شناسهٔ خبر: 31247005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سردار مهدی سنایی راد در کرج:

توان دفاعی، موشکی و اتحاد داخلی مؤلفه‌ های قدرت ایران است/ مقام معظم رهبری کشور را برای نقش آفرینی جوانان آماده کرد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: قصد اروپا و آمریکا ضربه زدن به مؤلفه‌ های قدرت ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، سردار مهدی سنایی راد پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در یادواره یک‌ صد شهید منطقه شهید صدوقی کرج، با اشاره به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای افتخارآمیزی همچون حضور در چند باشگاه راهبردی از حوزه‌ های عملی و فناورانه دارد، همچنین طی هشت سال دفاع مقدس با استقامت و بردباری یک وجب از خاک کشور را واگذار نکردیم.
 
وی افزود: طی چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی موانعی وجود داشت که اجازه نداد به دستاوردهای بیشتری دست‌ یابیم که در این میان می‌ توان به خسارت هزارمیلیاردی هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌ های ظالمانه و بی‌ حالی برخی مسئولان برای انجام کارهای اساسی و اقدامات جهادی اشاره کرد.
 
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری با اشاره به حادثه تروریستی اخیر دشمن در زاهدان، اظهار داشت: دشمن سعی داشت ۲۲ بهمن چهلمین سالگرد انقلاب برگزار نشود اما حماسه حضور مردم بار دیگر آن‌ ها را ناامید و مأیوس ساخت که بلافاصله اقدام به انجام حادثه تروریستی کردند با این تصور که توان امنیتی نظام فرسایش پیدا کند درحالی‌ که باید گفت؛ این خیال باطلی بیش نیست زیرا فرهنگ شهادت در کشور ما نهادینه‌شده است.

دشمن سعی دارد با انجام اقدامات تروریستی به تضعیف توان دفاعی ما بپردازد درحالی‌ که روحیه جهادی و نگاه انقلابی سربازان این مرز و بوم هرگز از دفاع دست نخواهند کشید.
 
سردار سنایی راد بابیان اینکه دشمن جنگ نرم را با هدف ایجاد رخنه و فاصله میان مردم و نظام راه‌ اندازی کرده است، گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب عزت و اتحاد میان مردم را تقویت کرده است.
 
قصد اروپا و آمریکا ضربه زدن به مؤلفه‌ های قدرت ایران است
 
وی گفت: هریک از کشورهای غربی به نحوی و با روش خود سعی دارند در کنار رئیس‌ جمهور آمریکا به مؤلفه‌ های قدرتی ما ضربه بزنند، توان دفاع، موشکی و اتحاد داخلی کشور از جمله مؤلفه‌ های قدرت ما است که سعی دارند با ایجاد فشار و جنگ روانی ما را به انجام مذاکره وادارند.
 
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به زنده کردن الگوهای دفاع مقدس و ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: جلسات ایثار پراکنده کردن عطر شهدا در جامعه است.
 
سردار سنایی راد تعداد جوانان حاضر در کشور را ۳۸ میلیون برشمرد و افزود: آماده‌ ایم مسئولیت‌ ها را به نسل بعد از انقلاب واگذار کنیم؛ مقام معظم رهبری کشور را برای حضور پررنگ جوانان آماده کرده است و نگاه ویژه‌ ای به این قشر دارد.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه سربازان این مرزوبوم برای دفاع از کشور به مبارزه و مقابله با قاچاق و غیره می‌پردازند، گفت: همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم، امروز نیز خواهیم توانست باروحیه جهادی و با نگاهی از جنس نگاه شهدا به مقابله با تحریم‌ها بپردازیم؛ باید از غرب قطع امید کرد و به منابع داخلی اکتفا کنیم.
 
اگر مسئولان رفتار و اقدامات خود را با نگاهی جهادی انجام دهند اعتماد در جامعه افزایش خواهد یافت
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا درآمد ارزی کشور را یک‌صد میلیارد دلار خواند و گفت: موجودی خزانه کشور نیز بیش از این میزان است؛ نیاز مردم جامعه بیش از چهل میلیارد دلار نیست اما افزایش سطح توقعات است که موجب تشدید فشار تحریم‌ها شده است و اعلام جنگ اقتصادی را به دنبال داشت.
 
سردار سنایی راد اضافه کرد: اگر مسئولان رفتار و اقدامات خود را با نگاهی جهادی انجام دهند اعتماد در جامعه افزایش خواهد یافت.
 
وی در بخش دیگری به وقایع پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: ارتش یکی از دستاوردهای رضاشاه بود که متأسفانه به نفع رضاخان و برای سرکوبی مردم فعالیت می‌ کرد؛ در آن دوران رضاخان بزرگ‌ترین کشور خریدار تسهیلات غربی و آمریکایی بود اما برای رضایت انگلیسی‌ ها عروس خلیج‌ فارس (بحرین) که استان کشور بود را واگذار کرد.
 
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ضمن ابراز تأسف از اینکه در دوران رضاخان واگذاری خاک کشور با رفراندوم صورت می‌ گرفت، ادامه داد: سرانجام مردم با رهبر کبیر انقلاب و احیای اسلام ناب موفق به پیروزی شدند، شیوه انقلاب متکی بر بصیرت و مقاومت عاشورا بود و مردم آن دوران اهل مقاومت و صبوری بودند که درنهایت جنگ، ترور و مقاومت مردم در این مدت ۲۲۰ هزار شهید برای ما به‌ جا گذاشت.
 
 
 
 
انتهای پیام/

نظر شما