شناسهٔ خبر: 31243215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

قصه پرغصه یک دختر اندونزیایی برای کشف حقیقت؛

دختران اندونزی کنیز شیوخ عربستان می شوند/ پولی برای خرید روسری نداشتم

حوزه/ بانوی مستبصر اندونزیایی گفت: در اندونزی شرکتی برای اعزام دختران فعالیت دارد که دختران را برای کنیزی به عربستان می فروشند و اخبار زیادی از تلویزیون پخش می شود که همین دخترانی که برای کار به عربستان رفته اند، یا آسیب دیده اند و یا جنازه شان برمی گردد، برای همین مادرم از این موضوع نگران بود...

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، همزمان با اغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و به همت تبلیغات اسلامی استان یزد، خانم حسنی لتانگ، بانوی مستبصر اندونزیایی به همراه همسرش آقای جعفر صدیق و دو فرزند خردسال خود، در مدرسه علمیه معصومیه(س) وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)حضور یافت و برای بانوان طلبه از نحوه شیعه شدن خود و سفر به ایران سخن گفت.

وی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در جمع بانوان طلبه یزدی، خودش را هم یک طلبه عضو جامعة  المصطفی معرفی کرد و افزود: من از سن 14 سالگی برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان به شهر دیگری غیر از شهر خودم می رفتم که باید مسافت چند ساعته را با کشتی طی می کردیم که ماجرای زندگی و تولد دوباره من از این شهر جدید و ارتباط با دوستان جدید آغاز شد.

این بانوی مستبصر ادامه داد: به خاطر فعالیت گسترده وهابیت علیه شیعه کسی جرأت ابراز اعتقادات شیعی خود حتی در مورد عاشورا و عزاداری برای امام حسین(ع) در سراسر اندونزی از جمله محل تولد من را ندارد و بلافاصله از سوی مردم که اغلب اهل تسنن هستند تکفیر می شود و یا از سوی وهابیت مورد هجوم و ضرب و شتم قرار می گیرند.

خانم لتانگ گفت: در مقطع دبیرستان تنها به صورت یونیفرمی یعنی با مانتوی بلند و روسری حجاب داشتم و در بیرون از مدرسه بی حجاب بودم.به خاطر اتفاقاتی که برای دختران بدحجاب در سطح شهر می افتاد و اخبارش به گوش ما می رسید به دنبال الگویی برای حجاب بودم که بتواند من را از نامحرمان حفظ کند.


*حجاب زنان مسلمان اندونزی سلفون زده است

وی اضافه کرد: اکثر حجاب زنان اندونزی بدن نماست که من از این نوع حجاب به «سلفون زده» تعبیر می کنم و خانواده و اقوام و مردم شهرم هیچ کدام در بیرون از خانه روسری نمی پوشند و داشتن حجاب را تحقیر می دانند. 

این بانوی مستبصر اذعان کرد: من به خودم نهیب زدم که باید نشانه ای از مسلمانی داشته باشم و دنبال الگو بودم و تا آن موقع هنوز شیعه نشده بودم و تصورم این بود که شیعه کافر است و فقط دنبال الگوی برای حجاب بودم و از حضرت زهرا(س)تنها یکبار درکتب درسی به عنوان دختر پیامبر نام برده شده بود.
 

*آزار بدحجابی آزادی نیست

لتانگ با ابراز تأسف از اینکه برخی زنان در جهان آزادی را در بی حجابی می دانند اذعان کرد: من این آزادی را « آزاری» می دانم، چون واقعا بدحجابی برای زنان یک نوع آزار است که نمی توانند در برابر نگاه نامحرمان خود را حفظ کنند و درواقع  حجاب یک پیام و بدحجاب و بی حجابی هم یک پیام دارد و ما با حجابم به نامحرم پیام می دهیم که از یک محدوده جلوتر نیا.

وی ابراز کرد: حضرت زینب (س)حاضر بود تمام دارایی و اهل خانواده اش را از دست بدهد ولی حاضر نبود حجاب و عفتش را از دست ندهد و ایشان هم الگوی ما هستند.

 

*سرآغاز آشنایی با تشیع

این بانوی اندونزیایی در خصوص آشنایی خود با اعتقادات شیعی گفت: یکی از همکلاسی هایم در مدرسه از حجاب خوبی برخوردار بود و با نامحرمان دست نمی داد و حجابش بدن نما هم نبود. از او خواستم الگوی من باشد و به من بیاموزد که چگونه می توانم حجاب داشته باشم.

لتانگ افزود: دوستم من را به مرکز مطالعات اسلامی در همان شهر تحصیل دبیرستان برد و در این مرکز اساتید عرفان، حجاب و اصول دین  در مورد معارف اسلامی برای شرکت کنندگان صحبت می کردند و به من که یک تازه وارد بودم ابتدا کتب مرجع اهل تسنن مثل صحاح سته را دادند تا مطالعه کنم.

 

*پولی برای خرید روسری نداشتم

وی اضافه کرد: تعطیلات که با حجاب بهتر و پوشیده تر از قبل به خانه برگشتم با مخالفت خانواده و مردم روبرو شدم و آنها می گفتند که شاید اتفاقی برایش افتاده است. بچه های همسایه فکر می کردند آدم فضایی دیده اند و همه شهر از لباس پوشیدن من با خبر شدند.

این بانوی مستبصر اذعان کرد: بعد از تعطیلات دوباره به شهر محل تحصیلم برگشتم و برای حجاب پولی نداشتم، چون هم لباس یونیفرم و هم لباس بیرونی می پوشیدم و مادرم پولی بابت حجاب و خرید روسری به من نمی داد و دوستانم روسری دست دوم به من می دادند.

 لتانگ ابراز کرد: هر بار به خانه بر می گشتم مصیبت من آغاز می شد و با سرزنش اطرافیان مواجه می شدم به طوری که یکبار مادرم من را به اخراج از خانه تهدید کرد ولی آشتی کرد و این اتفاق نیفتاد ولی شرط گذاشته بود که با روسری نباید با او بیرون بروم و من در خانه می ماندم.

 

*مطالعه کتب اهل سنت بدون تحریف من را شیعه کرد

این بانوی اندونزیایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از مجموعه کتب صحاح سته دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم را که برای اهل تسنن بسیار حایز اهمیت است و بعد از قرآن مطالب این دو کتاب را قبول دارند؛ مطالعه کردم و با اهل بیت(ع) آشنا شدم.

لتانگ تصریح کرد: بنیانی ترین فرق شیعه و سنی امامت است و اهل سنت می گویند چهار تا امام و خلیفه داریم و شیعه می گوید 12 تا.آیا شما طلاب می توانید حقانیت خود را اثبات کنید؟ آنها کتب شیعه را برای اثبات حقانیت شیعیان قبول نمی کنند و باید به روش خودشان آنها را قانع کنید.

وی ادامه داد: در اهل تسنن برای هر حدیث و روایتی که به اثبات و حقانیت ائمه اطهار(ع) بعد از پیامبر اسلام(ص) مربوط می شود جواب های از پیش تعیین شده ای دارند پس بنا براین شما طلاب هم باید بتوانید به شبهاتی که آنان در مورد امامت مطرح می کنند پاسخ دهید. 

این بانوی مستبصر اندونزیایی به شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: آنها جریان شهادت حضرت زهرا(س)را مخفی می کنند و در مورد فدک هم می گویند دختر ارث نمی برد و جواب خودشان را دارند.

 

*وهابیت مخالف افشای تاریخ اسلام هستند

لتانگ به اهمیت تاریخ اسلام و وقایع بعد از وفات پیامبر(ص) اشاره کرد و افزود: علمای اهل سنت می دانند مباحث تاریخی حقیقت را برملا می کند

وی افزود: اهل تسنن به طور مثال در مورد حدیث غدیر کلمه «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» را به دوستی تعبیر می کنند نه جانشین پیامبر و یا تنها پیامبر را معصوم می دانند و شرط عصمت را برای جانشینان پیامبر انکار می کنند.

این بانوی مستبصر تصریح کرد: شایعات زیادی از سوی وهابیت در مورد شیعه  مطرح است از جمله اینکه شیعیان کافرند چون امام علی(ع)را به عنوان پیامبر و خدا می دانند و یا اینکه قرآن دیگری دارند.

 

*تحریف کتب صحاح سته اهل تسنن از سوی وهابیت در اندونزی

لتانگ یکی دیگر از اقدامات وهابیت را تحریف کتب صحاح سته اهل تسنن عنوان کرد و گفت: وقتی به ایران آمدم با اصل این کتب آشنا شدم و در اندونزی کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم قسمت های مربوط به ائمه اطهار(ع) حذف شده و دردسترس مردم نیست.

وی بیان کرد ا: حدیث در مورد 12 نفر جانشین پیامبر را در صحیح بخاری دیده بودم ولی نمی دانستم چه کسانی هستند و تنها چهار خلیفه اول و امام زمان را می دانستم و به دنبال کشف بقیه بودم تا اینکه کتاب دیگری از نویسنده اهل سنت را یافتم که اولین جانشین پیامبر را امام علی(ع)معرفی کرده بود و بقیه اسامی را هم آورده بود.

 

*مطالعه تاریخ اسلام حقیقت شیعه را نشان داد

عضو جامعة المصفی اظهار کرد: بعد از مدتی کتاب دیگری در مورد ماجرای سقیفه خواندم و از جریان های بعد از رحلت پیامبر(ص) از جمله حمله به خانه حضرت علی(ع) و سیلی خوردن حضرت زهرا(س) و برای اولین بار از جریان کربلا و شهادت امام حسین(ع) مطلع شدم و آن موقع بود که حقیقت برای من برملا شد.

خانم لتانگ بحث تحریف را در دیگر کشور های اسلامی برای پوشاندن حقیقت بسیار گسترده دانست و افزود: پذیرش امامت به همین سادگی نیست و من یک سال طول کشید تا به صورت پنهانی و با مطالعه کتاب هایی که به زبان خودم ترجمه شده بود با حقیقت آشنا شدم و هنوز شیعیان کشور من نسبت به بسیاری از احکام اسلامی در مورد نماز و روزه اطلاع ندارند.

وی بیان کرد: در پایان مقطع دبیرستان می توانستم بورسیه شوم و رایگان در دانشگاه درس بخوانم ولی چون حجاب داشتم باز فشار حرف و حدیث ها به مادرم زیادتر می شد که پولت را هدر نده چون اگر درس بخواند با این حجابش کسی به او کار نمی دهد.

 

*زن در سراسر اندونزی یک کالاست

این بانوی اندونزیایی اذعان کرد: در سراسر اندونزی از زنان بی حجاب و زیبا و آرایش کرده برای کار به خصوص در فروشگاه ها دعوت می شود و در حقیقت زن به عنوان کالا مطرح شده  و شخصیتی برای او قائل نیستند.
 

 

*قبولی در آزمون المصطفی

لتانگ ابراز کرد: حفظ دین و حجابم برای من بسیار سخت شده بود تا اینکه متوجه شدم شعبه جامعة المصطفی در اندونزی آزمونی را برای تحصیل علوم دینی در ایران برگزار می کند و به اتفاق اساتید عرفان، اصول دین و حجاب ثبت نام کردیم و در شهر دیگری که 22 ساعت فاصله داشت در آزمون شرکت کردیم و در کمال ناباوری فقط من قبول شدم.

وی ادامه داد: قبولی در آزمون برایم خوشایند بود ولی راضی کردن مادرم بسیار سخت بود چون باز از طرف مردم با فشار حرف و حدیث ها مواجه می شد.

