شناسهٔ خبر: 31250219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرماندار پردیس خبر داد

بررسی رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در پردیس/ بانک‌ها تعامل لازم را ندارند

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان پردیس از بررسی رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه در کل بانک‌ها تعامل لازم را ندارند و بعضاً سخت‌گیری‌های بیش از حد و اندازه‌ای را برای پرداخت تسهیلات اعمال می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، عصر امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در شهرستان پردیس با حضور معاون برنامه‌ریزی فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای، کار و رفاه اجتماعی، برق، گاز، ورزش و جوانان، مالیات، بیمه، بهزیستی، محیط زیست شهرستان پردیس، رئیس شورای صنعتی خرمدشت و... در سالن جلسات فرمانداری شهرستان پردیس آغاز شد و کارفرمایان در خصوص مشکلاتی که بر سر راه تولید محصولات وجود دارد، سخنانی را بیان کردند.

مجید صبوری، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان پردیس پس از این نشست در جمع خبرنگاران در خصوص این نشست و مصوبات آن اظهار داشت: شرایط فعلی کشور به صورتی است که بسیاری از تولیدکنندگان از نظر وضعیت اقتصادی در فشار هستند و نیاز است ما به عنوان دستگاه اجرایی تا حد توان و در راستای قوانین و مقررات کمک حال تولیدکنندگان باشیم.

وی گفت: تولیدکنندگان در حوزه‌های بیمه، مالیات، فروش، تولید، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و ... با مشکلاتی روبه‌رو هستند که این باعث شده بیشتر افراد با چک‌های برگشتی، مطالبات معوقه بانکی، مشکلات مالیاتی، بدهی تأمین اجتماعی و ...
روبه‌رو شوند.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان پردیس افزود: ماهیت این نشست برای کمک به تولیدکنندگان است و نشست امروز با حضور ۱۲ شرکت و بنگاه‌های بحرانی برگزار و به صورت چهره به چهره و با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند رؤسای اداره‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، آب، برق، گاز و ... مصوبات موثری به تصویب رسید.

صبوری ادامه داد: تمام کارخانجاتی که در حوزه مالیاتی با مشکل مواجه بودند با تخفیفات قابل قبولی بر اساس قانون و قسط‌بندی در این حوزه برای تولیدکنندگان انجام شد؛ در حوزه تأمین اجتماعی شهرستان پردیس مقرر شد تا بدهی شرکت‌ها به 36 قسط تقسیط شود و سعی داشتیم مشکلاتشان برای ادامه کار رفع و چرخه تولید در کارخانه‌ها ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما این است که یک تولیدکننده ذهن و فکر خود ما مشغول تولید کنند، تصریح کرد: امروز یک تولیدکننده از صبح تا شب به دنبال رفع مشکلات در ادارات دارایی، تأمین اجتماعی، اداره کار و ... است و زمان تولید را از دست می‌دهد و سرگردانی تولیدکنندگان با برگزاری این جلسات از بین می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: مقرر شد که ادارات خدمات‌رسان اعم از آب، برق و گاز و بدون هماهنگی با فرمانداری و ستاد رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری اقدام به قطع کردن انشعابات نکنند تا تبعات ناشی از قطع شدن انشعابات گریبان تولید را نگیرد.

صبوری در خصوص اینکه هشت هزار واحد صنفی و صنعتی در این شهرستان فعال هستند و واحدهای دارای مشکل به کجا مراجعه کنند، بیان داشت: مشکلات به چند بخش تقسیم می‌شود؛ بحث‌های مالیاتی، بیمه، تأمین اجتماعی و بخش اعظمی از این نیاز به سرمایه در گردش این واحدها برای اخذ تسهیلات اختصاص دارد.

وی افزود: در شهرستان پردیس ۷۰ میلیارد تومان به واسطه ۷۰ پرونده برای اخذ تسهیلات به کمیته فنی و اعتباری شهرستان ارجاع و مصوب شده بود و در کارگروه استان نیز به تصویب رسید و به بانک‌های عامل ارسال شد؛ متاسفانه از ۷۰ میلیارد تومان، حدود ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و الباقی آن به دلایل مختلف از جمله اعلام نبود اعتبارات از سوی بانک یا عدم توان وثیقه‌گذاری توسط تولیدکنندگان پرداخت نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: کمیته رصد تسهیلات در فرمانداری پردیس تشکیل شده و در این کمیته متقاضی و بانک عامل به صورت رودررو مشکلات خود را اعلام و صورتجلسه‌ای تنظیم و در کمیسیون مربوطه با حضور فرماندار رسیدگی می‌شود.

صبوری تصریح کرد: متأسفانه در کل بانک‌ها تعامل لازم را ندارند و بعضاً سخت‌گیری‌های بیش از حد و اندازه‌ای را برای پرداخت تسهیلات اعمال می‌کنند که این روند در کل کشور منجر به پرونده‌های انبوه مسکوت شده است.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگانی که با مشکلاتی از این دست مواجه هستند، می‌توانند با حضور در فرمانداری شهرستان پردیس پرونده را در این خصوص تشکیل و به سرعت به این مشکلات رسیدگی می‌شود و ما نیز پیگیری‌های لازم را برای رفع موانع تولیدشان انجام خواهیم داد و اگر در داخل شهرستان این مشکلات حل نشود به دستگاه‌های استانی ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/67016/

نظر شما