شناسهٔ خبر: 31248747 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در جریان همایش سرمایه گذاری در هشتگرد صورت گرفت

امضای ۷۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه در شهرهای جدید

80001

امروز در جریان برگزاری همایش فرصتهای سرمایه گذاری که در شهر جدید هشتگرد برگزار شد، تفاهم نامه‌هایی برای احداث پروژه‌های مختلف مسکونی، تجاری، رفاهی و درمانی به ارزش تقریبی ۷۵۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید که از جمله آنها ۴۴ تفاهم نامه به ارزش ۳۰۰۰ میلیارد تومان در هشتگرد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امروز همایش فرصتهای سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیران شهرهای جدید، مسؤولان محلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد و در حاشیه این نشست، تفاهم نامه‌هایی بین شرکت عمران و بخش خصوصی به امضا رسید.

از جمله مهم‌ترین این موارد امضای ۴۴ تفاهم نامه شامل عرضه و تولید مسکن و ساخت مراکز محله به ارزش ۳,۰۰۰ میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد، ۱۲ پروژه در قالب هفت تفاهم نامه از جمله دهکده ۱۵ هکتاری سلامت، دهکده ۱۵ هکتاری توریستی تفریحی چشمه و ۵۰۰ واحد تجاری به ارزش ۱,۷۲۰ میلیارد تومان در سهند و مجموعه تجاری، طرح توریستی تفریحی و پروژه ۱۶۰ واحدی به ارزش ۱,۳۰۰ میلیارد تومان در پردیس بود.

همچنین در شهر جدید بهارستان چهار پروژه شامل آماده سازی محلات، پروژه مشارکتی مرکز محله آرمان، فضای سبز، پروژه‌های مسکونی و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی به ارزش ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه بین شرکت عمران شهر جدید بهارستان و پیمانکاران به امضا رسید.

در شهرهای اندیشه و پرند نیز به ترتیب تفاهم نامه چهار پروژه تجاری خدماتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و پروژه ۸۸۰ واحد مسکونی مشارکتی با بخش خصوصی در پرند امضا شد. در فولادشهر نیز چهار پروژه مسکونی جمعاً به تعداد ۱۵۴۰ واحد و نیز یک پروژه تجاری مسکونی به ارزش حدود ۲۸۰ میلیارد تومان مورد توافق قرار گرفت.

حبیب‌اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان این همایش اظهار کرد: برآورد صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد در حوزه‌های زیرساختی دولت‌ها نیازمند ۴۱ هزار تریلیون دلار سرمایه گذاری هستند که از توان دولت‌ها خارج بود و راهکار این است که به سراغ بخش خصوصی بروند.

وی گفت: ما متولی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور هستیم که بخشی از آن به بهره برداری رسیده و بخش دیگر در حال احداث است.

طاهرخانی با اشاره به آغاز مدل مراکز محله در سال ۱۳۹۷ خاطرنشان کرد: ما در گام اول ناگزیر از مدل شراکت سنتی تحت عنوان مشارکت مدنی استفاده می‌کنیم. مدل ساده است، یک مرکز محله داریم که در آن مسجد، مدرسه، فضای سبز، مراکز درمانی و تجاری است که در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم. در حال حاضر نیز که با رکود ساخت و ساز مواجهیم باعث تحرک در این زمینه می‌شود. در شهرهای جدید با زمین‌های خالی مواجهیم که می‌توانیم برای این اهداف در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما