدگی به این مضوع با حاشیه های جالبی همراه بود.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس در جریان بررسی این بند خطاب به قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آقای قاضی‌زاده ظاهرا به هاله نور وصل شدید و غیب می‌گویید. وی افزود: استقلال و پرسپولیس دارای طرفداران بسیاری هستند، اما طرفداران‌شان به اندازه طرفداران تیم تراکتورسازی تبریز نمی‌رسد!

بحث مجلسی‌ها بر سر هواداران تراکتورسازی و سپاهان

سپس حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز در پاسخ به قاضی‌پور گفت: ضمن احترام به آقای قاضی‌پور و مردم تبریز، لازم است بگویم فعلاً تیم سپاهان قهرمان لیگ برتر است.

همچنین حسن کامران نماینده اصفهان گفت: گویا طرفداران لپ سرخ‌ها در دولت بیشتر است.

ائتلاف را هیچ وقت رد نمی‌کنیم

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با ایلنا درباره احتمال ائتلاف با اعتدالگرایان و اصولگرایانه میانه‌رو در انتخابات آتی مجلس هم خاطرنشان کرد: در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بحث‌های هویت، جدی است. ما هویت اصلاح‌طلبی داریم، با هویت خود به میدان می‌آییم و همانطور هم که گفتم راهبردمان مشارکت حداکثری است. اگرچه هویت برای ما بسیار مهم است، اما ائتلاف را هم هیچ وقت رد نمی‌کنیم.

نوبخت از امضاکنندگان نامه به رئیس‌جمهور شکایت کرد

احمد علیرضا بیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با مهر از شکایت نوبخت از امضاکنندگان نامه به رئیس جمهور خبر داد و گفت: چندی قبل تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به عدم تعیین تکلیف ۱۶ هزار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از درآمدهای نفتی انتقاد کردند...

شکایت نوبخت از امضاکنندگان نامه به رئیس‌جمهور درباره پول های نفتی

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: دیوان محاسبات دراین خصوص از آقای نوبخت، تحقیق کرده است و گویا پرونده ایشان به قوه قضائیه ارسال شده است.

وی افزود: آقای نوبخت در واکنش به این نامه به جای پاسخگویی از نمایندگان امضاء کننده این نامه به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده است.

واکنش تند بانک مرکزی به عسگراولادی

بانک مرکزی در واکنش تندی به اظهارات عسگراولادی درباره سامانه نیما اعلام کرد: برخی آقایان طی سالیان طولانی، در اتاق‌های بسته حوزه تجارت خارجی کشور را قبضه کرده‌اند و صرفاً منافع شخصی و گروهی خود را می‌بینند.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین: صادرات کشور قفل شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: "یکی از صادرکنندگان مشهور که سالیان طولانی از محل منابع و امکانات کشور فعالیت تجاری دارد و رئیس اتاق مشترک ایران و چین است اخیرا در اظهاراتی مدعی شده است: سه ماه است که صادراتی نداشته‌ام و با ندانم‌کاری بانک مرکزی صادرات کشور قفل شده است؛ وی معتقد است در صورت عدم اصلاح این شرایط، بهار سختی را پیش رو خواهیم داشت، همچنین در خصوص سامانه نیما عنوان کرده است نیما دفتر دستکی است که آقایان راه انداخته‌اند و چند صراف را دور هم جمع کرده‌اند و اسمش را نیما گذاشته‌اند. "

در خصوص اظهارات مطرح شده توسط این صادرکننده و به منظور روشنگری افکار عمومی باید یادآور شد: وی تاکنون هیچ اطلاعاتی از نحوه مصرف ارز صادراتی خود در چرخه اقتصادی کشور ارایه نکرده است، به طوری که دو شرکت صادراتی ایشان تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۶.۶ میلیون یورو صادرات داشته و ارز حاصل از صادرات را وارد چرخه اقتصادی نکرده است؛ در حالیکه بخش عمده‌ای از صادرکنندگان متعهد به کشور تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد یورو ارز در بازار ثانویه عرضه و بخشی از واردات کشور از این محل تامین شده است.

روحانی نقش «رئیس‌جمهور ناتوان» را بازی می‌کند

محمدصادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت و گویی با فارس داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*کارنامه دولت به حساب اصلاح طلبان نیز گذاشته می‌شود

*از وضعیت کنونی دولت راضی نیستم

*روحانی چون تصور می‌کرد دیگر نیازی به اصلاح‌طلبان ندارد مسیرش را تغییر داد

*افراد شناسنامه دار حزبی وارد لیست شورای شهر تهران نشدند

*روحانی نقش رئیس جمهور ناتوان را بازی می‌کند

*سخنان موسوی خویئنی‌ها برای «تثبت سرمایه» بود

*هر کسی که به آقای روحانی وابسته‌تر و نزدیک‌تر بوده وزیر شده است.

انتقاد از برنامه عصر جدید احسان علیخانی

ایرنا نوشت: برنامه‌های «نود»، «خانه ما»،«دورهمی»، «شام ایرانی»، «شب کوک»، «برنده باش» و... تنها نمونه‌هایی از کپی‌برداری در تلویزیون ملی است و «عصر جدید» جدیدترین مورد این کپی‌برداری است.

البته صرف کپی‌برداری در یک برنامه دلیل عدم توفیق آن نیست و برنامه‌هایی هستند که با الگوبرداری از شبکه‌های خارجی و انطباق دادن آنها با فضای کشور موفق شده‌اند. با این حال خلاقیت و نوآوری، سال‌هاست مهره گمشده برنامه‌سازی در صدا و سیماست. دم‌دستی‌ترین نوع برنامه‌سازی، کپی از نمونه‌های موفق است؛ کاری که در سال‌های اخیر به رویه بسیاری از برنامه سازان صدا و سیما تبدیل شده است.

علیخانی حالا با برنامه‌ای بزرگتر و پرهزینه‌تر برگشته است. او پس از انتقادات زیاد درباره فضای غم‌انگیز «ماه عسل»، قرار است با «عصر جدید» مردم را بخنداند، اما ترکیب ناهمگون کارشناسان و حضور اضافی مجری و محدودیت‌های عرفی و فرهنگی، مانع از تحقق این هدف شده است.

نظر شما