شناسهٔ خبر: 31244619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کرویه، منطقه گردشگری بکر در میان کوه های سر به فلک کشیده هرمزگان+تصاویر

کرویه، منطقه گردشگری بکر در میان کوه های سر به فلک کشیده هرمزگان بوده که در فصل زمستان و بهار با دارا بودن هوای معتدل میزبان گردشگران فراوانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛هرمزگان به واسطه دارا بودن مناطق بکر طبیعی، نوار ساحلی، جنگل های سرسبز و آثار تاریخی یکی از استان های گردشگر پذیر کشور محسوب می شود که سالانه میلیون ها مسافر برای دید و بازدید از مناطق گردشگری و توریستی به این استان سفر می کنند.

اقصی نقاط هرمزگان از دور ترین نقطه در شرق گرفته تا غرب، شمال و جنوب دارای مناطق بکر طبیعی بوده و در فصل زمستان که سراسر کشور را سرما گرفته هرمزگان با دارا بودن هوای معتدل میزبان خیل عظیمی از گردشگران است.

شهرستان بندرخمیر که در جنوب غربی مرکز هرمزگان واقع شده با دارا بودن اماکن توریستی و تفریحی از قبیل جنگل حرا، آبگرم‌ های معدنی درمانی، آبسر معدنی ، دیوار سدار و روستاهای کوچک و پهناور یکی از مناطق گردشگری این استان به شمار می رود.

بندر خمیر با دارا بودن بیش از 63 دهستان کوچک و بزرگ که هر کدام از آنها  زیبا تر و با صفاتر از دیگری بوده و سرسبزی و نشاط کوه های سر به فلک کشیده و آبشار های جاری و روان آن برای هیچ کس پوشیده نیست؛ چرا که همگان بندر خمیر را با سر سبزی، نشاط و دریایش می شناسند.

کرویه، روستایی در دهستان رویدر شهرستان بندر خمیر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 1500 نفر در قالب 352 خانوار در 120 کیلومتری بندرعباس در میان کوه واقع شده ؛ دارای مناطق بکر و طبیعی بوده و نخلستان های سر به فلک کشیده در این روستا خودنمایی می کنند.

کرویه دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده که تابستان های شرجی و طاقت فرسایی دارد؛ اما در فصل زمستان که دیگر نقاط کشور را برف و کولاک فرا گرفته داری آب و هوای معتدل و خنک بوده که این امر باعث جذب گردشگر در این منطقه شده است.

فصل زمستان و بهار بهترین زمان برای سفر به روستای کرویه بوده چرا که در این فصل از سال فارغ از سرمای زمستان می توان زندگی مسالمت آمیزی با طبیعت داشت و می توان به تماشای این روستا از دامنه کوه های آن که به مثابه قاب نقاشی بود به نظاره نشست و لذت برد.

مردمان خونگرم و باصفای این روستا از گردشگران و توریست های داخلی و خارجی که به این روستا سفر می کنند با روی گشاده با غذاهای محلی این منطقه که بیشتر با آبزیان دریایی و میوه خرما درست می شود پذیرایی می کنند.

وفور درختان نخل در این منطقه باعث شده زنان و مردان روستای کرویه از برگ های بی حان درخت خرما آثاری هنری فاخری از جمله حصیر (زیر انداز از جنس درخت خرما)، پدی سازی (نوعی سبد مخصوص برای نگهداری خرما ) ، سواس (نوعی دمپایی که با لیف درختان نخل آن را درست می کنند) و... تولید کنند.

زنان این منطقه نیز هنرمند بوده و مهارت خاصی در زری بافی، کم دوزی، گل دوزی، گل سازی، آویز بافی، عروسک سازی، تولک بافی و.... دارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما