شناسهٔ خبر: 31244607 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

فعالیت 2 هزار تن در زمینه هنرهای تجسمی

قم- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: بیش از 2 هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی شامل رشته های نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی، در این استان فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع «انجمن هنرهای تجسمی» در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی شهید سید مرتضی آوینی، با اشاره به راه اندازی بانک اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی در قم افزود: در حال حاضر بیش از 800 هنرمند در این زمینه شناسایی شده اند که پیش بینی می کنیم با تشکیل بانک اطلاعاتی این رقم به 2 هزار تَن نیز برسد.
وی با بیان این ‌که در رشته گرافیک هنرمندان قمی درسطح کشور مطرح و شناخته شده اند، گفت: انجمن هنرهای تجسمی از انجمن‌ های فعال استان است و سیزدهمین دوره دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان را در آینده نزدیک برگزار خواهد کرد.
وی با تقدیر از پیشکسوتان این انجمن که برای رشد و بالندگی آن تلاش کرده و زمینه را برای مدیریت جوانان در این انجمن فراهم ساخته اند، گفت: امیدواریم با حضور جوانان در مدیریت این انجمن، شاهد پویایی بیشتر آن باشیم.

* رونمایی از مجموعه کتاب‌ های شناسنامه شهدا
وی همچنین به رونمایی از مجموعه کتاب‌ های شناسنامه شهدا اشاره کرد و گفت: این کتابها به منظور معرفی شهیدان دوران دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت منتشر شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که امروز امنیت و آرامش خود را مدیون شهیدان هستیم، اظهار کرد: همه ما در معرفی شهدا وظیفه و مسئولیت داریم و در این زمینه نیز اصحاب رسانه قم، کنگره شهدای جبهه مقاومت را برگزار خواهند کرد.
در این نشست خبری از مجموعه کتاب ‌های شناسنامه شهدا که تاکنون 10 جلد آن درباره شهیدان محسن حججی، سید مرتضی آوینی، محمدحسین فهمیده، محمدهادی ذوالفقاری، حسن تهرانی مقدم، عباس بابایی، مهدی زین الدین، مجید شهریاری، ابراهیم هادی و مریم فرهانیان منتشر شده است؛ رونمایی شد.
حسینی کاشانی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: یکی از سیاست های جدی این اداره کل حمایت از انجمن های فرهنگی و هنری استان و نیز بهره مندی از ظرفیت های آنان است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه انجمن های فرهنگی و هنری استان، از این انجمن ها به عنوان بازوهای توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نام برد و افزود: فعال بودن انجمن ها، موجب می شود با برنامه ریزی، شاهد اجرای برنامه های با کیفیت باشیم.
وی با اشاره به فعالیت موسسه ها و انجمن های گوناگون قرآنی، فرهنگی و هنری در قم گفت: در طول سال، برنامه های متعددی مانند جشنواره های نماز و نیایش، شعر آیینی، هشت نوشت، خوشنویسی، مطبوعات و نمایش و نمایشگاه های دوسالانه عکس، هنرهای تجسمی و کتاب با همکاری این نهادها ترتیب می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از شکل گیری و راه اندازی انجمن مستندسازان در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: قم در این زمینه جزو استان های پیشرو است.
7406/ 6133/

نظر شما