شناسهٔ خبر: 31245433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عوامل قضایی با مسببان برنامه موهن قصرشیرین برخورد کنند

R41380/P/S6,68/CT7

ائمه جماعت استان کرمانشاه برنامه موهن در بوستان بسیج شهر قصرشیرین را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی با عوامل این برنامه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، برگزاری یک برنامه رقص زنان در حضور مردان و مسئولان محلی و استانی و معاون وزارت ورزش در ملاعام و در بوستان بسیج شهر قصرشیرین با واکنش مردم انقلابی و شهیدپرور کرمانشاه روبه‌رو شده و ائمه جماعت استان در این زمینه واکنش نشان دادند.

امام جمعه اسلام آبادغرب در واکنش نسبت  به حرکات ضد اخلاقی و ضد ارزشی اخیر در قصرشیرین گفت: حرکات خلاف شئون  جمعی از زنان تحت عنوان ورزش در حضور معاون وزیر ورزش هیچگونه توجیه شرعی و اخلاقی ندارد.

حجت‌الاسلام محمد جواد مهری با بیان اینکه در این قضیه باید هرچه سریعتر مدعی‌العموم ورود پیدا کرده و با مسببان برخورد قاطع داشته باشد بیان کرد: برای استان کرمانشاه که همواره مهد غیرت ایثار و شجاعت و قصرشیرین سرزمین نخلهای سوخته که قدم به قدم آن متبرک به خون شهیدان است، قابل قبول نیست که این حرکات ضدغیرت دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در آن انجام شود.

مهری با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه برنامه‌ها از روی خیانت یا از روی غفلت غیر‌قابل توجیه است عنوان کرد: دست‌اندرکاران و مسئولان ورزش و جوانان استان کرمانشاه هرچه زودتر ضمن عذرخواهی باید عوامل برگزاری این برنامه را معرفی و از کار بر کنار کنند.

 

امام جمعه قصرشیرین در واکنش به حواشی این برنامه موهن در این شهرستان اظهار کرد: حرکات جشنواره ورزشی قصرشیرین خلاف شرع و محکوم است.

حجت‌الاسلام علی ملکی با بیان اینکه قصرشیرین معراجگاه شهدا و دروازه کربلا است، گفت: در این شهرستان با این قدمت تاریخی و دینی در انظار عمومی و در مقابل چشمان مسئولان و نامحرمان حرکات خلاف عفت و حیا و فرهنگ عمومی انجام شد که قلب خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و دلسوزان اسلام و انقلاب را به درد آورد.

مهری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نظام ارزش‌های دینی است و انقلاب ما هم یک انقلاب دینی است عنوان کرد: ؛ در این جامعه برنامه‌ها و رفتارها و گفتارها باید بر اساس موازین اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه ما هیچگاه مخالف ورزش نیستیم بلکه همواره از حامیان ورزش شهرستان بودیم بیان کرد: اما اجرای آن باید بر طبق موازین شرعی و احکام اسلامی باشد نه اینکه در انظار عمومی به راحتی حرام الهی و خلاف عفت عمومی انجام شود.

امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه آیا مسئولینی که در این برنامه از جمله معاون وزیر ورزش حاضر بودند نمی‌دانند حرکات خلاف شرع و حرام الهی است؟ بیان کرد: آیا نمی‌دانند که مردم خون‌ها داده‌اند و به این فکر نکردند که چطور باید جوابگوی شهدا و خانواده آنها باشند؟

وی با اشاره به اینکه ما این عمل را محکوم و خواسته مردم این شهرستان ولایی هم این است که بار دیگر شاهد تکرار این برنامه‌ها نباشند گفت: استاندار کرمانشاه هم باید در این قضیه برخورد قاطع و انقلابی داشته باشد که بار دیگر کسی جرات اجرای این حرکات ضدارزشی در نظام اسلامی را نداشته باشد.

ضرورت برخورد قاطع با عوامل این هنجارشکنی

امام جمعه سرپل‌ذهاب ضمن محکوم کردن هنجارشکنی اتفاق افتاده در جشنواره ورزشی قصرشیرین خواستار برخورد با مسببین این اقدام شد و گفت: هنجارشکنی انجام شده در جشنواره ورزشی بانوان به بهانه برنامه‌های فرهنگی نه در شأن و منزلت این شهرستان شهید پرور بوده و نه در شأن و منزلت شخصیت و مقام بانوان ایرانی است.

حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب با بیان اینکه حرکات موزون بانوان در قالب برنامه فرهنگی در انظار مسئولین کشوری، استانی و محلی در کشور مسبوق به سابقه بوده است بیان کرد: عدم برخورد لازم با مسببان این اقدامات سبب عدم جلوگیری از تکرار آن شده و احساسات پاک اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار استان کرمانشاه را جریحه دار کرده است.

فاطمی‌نسب افزود: لازم است این موضوع توسط دستگاه‌های مسئول بررسی شده و با عوامل این هنجارشکنی برخورد قاطع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قصرشیرین قدمگاه شهدای گلگون کفن و یادگار دوران پرافتخار حماسه و خون هشت سال دفاع مقدس است که زخمهای جنگ تحمیل شده بر قامت آن هنوز هم چشم‌نوازی می‌کند اظهار کرد: این شهرستان از دیرباز تاکنون دروازه ورود زائران اباعبدالله الحسین(ع) به عتبات عالیات بوده و نزدیکترین مکان به کربلای معلی که هر ساله میزبان خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله (ع) در مراسم پرفیض دعای عرفه است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما