شناسهٔ خبر: 31250262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

پورابراهیمی در نامه به روحانی:

عدم پرداخت غرامت به موقع کشاورزان خسارت دیده غیرقابل قبول است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه به رئیس‌جمهور گفت: صندوق بیمه کشاورزی نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت دیده را به موقع پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت،‌ محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت دیده را به موقع پرداخت شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی نوشت: همانگونه که مستحضرید رویدادهای طبیعی خسارت‌زا و مخاطرات مهارناپذیری که اغلب تولیدات کشاورزی را در کشور تهدید می‌کند، از مهمترین عوامل بازدارنده جلب و جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

وی خطاب به رئیس‌جمهور می‌افزاید: بیمه کشاورزی به‌عنوان مهمترین سازوکارهای ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در بخش و مدیریت ریسک نقش مهمی را ایفا می‌کند که حضرتعالی به دفعات مختلف نیز در سخنرانی‌های خود به این مهم اشاره فرموده‌اید. مسلماً سازماندهی عملیات بیمه کشاورزی در ایران بدون تأمین منابع مالی لازم را برای پرداخت غرامت‌هایی که عمدتاً مربوط به خسارت‌های ناشی از ریسک‌های مهارناپذیر است، تأمین کنند.

پورابراهیمی در این نامه تصریح می‌کند: بررسی‌های به‌عمل آمد توسط این کمیسیون، علی‌رغم شرایط ویژه آب و هوایی در سال جاری و بروز وضعیت بحرانی از نظر حجم خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی در کشور، متأسفانه به دلیل عدم تخصیص به‌موقع منابع مالی لازم، صندوق بیمه نتوانسته است غرامت کشاورزان خسارت دیده را به موقع پرداخت نماید که مسلما این موضوع باعث ایجاد گله‌مندی و نارضایتی شدید در بین کشاورزان گردیده و بالطبع احتمال بروز تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت. لذا با توجه به طلب غرامت کشاورزان خسارت دیده که بیش از 9000میلیارد ریال می‌باشد، خواهشمند است دستور فرمائید در این خصوص اقدام عاجل مبذول گردد.

انتهای پیام/4034

نظر شما