شناسهٔ خبر: 31244611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

روحانی:

امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم / جنگ اقتصادی به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است

‎رئیس جمهور گفت: امروز هم در جنگ اقتصادی قرار داریم که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است؛ زیرا فروش نفت، جذب مشتری، نقل و انتقال مالی و بانکی تماما عملیات‌های جنگ اقتصادی است که باید برای آنها راهکار دید.

صاحب‌خبر -

‎به گزارش تجارت‌‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان سخنرانی کرد. صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

*خوشحالیم پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب و در آغاز دهه پنجم انقلاب، ملت با شور و نشاط در همه حوزه ها حضور دارد.

*وقتی بحث جشن چهل سالگی انقلاب به میان می‌آید علیرغم میل بدخواهان و تلاش و تصمیم آنها، ملت ایران با قامتی استوار در سراسر کشور به خیابان ها می‌آیند و همچون بهمن ۵۷ پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند.

*برای دشمن دردناک است که در شرایطی که به قول خودشان سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کردند در ۲۴ ساعت آن هم در یک استان از جمهوری اسلامی ۳ طرح ملی بزرگ و مهم به جز طرح‌های مهم اقتصادی که وزرای مختلف در استان افتتاح کرده‌اند، به بهره‌برداری رساندیم.

*دشمنان نظام از جمله آمریکا و صهونیست‌ها از دی ماه سال گذشته با آغاز یک جریان گمان می‌کردند، همه چیز انقلاب امسال تمام می‌شود و ایران جشن ۴۰ سالگی خود را به چشم نخواهید دید و وعده می‌دادند که خودشان برای جشن سرنگونی نظام به ایران می‌آیند.

*دشمن پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران به دنبال این بود که ما دست روی دست بگذاریم، اکنون شاهدیم که ایران در همه زمینه‌ها توسعه داشته و مسیر توسعه ایران ادامه دارد و مسئله مهمی است.

*ملت در زمان تحریم صرفا به دنبال اداره زندگی نیست و می‌خواهد مسیر توسعه را با قدرت ادامه دهد.

*سال گذشته که به این استان آمدیم، ظرفیت تولید از ۸ به ۱۲ میلیون لیتر بنزین ارتقا یافت و در سفر کنونی نیز برای ارتقای کیفیت این ۱۲ میلیون لیتر به شاخص “یورو پنج” حضور داریم که نشان می‌دهد دولت نه تنها به دنبال افزایش کمیت و تامین بنزین مورد نیاز است، بلکه به دنبال افزایش کیفیت بنزین تولیدی نیز هست.

*افتخار جمهوری اسلامی ایران است که در طول کمتر از دو سال از سال ۹۶ تاکنون فازهای سه گانه نفت ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسید و این نشان می‌دهد حرکت خروشان ملت در مسیر خودکفایی و عظمت ادامه دارد.

*هیچ کس نمی‌تواند عظمت و بزرگی ملت ایران را به خاطر یک سری شرایط از جمله گرانی رب گوجه به علت صادرات و سختی چند هفته ای نادیده بگیرد.

*باید تلاش‌های دولت دیده شود و تنها به بیان برخی مشکلات اکتفا نشود، نمی‌شود تمام نمره‌های ۲۰ را نادیده گرفت و اگر در جایی نیم نمره کم شد، بگوییم چرا این نیم نمره کم شده است؛ این نه انصاف است و نه وطن دوستی و از اخلاق اسلامی هم به دور است.

کارهای بزرگ دولت را ببینیم/ آمریکا و مزدورانش روزانه فشار می‌آورند

*کارهای بزرگ دولت را ببینیم؛ نقص وجود دارد، همه نقص داریم. در زمان تحریم مشکلات هم پیش می‌آید شوخی نیست، آمریکا و مزدورانش تلاش می کنند فشار را روزانه بر ملت افزایش دهند و سنگ پرتاب می‌کنند و ممکن است شیشه هم بشکند و مشکلاتی پیش آید.

