شناسهٔ خبر: 31244332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه:

گوشت از کشتارگاه‌های کرمانشاه بدون نظارت شرعی و بهداشتی وارد چرخه مصرف نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی و ناظران شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان سلامت محصولات این مراکز را از ابعاد بهداشتی و حلال بودن تضمین می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلام‌ آبادغرب، امید حاج‌محمدی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در یک بازدید سرزده به اتفاق حجت‌الاسلام میرزایی مسؤول حوزه نماینده ولی‌فقیه این اداره‌کل و صید‌محمد قاسمی رئیس اداره دامپزشکی اسلام آبادغرب از کشتارگاه مرغ پرطلایی این شهرستان بازدید و از نحوه خدمات‌رسانی این کشتارگاه به مردم ابراز رضایت کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: با توجه به این که بهداشت یکی از مهمترین معیارهای تعیین سنجش پیشرفت یک جامعه است، رعایت استانداردهای مورد نیاز و رفع مشکلات کشتارگاه‌ها جدای از مساله اقتصادی و تاثیر آن بر رونق یافتن اقتصاد در بالا بردن سطح سلامت جامعه نیز نقش بسزایی دارد.

امید حاج‌محمدی با بیان اینکه گوشت از کشتارگاه‌های کرمانشاه بدون نظارت شرعی و بهداشتی وارد چرخه مصرف نمی‌شود، گفت: حضور ناظران بهداشتی دامپزشکی و ناظران شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان سلامت محصولات این مراکز را از ابعاد بهداشتی و حلال بودن تضمین کرده و این موارد نیز بسترساز امنیت غذایی جامعه و در نتیجه سلامت روح و جسم افراد است.

وی تاکید کرد: انجام وظایف بهداشتی، انجام شستشو و ضدعفونی سالن‌ها پس از کشتار بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه فرآیند استحصال، بسته‌بندی و تولید گوشت مرغ را به طور کلی از لحاظ کیفیت و رعایت موازین بهداشتی مطلوب ارزیابی کرد و توصیه هایی را در راستای بهبود و رفع نواقص این واحدها به مسؤولان ارائه کرد.

گفتنی است، کشتارگاه مرغ  پرطلایی درسال 1383 به بهره‌برداری رسید و هم اکنون این کشتارگاه دارای دستگاه‌های پیشرفته کشتار و بسته‌بندی با ظرفیت تولید روزانه 60 تن فعال است و منجر به اشتغالزایی 120 نفر مستقیم و 80 نفر غیرمستقیم شده است.

انتهای پیام/پ/ر

نظر شما