شناسهٔ خبر: 31243372 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در جمع فعالان صنعت نساجی کشور:

شرکت های دانش‌بنیان می‌توانند نیاز فناورانه صنعت کشور را تامین کنند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروز تحریم‌ها مشکلات فراوانی را برای صنایع کشور به وجود آورده است اما شرکت‎‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه تامین و توسعه زنجیره ارزش و بهبود رقابت‌پذیری به صنایع کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر در نشست «بررسی فرصت‌های همکاری صنایع نساجی و پوشاک و کسب و کارهای نوآورانه با رویکرد تسهیل تامین نوآوری از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی» ضمن معرفی این صندوق به عنوان حامی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و ارتقای فعالیت‌های فناورانه در کشور، اظهار کرد: سال ۸۹ قانونی با عنوان قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در مجلس به تصویب رسید که یکی از بندهای آن به تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخته است. این صندوق در سال ۹۲ تاسیس و در طول این سال‌ها تلاش شده با اعطای تسهیلات مالی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود.

وی با تاکید بر اینکه ایده‌آل صندوق نوآوری و شکوفایی این است که شرکت‌های دانش‌بنیان روزبه‌روز گسترش یابند و بر تعدادشان به لحاظ کمیت کیفیت محصولات افزوده شود، گفت: از دیگر ایده‌آل‌های ما این است که بازار محصولات این شرکت‌ها گسترش یافته و به هدف مورد نظر برسند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث ایجاد مشکلاتی در صنایع کشور از جمله صنعت نساجی شده و رقابت‎پذیری آنها را به خطر انداخته است، تصریح کرد: شرکت‎‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و هسته‌های پویا و توانمندی که عمدتا برآمده از دانشگاه هستند می‌توانند در زمینه تامین و توسعه زنجیره ارزش و بهبود رقابت‌پذیری در صنعت نساجی کمک کنند.

ملکی‌فر در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت نساجی کشور در خطاب به فعالان حوزه نساجی، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای یکسری مزیت‌هایی هستند که شما از آن برخوردار نیستید و بالعکس شما توانمندی‌هایی دارید که این شرکت‌ها ندارند؛ اما وقتی این مزیت‌ها و توانمندی‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند مفید، واقع خواهند شد.

وی در ادامه افزود: شما دارای برند، بازار، مشتری، نیروی انسانی کاربلد و تاسیسات هستید و در عین حال شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های چابکی هستند که می‌توانند دانش فنی شما را ارتقا دهند و نیاز فناورانه شما را تامین کنند.

ملکی فر به انواع تسهیلات اعطایی صندوق نوآوری و شکوفایی به صنایع کشور اشاره کرد و یادآور شد: خدمات ما در قالب تسهیلات نمونه‌سازی، سرمایه در گردش، صنعتی سازی و انبوه‌سازی قابل ارائه است. به طور مثال اگر شما در صنعت نساجی قراردادی با یکی از شرکت‌های دانش بنیان منعقد کنید ما می‌توانیم با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از آن شرکت حمایت کنیم. یا اگر ساخت نمونه محصولی را از طریق یک شرکت دانش‌بنیان دنبال کنید ما می‌توانیم تسهیلات نمونه‌سازی با بهره چهار درصد به آن شرکت دانش‌بنیان اعطا کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: همچنین اگر شما بخواهید یک شرکت دانش‌بنیان خط تولیدی برای محصول شما ایجاد کند ما به آن شرکت تسهیلاتی ارائه می‌کنیم تا بتواند برای شما خط تولید صنعتی بسازد.

برچسب‌ها:

نظر شما