شناسهٔ خبر: 31247262 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شد

تولید سالانه ۸۰ محصول فناورانه در پارک علم و فناوری

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه از تولید سالانه ۸۰ دانش فنی و محصول توسط شرکت‌های دانش‌ بنیان تحت پوشش این پارک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه از تولید سالانه ۸۰ دانش فنی و محصول توسط شرکت‌های دانش‌ بنیان تحت پوشش این پارک خبر داد.

نصرالله جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حوزه ICT استان کرمانشاه که به میزبانی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، ICT را پیشران توسعه کشور دانست گفت: فناوری اطلاعات موتور محرکه توسعه کشور است که بستر توسعه برای دیگر حوزه‌ها از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات و... را فراهم می‌کند.

وی به سرمایه گذاری خوب دولت در بحث ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها تا رسیدن به مرحله بازار به طور کامل حمایت می‌شوند، اما همین که به مرحله بازار رسیدند عملاً رها شده و سهم آنها از بازار مشخص نیست و عملاً در مرحله فروش محصول دچار مشکل می‌شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر در لبه تحول ایستاده‌ایم و باید زیرساخت‌ها را با این تغییرات هماهنگ کنیم.

وی از تصمیم جدی وزارت ارتباطات برای راه اندازی نظام فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: راه‌اندازی این نظام برای بهبود وضعیت سهم شرکت‌های حوزه ICT از بازار IT کشور در دستور کار قرار دارد.

 جهانگرد با تقدیر از پارک علم وفناوری کرمانشاه در ارائه خدمات متنوع به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شبکه‌سازی‌هایی که پارک کرمانشاه ایجاد کرده و قبول ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌ها از سوی این نهاد، جای تقدیر دارد.

 معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز از تولید سالانه ۸۰ دانش فنی یا محصول توسط شرکت‌های تحت پوشش این پارک خبر داد و گفت: برای حمایت هر چه بهتر از شرکت‌های فعال در این حوزه، سیاست‌گذاری‌هایی در پارک علم و فناوری تعریف شده است.

وی افزود: به عنوان حامی شرکت‌ها پذیرفتیم که با خرید محصولات برخی‌‌ها ریسک کار آنها را قبول کنیم و از این طریق بتوانیم به شرکت‌ها کمک کنیم.

خان احمدی با بیان اینکه ماحصل این سیاست‌ها، حمایت از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و ایده در طول ۱۰ سال فعالیت پارک علم وفناوری کرمانشاه است گفت: هم اکنون ۳۰۰ شرکت فعال تحت حمایت پارک فعالیت می‌کنند.

وی از فروش ۹۰ میلیارد تومانی محصولات این شرکت‌ها خبر داد و افزود: سالیانه حدود ۸۰ دانش فنی و محصول توسط این شرکت‌ها تولید می‌شود و رقم صادرات این شرکت‌ها قابل قبول است.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه به وجود هفت مرکز رشد در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: همچنین سه کانون شکوفایی و خلاقیت و نیز دو مرکز نوآوری در سطح استان فعال است و فعالیت آنها ماحصل سیاست‌هایی است که پارک علم و فناوری کرمانشاه طی این سال‌ها دنبال کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما