شناسهٔ خبر: 31244560 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

روبن: من یکی از طرفداران گواردیولا هستم؛ تصمیم بزرگی بود که بایرن مونیخ را بعد از ده سال فوق العاده ترک کنم

مهیار میرزاپور

روبن می گوید نوع نگاه مردم به شخصیت انسانی او مهم تر از نگاه شان به شخصیت فوتبالی اوست.

صاحب‌خبر -

طرفداری - روبن همیشه یکی از ستاره های مهم بایرن مونیخ بوده و با این تیم آلمانی به افتخارات زیادی دست یافته است.

آرین روبن مصاحبه مفصلی با MailSport داشته که بخش هایی از آن را با هم مرور می کنیم:

تصمیم بزرگی بود که این باشگاه فوق العاده را بعد از ده سال عالی ترک کنم. البته وقتی تصمیمم را گرفتم و این را اعلام کردم، احساس کردم راحت شدم. این اولین تصمیم بزرگ من بود و حالا باید تصمیم دوم را بگیرم. شاید این یکی سخت تر باشد. در فوتبال همیشه یک بازی بعدی وجود دارد. چه برنده شوید چه بازنده، همیشه بازی بعدی هست. حتی اگر قهرمان شوید هم این عنوان ها متعلق به گذشته هستند و باید ادامه دهید. یک فصل جدید و یک بازی جدید در کار است و همیشه باید روی آن تمرکز کنید. هیچ وقت نباید زیاد خوشحال یا راضی باشید.

وی در ادامه در مورد گواردیولا گفت:

شاید بتوان گفت پپ برای من بهترین مربی است. وقتی او به بایرن آمد من 29ساله بودم. معمولا وقتی 29ساله هستید زیاد به پیشرفت فکر نمی کنید. ولی با حضور او من به عنوان بازیکن پیشرفت کردم و قدم های کوچکی برداشتم و در زمینه های مختلف بهتر شدم. از نظر تاکتیکی او انسان خاصی است و به طور جالبی باعث پیشرفت نحوه بازی تیم می شود. پپ عاشق فوتبال است. البته عاشق این است که توپ را در اختیار داشته باشد. او اصلا دوست ندارد برای پس گرفتن توپ بدود. واقعا نحوه نگاه او به فوتبال و زندگی اش در این دنیا جالب است؛ در تمام 24ساعت روز. من یکی از بزرگترین طرفداران گواردیولا هستم. من یک بازیکن تهاجمی هستم و دوست دارم با توپ بازی کنم. البته شما کم کم یاد می گیرید مثل یک مربی فکر کنید. به اینکه باید به کیفیت بازیکنان تان نگاه کنید یا تیمی که در اختیار دارید. و در نهایت تصمیم بگیرید که بهترین کار برای تیم چیست.

از روبن در مورد کلوپ سوال شد:

باید با او کار کرده باشید تا بتوانید چیزی در موردش بگویید. البته چیزی که از بیرون مشخص است و میزان عشق او به بازی فوتبال کاملا مشخص است. او در دورتموند خیلی خوب کار کرد و حالا در لیورپول هم وضعیت خوبی دارد. 

وینگر هلندی در مورد موقعیت گلزنی که در فینال جام جهانی 2010 برابر اسپانیا از دست داد گفت:

همیشه می توانید بگویید چه می شد اگر اتفاق دیگری می افتاد. ولی خوب در آن لحظه همه چیز سریع اتفاق می افتد. شما در کسری از ثانیه باید تصمیم بگیرید که چه می کنید. و هیچ وقت نمی دانید که چه می شود. هنوز نیم ساعت از بازی باقی مانده بود و مشخص نبود نتیجه چه می شود. اسپانیا باز هم می توانست حمله کند و گل بزند.

روبن در نهایت گفت:

نحوه نگاهی که مردم به من به عنوان یک انسان دارند گاهی باعث می شود به خود ببالم. این برای من مهم تر است تا شخصیت فوتبالی ام و نگاه مردم به آن. خوشبختانه مردم مرا دوست داشتند و کار دیگری نیست که من انجام بدهم. این من هستم.

نظر شما