شناسهٔ خبر: 31249971 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متنوع‌سازی و تمرکززدایی رویکرد صندوق نوآوری در اعطای تسهیلات است

تهران- ایرنا- رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، متنوع‌سازی و تمرکززدایی در حوزه ‏تسهیلات را از رویکردهای اصلی این صندوق برشمرد و گفت: صندوق‌های پژوهش ‏و فناوری، ظرفیت‌های جدی در این زمینه هستند و امیدواریم با اجرایی شدن ‏برنامه‌های حمایتی، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه گروه علمی ایرنا از صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وحدت در جمع مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس با یادآوری اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی یک نهاد مالی حامی شرکت‌های دانش‌بنیان است، کوتاه‌تر شدن و تسهیل در فرآیندهای موجود و بررسی درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را از اقدامات کوتاه‌مدت صندوق عنوان کرد.
وی اعطای تسهیلات، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری را سه حوزه اصلی فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، ذکر کرد و در تشریح آن گفت: در حوزه تسهیلات نیاز به تنوع تسهیلات و سرعت در بررسی و پرداخت تسهیلات وجود دارد که سبد متنوعی از تسهیلات را با توجه به نیازهای مختلف شرکت‌های دانش‌بنیان و بازده سود متنوع از 4 تا 18 درصد طراحی کرده‌ایم که این تسهیلات از طریق بانک‌ها، پارک‌های علم و فناوری و همچنین صندوق‌های پژوهش و فناوری پرداخت می‌شود.
وحدت ادامه داد: در حوزه توانمندسازی نیز با همکاری مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، سبد متنوعی را طراحی کردیم و برای شتاب‌دهنده‌ها نیز برنامه جدی داریم که پوشش دادن هزینه محل استقرار شتاب‌دهنده‌ها و کمک برای تجهیز شتاب‌دهنده‌ها مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
وی در ادامه به برنامه‌های صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: قبلا برنامه صندوق، مشارکت مستقیم بود اما برنامه فعلی ما مشارکت غیر مستقیم است تا از طریق یک نهاد مالی واسط ، سرمایه‌گذاری انجام شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های جدید، صندوق نوآوری و شکوفایی نقش موثرتری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کند.
علمی**1836** 1055

نظر شما