شناسهٔ خبر: 31242966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درگیری در کشمیر ۵ کشته بر جا گذاشت

چهار سرباز و یک غیر نظامی در درگیری‌هایی برای یافتن مسببان حمله انتحاری روز پنجشنبه در منطقه تحت مناقشه کشمیر، کشته شدند.

صاحب‌خبر -
یه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک مقام پلیس هند، امروز دوشنبه از کشته شدن چهار سرباز و یک غیرنظامی در درگیری مسلحانه در منطقه تحت مناقشه کشمیر خبر داد.

این درگیری به‌دنبال اقدام هند برای یافتن و دستگیری افرادی مظنون به عضویت در یک گروه شبه‌نظامی رخ داد که گفته می‌شود در کشتن ۴۴ نیروی شبه‌نظامی پلیس در روز پنجشنبه نقش داشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام ارشد پلیس روز یکشنبه گفت: ۲۳ نفر مظنون به داشتن ارتباط با گروه شبه‌نظامی عامل حادثه روز پنجشنبه بودند دستگیر شدند.

به گفته دو مقام امنیتی، دستگیرشدگان توسط «آژانس تحقیقات ملی هند» مورد بازجویی قرار گرفتند تا محل اختفای سردسته گروه عامل حمله روز پنجشنبه مشخص شود. طبق نتایج بازجویی‌ها مشخص شد این فرد در همان منطقه وقوع حادثه مخفی شده است.

همچنین این خبرگزاری نوشت، روز دوشنبه یک نیروی مقام پلیس هند که به‌دلیل ادامه‌داشتن عملیات یافتن مظنونان حادثه نمی‌خواست نامش فاش شود گفت: اطلاعاتی به ما رسید که نشان می‌داد سه شبه‌نظامی وابسته به یکی از گروهک‌های پاکستانی که شامل افرادی خارجی‌تبار هستند در داخل خانه‌ای در روستای «پبنگلان» مخفی شده‌اند.

این مقام پلیس گفت: «اوایل صبح امروز [دوشنبه]طی تیراندازی‌هایی که انجام شد یک فرد نظامی و صاحب خانه زخمی شدند. آن‌ها زنده نماندند».

در منطقه «پولواما» که روستای محل درگیری در آن واقع شده است مقررات منع تردد صادر شده و پلیس از مردم خواسته است در خانه بمانند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان نیز در توئیتی نوشت: «من به شدت این حمله مرگبار را محکوم می‌کنم. قربانی شدن نیرو‌های امنیتی ما نباید بدون توجه قرار گیرد».

«اسلام آباد» هرگونه ارتباط با این گروه شبه‌نظامی را رد کرده است.

نظر شما