شناسهٔ خبر: 31243340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کنفرانس ورشو دستاوردي نداشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون عراق گفت: کنفرانس ورشو در لهستان هيچ گونه دستاورد و نتيجه اي براي برگزارکنندگانش نداشت.

حجت الاسلام والمسلمين سيد حميد حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در سمنان بيان کرد: هدف از برگزاري کنفرانس ورشو در لهستان، ايجاد توافق بين کشورهاي مختلف به ويژه کشورهاي منطقه، عليه ايران بود و غيبت کشورهاي موثر و مهم منطقه در کنفرانس ورشو، نشانه اعتراض به ماهيت و اهداف کنفرانس بود.
وي اضافه کرد: حضور نيافتن دولت هاي موثر منطقه در کنفرانس ورشو نشانگر اعتراض اين کشورها به چنين کنفرانسي با چنين اهدافي بود.
جانشين معاونت عقيدتي حشد الشعبي عراق ادامه داد: نخستين کشور معترض به برگزاري اين کنفرانس عراق بود و ترکيه، روسيه، لبنان و فلسطين نيز با غيبت در اين کنفراس، اعتراض و مخالفت خود براي تشکيل جبه ضدايراني را نشان دادند.
وي گفت: هدف برگزار کنندگان کنفرانس ورشو اين بود که به کشورهاي شرکت کننده بفهمانند ايران براي آنها مضر و خطرات ايران براي آنها بسيار زياد است.
حسيني گفت: کشورهاي مرتجع عمارات و عربستان به کمک رژيم صهيونيستي و آمريکا، طراحان اصلي اين کنفرانس بودند.
وي بيان کرد: محور مقاومت نيز به سرپرستي ايران، عراق، سوريه، لبنان و ترکيه، با پشتيباني کشورهاي روسيه و چين در مقابل محور شر پيروز شدند.
رئيس اتحاديه راديو و تلوزيون عراق با اشاره به اينکه کنفرانس ورشو هيچ دستاوردي نداشت، افزود: همه دنيا مي گويند کشورهايي که در کنفرانس ورشو حضور نيافتند برنده اصلي آن بودند.
رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي عراق به منظور شرکت در گردهمايي فعالان مردمي اربعين حسيني و مديران موکب هاي سمنان و همچنين شرکت در آيين تجليل از خادمان موکب فرهنگي رسانه اي فجر به اين استان سفر کرده است.
7342م/6103
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما