شناسهٔ خبر: 31244803 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از سوی نشر شهید کاظمی؛

«عارف 12 ساله» و «خط مقدم » منتشر شدند

دو کتاب «عارف دوازده ساله» با موضوع زندگی شهید رضا پناهی و «خط مقدم» با موضوع زندگی سردار شهید حسن تهرانی مقدم منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «عارف دوازده ساله» شامل خاطرات شهید نوجوان رضا پناهی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است

کتاب عارف 12 ساله  روایتی از  مادر شهیدی است که برای شهادت فرزندش دعا کرد تا او به آرزویش برسد.

به گفته ناشر رضا پناهی که سوژه این اثر است عارف 12 ساله‌ای ایست که شگرفترین و عظیمترین صحنه‌های از خود گذشتگس را در عمر کوتاه خود به نمایش گذاشت و در وصیتنامه خود نیز به همین سبب آورده است:

هدف من از رفتن به جبهه این است که اولا به ندای هل من ناصر ینصرونی لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه ای که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده:که هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود و من می روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت ها زیر سلطه آزاد شوند...

کتاب عارف 12 ساله  در قطع رقعی و به صورت رنگی، به کوشش سیدحسین موسوی توسط  انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

کتاب تاب «خط مقدم» نیز روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی در ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم(پدرموشکی ایران) است.

این کتاب برشی است مستند از میانه‌ خط زندگی حسن طهرانی مقدم. به دور از تخیل و رویاپردازی‌های نویسندگی. از مرداد سال 63 تا دی ماه سال 65. مقطعی که اتفاقا پر است از حادثه و موانع پیچیده. 

در مقدمه پژوهشگر کتاب می‌خوانیم؛ اولین گام های پژوهشی مان را پیش از انتشار این کتاب در سال 1384 و با تشویق و حمایت‌های سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم برداشتیم. آن زمان هدفمان جمع آوری خاطرات و مستندات دوران دفاع موشکی بود. سردار طهرانی مقدم در آن ایام فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه را عهده‌دار بودند و این برایمان موجب دلگرمی‌بود. در ابتدای کار، شیوه پژوهشی ما بررسی تاریخی بازنگرانه بود و بنابراین می‌بایست به افرادی که در آن مقطع و در آن واقعه تاریخی حضور داشتند مراجعه می‌کردیم و با آن‌ها مصاحبه انجام می‌دادیم؛ اما در همان ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه شدیم.

این کتاب  در قطع رقعی و به قلم فائزه غفارحدادی و به کوشش محمدحسین پیکانی به رشته تحریر در آمده و توسط  انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

نظر شما