شناسهٔ خبر: 31250264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کناره‌گیری لیونی از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی

R36361/P/S8,90/CT10 / R36361/P36355/S8,90/CT10

وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی کناره‌گیری خود از فعالیت سیاسی را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی گفت از فعالیت سیاسی کناره‌گیری کرده است و حزبش هم در انتخابات آتی اسرائیل در نهم آوریل شرکت نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی،‌لیونی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت در زندگی سیاسی خود پس از گذشت بیش از بیست سال دیگر به پایان راه رسیده است.

لیونی ریاست حزب «جنبش»(هانتوعا) را برعهده دارد که نظرسنجی‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های نظرسنجی رژیم صهیونیستی نشان داده است که این حزب قادر به کسب آرای لازم برای رقابت با دیگر مقامات صهیونیست در انتخابات نهم آوریل آینده نخواهد بود.

وی در انتخابات سال 2015 با حزب کار رژیم صهیونیستی در چارچوب ائتلاف اردوگاه صهیونیستی ائتلاف کرد، اما «آوی گابای» رئیس حزب کار اوایل سال جاری میلادی تصمیم به شکستن این ائتلاف و پایان دادن به آن گرفت.

لیونی، به عنوان وزیر خارجه و نیز وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی فعالیت کرده بود و چندین سال هم ریاست هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان را برعهده گرفت. لیونی پیشتر گفته بود با شخصیت‌های عربی در برابر دستیابی به اطلاعات و همچنین دادن امتیازهای سیاسی، روابط نامشروع داشته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، لیونی طی سال‌های 1980 تا 1984 با سازمان جاسوسی این رژیم(موساد) همکاری کرده و عملیاتی را که ماهیت آن مشخص نشده است، انجام می‌داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما