شناسهٔ خبر: 31244520 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

50 استارتاپ نوآور با رویداد «نوپاهای فناوری‌های همگرا» همراه شد

صاحب‌خبر -

دومین فراخوان «نوپاهای فناوری‌های همگرا» توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی منتشر شد که تا کنون 50 استارتاپ طرح‌های خود را برای داوری ارسال کردند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسیر ایده و تولید محصول تا تجاریسازی نیاز به مبازره دارد. جنگ برای حقیقت پیدا کردن نوآوری و خلاقیت. اما گروه زیادی با پیچ و خم های این جاده آشنایی ندارند. بنابراین مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی فرصتی را فراهم کرده است تا استارتاپ های نوپا راهکار معرفی محصول و جذب سرمایه گذار را آموزش ببینند.

 

این فرصت در قالب انتشار دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا توسط این مرکز فراهم شده است. مهلت ارسال طرح از سوی استارتاپ های نوپا تا 20 اسفندماه سال جاری است. تا کنون 50 استارتاپ از حوزه های مختلف همچون رابط های مغز و رایانه، آب و انرژی، چاپگرهای زیستی سه بعدی و دستگاه های نسل جدید توالی یابی طرح های خود را برای ارزیابی ارسال کرده اند. این طرح ها پس از داوری برای جذب سرمایه گذار حمایت می شوند.

 

این اقدام مرکز همگرا معاونت علمی معرفی و آشنایی با تعداد زیادی از استارتاپ ها در حوزه همگرا را به دنبال دارد. نوپاهایی که یک نوآوری را پایه گذاری کرده اند اما مسیر را نمی دانند. همچنین فناوران، شرکت‌های نوپا و پژوهشگران به عنوان طرف عرضه، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به عنوان طرف تقاضا و شتاب‌دهنده‌ها به عنوان رابط عرضه و تقاضا از جمله مخاطبان این فراخوان هستند. 

 

انتهای پیام/25

نظر شما