شناسهٔ خبر: 31242883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردان زنجانی به سلامت جسمی خود کمتر اهمیت می دهند

زنجان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق بررسی ها و مشاهدات عینی متاسفانه مردان زنجانی نسبت به زنان این استان به سلامت جسمی خود کمتر اهمیت می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پرویز قزلباش روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی زنجان افزود: آحاد مردم باید به موضوع سلامت به عنوان یک موضوع مهم نگاه کنند چراکه سلامت در صورت حفظ نشدن، همیشگی نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان افزود: طبق آمار 72 درصد عامل مرگ و میرها بیماری های غیر واگیر هستند که وزارت بهداشت با اتخاذ سیاست هایی طی چند سال گذشته در پیشگیری از این بیماری ها نقش اثر گذاری داشته است.
قزلباش گفت: افزایش چشمگیر مراکز عرضه سیگار، قلیان و مواد دخانی در چند ماه اخیر موضوع مهمی است و مطلوب نیست که جامعه به این سمت سوق پیدا کند.
وی با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: امسال 52 پروژه برای دهه فجر آماده افتتاح داشتیم که برخی ها افتتاح شد و تصمیم بر این شد که مابقی برای هفته سلامت و با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تصریح کرد: درباره حمایت این دانشگاه و کارگروه از مشاغل خانگی در بخش صنایع غذایی هم باید سیاست گذاری های حمایتی را به نوعی انجام دهیم که این قشر آسیب نبیند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: وضعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در زمان حاضر بهتر از گذشته است اما با همه این اوضاع هیچ ظروف یک بار مصرفی را در حوزه بهداشت تایید نمی کنیم.
صائینی تاکید کرد: حتی ظروفی که پایه ساختاری آن گیاهی هست هم مورد تایید ما نیست و این موضوع را با صراحت بیان می کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: میزان ابتلا به سرطان معده در استان بیش از میانگین کشوری است که یکی از مهمترین دلایل آن مصرف زیاد نمک و استفاده از خوراکی یا نوشیدنی‌ های داغ است.
صائینی افزود: شایع‌ ترین سرطان ها در کشور معده، پستان و پوست و در زنجان نیز طبق آخرین آمار شایع‌ ترین آنها سرطان معده، مری، پوست و پستان است.
3216/6085

نظر شما