شناسهٔ خبر: 31244819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اولویت‌های کاری وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی

71610

وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که یکی از اولویت‌ها و اهداف وی در این منصب تحکیم روابط با کشورهای همسایه اراضی اشغالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی یک روز پس از تعیین از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اولویت‌ها و اهداف خود در این منصب سخن گفت.

کاتس گفت که مهمترین اولویت‌های او به عنوان وزیر خارجه موقت رژیم صهیونیستی؛ "تحکیم جایگاه قدس در جهان، تحکیم روابط با کشورهای همسایه و تلاش برای متقاعد کردن آمریکا به منظور به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان است".

این وزیر صهیونیستی در ادامه تصریح کرد که با نتانیاهو به طور عملی برای تحکیم روابط این رژیم با کشورهای حوزه خلیج فارس همکاری و تلاش کرده است.

وی همچنین با اشاره به حضور نتانیاهو در کنفرانس امنیتی خاورمیانه که در لهستان برگزار شد، این اتفاق را "نشانه نقش برتر نتانیاهو در امور خارجه" توصیف کرد.

کاتس درباره روابط تل‌آویو با فلسطین نیز تاکید کرد که وی قصد دارد تا برای تدوین یک برنامه تلاش کند که طبق آن یک دولت خودمختار فلسطینی تحت حاکمیت خارجی تشکیل می‌شود.

وزیر خارجه موقت اسرائیل ادامه داد: اما ایده مذکور در سایه حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند محقق شود، چراکه تشکیلات خودگردان قادر به تأمین امنیت کافی برای اسرائیل در آینده نیست.

ایجاد یک جزیره در نزدیکی نوار غزه برای تجهیز غزه به برق و آب پاک از دیگر اهدافی است که یسرائیل کاتس در اظهارات خود به آن اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد که قصد دارد به منظور تلاش برای عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی، ایده ایجاد خط راه آهن را تقویت کند که از طریق اراضی اشغالی؛ کشورهای حوزه خلیج فارس را به دریای مدیترانه متصل می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما