شناسهٔ خبر: 31243187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مرکزی| مشارکت خیران ساوه در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد افزایش یافته است

R41371/P/S6,73/CT7

رئیس دادگستری ساوه گفت: اهتمام جدی در ستاد دیه شهرستان ساوه به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی وجود دارد، با مشارکت خیران و مردم نوع‌دوست شهرستان ساوه بسیاری از محکومین جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، هادی ملکی ظهر امروز در آئین تقدیر از خیران آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد ساوه با اشاره به ناخواسته بودن ارتکاب جرم در محکومین مالی و جرایم غیر عمد، اظهار داشت: بخشی از آمار زندانیان محکومین مالی را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهد که این جرایم بدون خواست افراد اتفاق می‌افتد و در برخوردهای قضائی محکوم به زندان می‌شوند.

وی افزود: رویکرد دستگاه قضائی در رابطه با این دسته از محکومین جلب رضایت شاکیان و تلاش برای آزادسازی محکومین از زندان است تا به آغوش خانواده برگردند و همچنان سرپناهی برای همسر و فرزندان خود باشند تا از آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس سرپرست خانوار مصون بمانند.

رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: اهتمام جدی در ستاد دیه شهرستان ساوه به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی وجود دارد، با مشارکت خیران و مردم نوع‌دوست شهرستان ساوه بسیاری از محکومین جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.

ملکی بیان کرد: وظیفه دستگاه قضائی و ستاد دیه، تجلیل از اقدام ارزشمند خیران نیکوکاری که اقدام به آزادسازی زندانیان کردند بوده و اقدام ارزشمند ستاد دیه به منظور حبس‌زدایی ستودنی است و این مجموعه که درراستای اهداف خیرخواهانه و خداپسندانه حرکت می‌کند به عنوان پناهگاه زندانیان نیازمند جرایم غیرعمدی است که بدون پشتوانه مالی تنها راه آزادی آنها از زندان پشتیبانی این نهاد حمایتی است که کار مقدسی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: خیران بازوان توانمند حاکمیت در انجام بسیاری از اقدامات و خدمات ارزشمند در کشور هستند و بخشی از کمبودهایی که متوجه حاکمیت است از سوی خیران و با مشارکت ارزشمند آنها جبران می‌شود.

مسئولان قدردان اقدامات نیکوکارانه و نوع‌دوستانه مردم باشند

امام جمعه ساوه هم در این مراسم  با اشاره به هزینه نگهداری از هر زندانی گفت: هزینه نگهداری هر زندانی 800 هزار تومان در ماه است،  با مشارکت خیران در آزادسازی زندانیان بخشی از هزینه‌هایی که در این راه مصرف می شود می‌تواند در مسیری دیگر هزینه شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: مشارکت در کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان ضمن خوشحال کردن آنها  رضایت خدای تعالی را به همراه دارد، ملت نوع‌دوست ایران اسلامی شایسته بهترین تجلیل‌ها هستند، مسئولان و حاکمیت با درک واقعی از پیرامون جامعه قدردان اقدامات نیکوکارانه و نوع‌دوستی مردم باشند.

وی با قدردانی از اقدام ارزشمند خیران تصریح کرد: خیران به سبب این که در مجرای فیض الهی قرار گرفتند باید شکرگزاری خدای متعال را انجام دهند. وقتی خداوند خیران را انتخاب کرده نشان از فیض عظیم از سوی خدا به بندگان خود است.

امام جمعه ساوه ادامه داد: تجلیل خیران به معنای گامی درراستای ارج نهادن به اقدام خیرخواهانه آنها است که از آموزه‌های دینی بوده و انگیزه جامعه را برای مشارکت در این امر خداپسندانه تقویت می‌کند.

قرار دادن تسهیلات بانکی در اختیار  محکومین مالی جرایم غیرعمد در ساوه

شهردار ساوه هم در این مراسم  ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند ستاد دیه ساوه در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: بسیاری از محکومین مالی با مبالغ ناچیزی در زندان به‌ سر می‌برند که مشارکت در آزادسازی آنها سبب پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برای زندانی و خانواده آنها می‌شود.

سیدمهدی حسینی افزود: سیستم بانکی از مجموعه شهرداری در قالب حساب سپرده حمایت می‌کند، با پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک عامل این امکان برای شهرداری وجود دارد که در قالب افتتاح حساب سپرده بانکی بتواند از تسهیلات اعتباری با سود کم بهره‌مند شود و شهرداری در سال آینده در نظر دارد این تسهیلات را در اختیار محکومین مالی و جرایم غیرعمد قرار دهد و حتی امکان حمایت مالی به صورت بلاعوض نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ن

نظر شما