شناسهٔ خبر: 31244592 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حجت‌الاسلام رستمی: انقلاب اسلامی زن‌ها را وارد عرصه‌های اجتماعی کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: این حرکت «دختران انقلابی» از حرکت‌های خوبی است که جای آن خالی بوده و هنوز به بلوغ نرسیده و باید به جریان اصلی حرکت‌های دختران ما در فضا‌های دانشگاهی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در نشست مسئولین واحد خواهران دفاتر نهاد استان تهران ضمن تبریک ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود و نیز نزدیک شدن به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: نقش شما همکاران به‌عنوان نقش دانشگاهی در یک قالب و نقش زن بودن در قالب دیگر، نقش مهمی است؛ یعنی شما در یک جهت به‌عنوان رسالت اصلی که بر عهده‌تان هست دختر و مادر و همسر هستید که هر کدام از این نقش‌هایی که پذیرفته‌اید یک مسئولیت سنگین برعهده شما می‌گذارد، کما اینکه آثار و برکات عظیمی را در پی‌دارد.

وی ادامه داد: شاید اگر به برخورد و تعریفی که دین از «زن» ارائه می‌دهد و به تکالیف، وظایف و آثار و ارزش‌هایی که برای «زن» قائل شده نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که تعبیر علامه جوادی آملی تعبیر درستی است. همانطور که در تعبیر زیبای علامه جوادی آملی هست «زن مظهر جمال الهی است» و ظهور اکثر صفات جمال الهی را می‌توان در بانوان دید. به همین خاطر هم خداوند تکالیف منطبق بر فطرتشان را برایشان تعریف کرده و هم بخش‌های زیادی از آن خصوصیات رحمانی خودش را در آن‌ها قرار داده است. کمااینکه مردان نیز تکالیف و امتیازات متفاوتی دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: زنان امتیازاتی دارند و مردان نیز امتیازاتی، ولی در زنان آن بخش لطافت و رحمانیت و مهربانی خداوند متجلی‌تر است. از این جهت چنین انتظاری نیز از شما می‌رود که قاعدتاً بخش اصلی آن مربوط به حوزه‌ای است که از آن با نام خانواده تعبیر می‌کنیم که زن در محور آن قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: شما در کنار آن مسئولیت سنگینی که دارید یک مسئولیتی هم به‌عنوان مسئولیت‌های اجتماعی خودتان پذیرفته‌اید که آن نیز مسئولیت کمی نیست، یعنی شما در فضایی قرار دارید که تقریبا نیمی از جمعیت مخاطبین شما در آن دختران هستند و امکان خدمت‌رسانی، ارتباط‌گیری و انتقال محتوا برای شما بیشتراز آقایان است. به هرحال این دو بخش را که شما برعهده دارید، یعنی مسئولیت سنگین خانواده و دانشگاه، مسئولیت سنگینی را ایجاد کرده که این نشان می‌دهد طاقت فراوانی در وجود شما قرار دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی زن‌ها را وارد عرصه‌های اجتماعی کرد، یعنی نقش‌آفرینی زن در جامعه اسلامی ما به برکت انقلاب اسلامی رخ داد. در گذشته زن نقشی نداشت؛ مگر نقش نمایشی و تعریفی که از زن شده بود یک کالای ویترینی برای فعالیت‌های هوس‌رانانه مردان بود؛ اما انقلاب فرصت فراهم کرد.

رستمی ادامه داد: در بخش دانشگاهی کار‌های خوبی در دانشگاه‌های تهران به‌خصوص توسط بانوان انجام شده است. این حرکت «دختران انقلابی» از حرکت‌های خوبی است که جای آن خالی بوده و هنوز به بلوغ نرسیده است، یعنی باید به جریان اصلی حرکت‌های دختران ما در فضا‌های دانشگاهی تبدیل شود که بار اصلی آن روی دوش شما می‌باشد و این نشان می‌دهد که قالب‌های دیگر هم وجود دارد که شما باید شناسایی کنید و اگر شناسایی نکنید و فعال نباشید، افراد دیگری وارد این فضا‌ها می‌شوند و با ادعا‌هایی جذاب به‌دنبال به انحراف کشیدن جامعه و پیدا کردن مخاطب از قشر دانشگاهی دختر خواهند بود.

نظر شما