*شرایط کنونی آزمایشی تاریخی برای جمهوری اسلامی است و همانگونه که در زمان جنگ مردم عقب‌نشینی نکردند و پشت امام خود را خالی نکردند و او را تنها نگذاشتند و همه به میدان آمدند، اکنون نیز باید به همین شکل باشد.

*اگر در زمان جنگ هم دو گروه می‌شدیم و یک گروه در جبهه می‌جنگید و یک گروه در تهران تنها به انتقاد از نحوه جنگیدن می‌پرداخت و می‌گفت چرا به جای ۷ کیلومتر ۳ کیلومتر پیش روی کردید یا مسایلی از این دست، جنگ پیش نمی‌رفت. خاصیت جنگ این است که یک روز شکست می‌خورید و روز بعد پیروز می‌شوید و به پیش حرکت می‌کنید.

*امروز هم در جنگ اقتصادی قرار داریم که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است؛ زیرا فروش نفت، جذب مشتری، نقل و انتقال مالی و بانکی تماما عملیات‌های جنگ اقتصادی است که باید برای آنها راهکار دید.

*اگر امروز و در شرایط کنونی با هم نباشیم و برخی بخواهند بهانه‌جویی کنند و مسائل انتخاباتی را مطرح کنند در حالی که مردم خودشان رئیس جمهور را انتخاب کرده اند و رئیس جمهور هم برای کل مردم است، نه تنها در زمان جنگ اقتصادی بلکه اگر در شرایط صلح اقتصادی هم باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

*اینکه در عرض کمتر از دو سال ۳ فاز مهم بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به بهره برداری رسید، به معنای قدرت، توان مقابله با دشمن و شکست تحریم و اعتماد به نفس و خودکفایی ایران اسلامی است.

دولت کارهای بزرگی برای خودکفایی کشور انجام داده است

*در این دولت کارهای بزرگی برای توسعه و خودکفایی کشور در زمینه های مختلف صورت گرفته است، اگر در دولت های یازدهم و دوازدهم هیچ کاری نکرده بودیم و تنها در تولید گندم، بنزین، گازوئیل، شکر و تامین گاز مورد نیاز کشور خودکفا می‌شدیم آیا همین بس نبود؟؟

*انسان تا زمانی که نعماتی در اختیار دارد را از دست ندهد متوجه وجود آن نمی شود، دولت وظیفه داشته در پنج مسئله مهم، کشور را خودکفا کند؛ کار عظیمی صورت گرفته است در جای جای کشور شبانه روزی در تلاش هستند که مردم به راحتی به بنزین، گازوئیل، گاز، گندم و شکر دسترسی داشته باشند و کمبودی در این زمینه در کشور وجود نداشته باشد.

*باید کارهای بزرگ دولت مدنظر قرار گیرد، گفت: کشور در شرایط عادی نیست و در شرایط جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، شک نکنید اگر متحد باشیم ما به پیروزی خواهیم رسید و دشمن نیز ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد.

*در مهرماه سال جاری آمریکا پس از دوماه تلاش برای تشکیل جلسه شورای امنیت با حضور مقامات ارشد ۱۵ کشور، به دنبال تصویب قطعنامه علیه ایران بود.

*در این جلسه که با حضور ترامپ و مقامات ارشد سایر کشورها برگزار شد همه دیدند که به جز آمریکا هر ۱۴ کشور دیگر علیه مواضع آمریکا صحبت کردند و تاریخی‌ترین افتضاح سیاسی این کشور رقم خورد اما این پیروزی ها در سطح کشور در صدا و سیما و روزنامه های کشور آنچنان که باید انعکاس داده نشد.

*آمریکا با وضع تحریم های مختلف سلامت مردم را نشانه رفته است و برای آلودگی هوای ایران تلاش می کند و با جان مردم کشور دشمنی می کند، اما ما در دولت سرمایه‌گذاری های خوبی برای افزایش کیفیت بنزین تولیدی و کاهش آلودگی هوا داشته ایم که ارتقاء بنزین پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از جمله این سیاست هاست.

*جمهوری اسلامی راهش را درست انتخاب کرده است و اگر خودمان به خودمان ایمان بیاوریم و قدرت و توان خودمان را باور کنیم، به همه قله های موفقیت دست خواهیم یافت.


نظر شما