 

*وقتی دختران اندونزی کنیز شیوخ عربستان می شوند

این بانوی مستبصر اظهار کرد: در اندونزی شرکتی برای اعزام دختران فعالیت دارد که دختران را برای کنیزی به عربستان می فروشند و اخبار زیادی از تلویزیون پخش می شود که همین دخترانی که برای کار به عربستان رفته اند، یا آسیب دیده اند و یا جنازه شان برمی گردد، برای همین مادرم از این موضوع نگران بود، ولی من او را قانع کردم که برای درس خواندن به ایران می روم.

 

*توسل به امام رضا(ع) از اندونزی تا ایران

لتانگ اذعان کرد: از طرفی وهابیت ایرانیان را به عنوان ملت کافر معرفی می کنند چون شیعه هستند و مخالفت مادرم را برای عدم رضایت به تحصیل در جامعة المصطفی بیشتر می کرد تا اینکه با همان اطلاعات کمی که در مورد شیعه داشتم موضوع «توسل» را درک کرده بودم و می دانستم یکی از ائمه به نام امام رضا(ع) در ایران است که به ایشان متوسل شدم که من برای زیارت شما می آیم تا اینکه در کمال ناباوری مادرم رضایت داد و هیچکس نتوانست نظرش را برگرداند.

وی افزود: مادرم هفت سال پیش برای ازدواجم به ایران آمد و من با یکی از جوانان اندونزیایی که برای تحصیل به ایران آمده بود آشنا شدم و ازدواج کردیم.مادرم را در مدت کوتاهی که در ایران بود با اهل البیت آشنا کردم ولی از کلمه شیعه استفاده نکردم چون در اهل تسنن با اهل البیت آشنایی دارند ولی اطلاع کافی ندارند و به مادرم گفتم من درس اهل البیت می خوانم.

 

*هجرت به ایران

این بانوی عضو جامعة المصطفی به مدت زمان اقامت یازده ساله خود در ایران اشاره کرد و گفت: سؤال «چرا به ایران آمده ام؟» زیاد از من پرسیده می شود و من در جواب می گویم: هجرت کرده ام تا حجابم حفظ شود و دینم را تقویت کنم.

لتانگ تأکید کرد: تنها کشوری که توانسته قانون حجاب را اجرایی کند فقط ایران است و کشورهای اسلامی زیاد داریم ولی قانون حجاب ندارند.

وی خاطر نشان کرد: دلایل قرآنی زیاد است و به مردم این کشور می گویم که حجاب برای احترام به شما زنان است که آزادانه فعالیت کنید و بهترین کشور برای ما که حجاب را انتخاب کرده ایم ایران است.

 

*اگر انقلاب اسلامی نبود من اینجا نبودم

این بانوی اندونزیایی حضور خود در ایران را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر انقلاب اسلامی نبود من اینجا نبودم و یک دختر بی حجاب در اندونزی بودم و انقلاب اسلامی باعث شد زنان ایرانی آزاد شوند.

لتانگ نور انقلاب اسلامی را معنوی خواند و گفت: امیدوارم این نور سراسر عالم را فرابگیرد و همه آزادیخواهان و تشنگان اسلام حقیقی و اسلام ناب محمدی از برکت این نور هدایت و بهره مند شوند.

 

*زنان ایرانی شکرگزار باشند

وی خطاب به زنان مسلمان ایرانی گفت: شما زنان ایرانی باید شکرگزار باشید و من غبطه می خورم به این نعمت الهی که ایرانیان دارند و در کشور ما نیست، قدرخود را که به عنوان یک خانم محترم  شمرده می شوید بدانید و قدر امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و قدر ولی فقیه خود را بدانید.

این بانوی مستبصر طلاب را سربازان امام زمان(عج) خواند و اذعان کرد: درس خواندن ما در حوزه نوعی زمینه سازی برای ظهور است و باید بدانیم که امام زمان(عج) اعمال ما را می بیند و گرچه ظهور ندارند، ولی حضور دارند.


انتهای پیام/

نظر شما