شناسهٔ خبر: 31244624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ساعاتی پس از اهتزار پرچم سوریه در مناطق مختلف الرقه؛

۳ انفجار کردهای وابسته به آمریکا در الرقه را هدف قرار داد

منابع خبری از وقوع سه انفجار در الرقه که نیروهای قسد را هدف قرار داد، ساعاتی پس از به اهتزاز درآمدن پرچم سوریه در مناطق مختلف این شهر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری از وقوع سه انفجار در شهر الرقه و کشته و زخمی شدن شماری از کردهای وابسته به آمریکا بر اثر آن خبر دادند.

خبرنگار اسپوتنیک گزارش داد: ساعاتی پس از اینکه پرچم های سوریه در الرقه به اهتزار درآمد این انفجارها رخ داده است.

بر اثر انفجار بمب در مسیر گشتی های نیروهای قسد وابسته به آمریکا در خیابان الصناعه در نزدیکی دیوار باستانی در الرقه یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در دومین انفجار یک بمب در ساعت ۹ شب گذشته این نیروها را در نزدیکی فلکه النعیم در مرکز الرقه هدف قرار داد که بر اثر آن دو نفر از نیروهای قسد کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند. به دنبال انفجار بمب بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند و نیروهای سوریه دموکراتیک منطقه ای که انفجار در آن رخ داده بود را به محاصره درآوردند و این نیروها در سراسر شهر به حال آماده باش درآمدند.

انفجار سوم انفجار بمبی بود که یک گشتی نیروهای قسد را در نزدیکی فلکه حزیمه الرقه هدف قرار داد که این تلفاتی نداشت زیرا نیروها از خودرو هدف قرار گرفته پیاده شده بودند.

همزمان اعلام شد که ساکنان الرقه پرچم سوریه را بر تیرهای برق و درخستان و دیوار باغها همزمان با سخنرانی شب گذشته بشار اسد به اهتزار درآوردند.

پرچم سوریه در منطقه ای در نزدیکی بیمارستان در محله الثکنه و هتل الکرنک و محله الحنی در نزدیکی فلکه النعیم در مرکز الرقه و نیز خیابان باسل و خیابان ۳۳ فوریه تا پارک الرشید و خیابان الصناعه به اهتزاز درآمد. 

به اهتزاز درآمدن پرچم سوریه در مناطق مختلف الرقه سبب رعب و وحشت در میان کردهای وابسته به آمریکا شد و این نیروها مراکز ایست بازرسی در مرکز الرقه دایر کرده و آنها اقدام به برداشتن پرچم های سوریه به ویژه از دیوارهای بیمارستان ملی و خیابان المنصور کردند.

ساعاتی پس از آن بود که اولین انفجار کردها را هدف قرار داد و انفجارهای بعدی هم رخ داد.

نظر شما