شناسهٔ خبر: 31244219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مطالعه، راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی را می‌بندد

نمایندگی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: مطالعه، راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی را می‌بندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیرعلی نیک‌بخش در مراسم طرح ملی چهل قلم و آئین تجلیل از دکتر محمود گلزاری، استاد روان‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار کرد: امروز به وجود افرادی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، نیاز مبرم داریم؛ چراکه این مهم به جد دغدغه مسئولان نظام است و هر کدام از ما به نوعی دغدغه این موضوع را داریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه هر کدام از ما وظیفه داریم که آسیب‌های اجتماعی را کمرنگ‌تر کنیم، ادامه داد: هر چه آگاهی افراد بیشتر باشد، آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر خواهد بود. البته خوشبختانه بسیاری از شاخص‌ها در زنجان مطلوب است ولی خوب بودن به این معنی نیست که دست روی دست بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند، افزود: در جامعه امروز، آیتم‌های منتج به آسیب‌های اجتماعی متفاوت شده است و می‌طلبد سطح آگاهی خود را افزایش دهیم. این در حالی است که هر چه مطالعه و آگاهی بیشتر باشد، آسیب‌ها نیز کمتر خواهد بود.

نیک‌بخش با تاکید بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظیفه همگانی است، یادآور شد: مسئولیت اجتماعی باید به صورت عملیاتی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها اجرایی شود؛ در واقع هر چه آگاهی‌های عمومی را بیافزاییم، در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق‌تر خواهیم بود و این بدان معنی است که مطالعه راه نفوذ آسیب‌های اجتماعی را می‌بندد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: آمار نشان می‌دهد که قریب به اتفاق زندانیان بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند. کمتر کسی را سراغ داریم که مطالعه داشته باشد و دچار مشکلات اجتماعی شود؛ در واقع کسی که اطلاعات خود را بالا ببرد، مصون می‌ماند.

به گزارش ایسنا، طرح ملی «چهل قلم» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مسئولان با نویسندگان برجسته به عنوان گروه‌های مرجع تأثیرگذار، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح، ۴۰ نفر از نویسندگان برجسته در حوزه‌های مختلف در ۳۱ استان کشور مورد تجلیل قرار می‌گیرند.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما