شناسهٔ خبر: 31243986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

جشن تکلیف دانش آموزان دختر سمنانی

تداعی لشگر فرشتگان

صبح امروز جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان سمنان در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، در این مراسم که در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد، 1500 نفر از دانش آموزان 9 ساله سمنانی آغاز سن تکلیف و بهار عبادت و بندگی را جشن گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم، ضمن تشکر از معلمان و مسئولان عزیزی که زمینه جشن باشکوه را فراهم کردند، گفت: رحمت خداوند بر یکایک شما دختران خوبم که امروز تداعی لشکر فرشتگان را برای هر بیننده ای دارید.

محمد دستورانی با بیان اینکه جشن تکلیف بزرگترین جشن زندگی هر انسانی در نظام اسلامی است، افزود: امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، شما عزیزان نیز گام دوم زندگی خودتان را برمی دارید و آغوش پر مهر و محبت خداوند نیز از امروز برای یکایک شما باز است.

وی با اشاره به غم پرکشیدن 27 پاسدار غیور کشورمان که بدست دشمنان اسلام به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: یقینا سرلوحه کار آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین مظهر قدرت نرم انقلاب شکوهمند اسلامی، همین دانش آموزانی هستند که در کنار تربیت دینی، تربیت انقلابی، تربیت علمی و هم تربیت فناوری می شوند.

گفتنی است: دانش آموزان دختر شرکت کننده در این جشن نخستین نماز را به شکرانه آغاز سن تکلیف به جماعت اقامه کردند.

نظر شما