شناسهٔ خبر: 31244382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

جنگ اعتقادی مهم‌ترین عرصه رویارویی با دشمن است

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز جنگ فرهنگی دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی در جبهه‌های مختلفی در جریان است که در این نبرد مهم‌ترین سنگر، سنگری اعتقادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در آیین چهل قلم که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب و به‌منظور تجلیل از حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته حوزوی در بجنورد برگزار شد، بر ضرورت تبیین افکار و آثار شخصیت‌های پژوهشگر در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به مقوله کتاب و مطالعه، گفت: قرآن کریم جوامع بشری را به دو طایفه تقسیم می‌کند؛ طوایفی که دارای کتاب هستند و جوامعی که کتاب نداشته‌اند و تأکید می‌کند که این دو جامعه دو سطح متفاوت هستند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: واژه  کتاب و مشتقات آن 253 مرتبه در قرآن کریم آمده و تأکید شده که اگر قرار است جامعه بشری در تراز تمدنی قوی کار کند باید کتاب داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه کتاب‌ها بوستان‌ها و پارک‌های انسان‌های اندیشمند هستند، تصریح کرد: اگر قرار باشد فکر ما تنوع یافته و اندیشه ما طراوت یابد، باید به کتاب مراجعه کنیم که ترویج این مهم رسالت نهادهای فرهنگی و متولی بحث کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به قرآن در جامعه دینی، اظهار کرد: در دوران قدیم مردم سواد نداشتند، اما قرآن می‌خواندند و می‌گفتند سواد قرآنی دارد؛ اما متأسفانه الآن می‌بینیم در برخی از جلسات برخی از عوام قرآن را به‌خوبی قرائت می‌کنند، اما برخی از دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی نمی‌توانند قرآن را به‌درستی بخوانند که این ضعف است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با بیان اینکه امروز جنگ فرهنگی دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی در جبهه‌های مختلفی در جریان است، تصریح کرد: در این نبرد مهم‌ترین سنگر، سنگری اعتقادی است؛ ازاین‌رو باید دشمن را به‌خوبی درک کرده و با او به‌خوبی مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ اعتقادی به سلاح‌های متفاوتی ازجمله آثار هنری، داستان‌ها و رمان‌های مختلف نیاز داریم؛ به همین دلیل ضرورت دارد، به این بخش ورود کرده و مجهز شویم تا بتوانیم این جنگ تمام عیار را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما