شناسهٔ خبر: 31242698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس حوزه هنری استان کردستان:

اقدامات جزیره‌ای چالش جدی در حوزه فرهنگ است

رئیس حوزه هنری استان کردستان اقدامات جزیره‌ای را مهم‌ترین چالش در حوزه کارهای فرهنگی دانست و گفت: در میان حوزه‌های فرهنگ با دیگر بخش‌های سیاسی باید تعامل وجود داشته باشد، اما از همه مهم‌تر تعامل میان بخش‌های مختلف فرهنگی بایکدیگر است.

صاحب‌خبر -

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مردمی‌ترین و فرهنگی‌ترین انقلاب دنیا نام برد و اظهار کرد: حوزه هنری هم مولود این انقلاب است که تنها هدفش کار فرهنگی است و دنبال مسائل جناحی، خطی و سیاسی نمی‌گردد.

وی به فعالیت‌های حوزه هنری استان کردستان با تمرکز بر تولید محتوا در بخش‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، آفرینش‌های ادبی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی، تجسمی، آموزش و پژوهش و همچنین فرهنگ و مطالعات پایداری دنبال می‌شود.

وی با یادآور اهمیت و جایگاه استان کردستان در ارتقاء فرهنگ و هنر کشور است، گفت: ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری و فرهنگی در کردستان زیاد است و باید این استعدادها در مسیر صحیح و درست خود هدایت شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: کردستان ظرفیت‌ بالایی در این حوزه دارد و می‌تواند نقش مهمی را در پازل توسعه فرهنگی در کشور ایفا کند.

مرادی افزود: کار فرهنگی یک کار دلی است و در قالب بخشنامه و دستورالعمل اداری نمی‌توان خروجی چندانی از آن انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر حوزه هنری کردستان با همراهی خوب جامعه هنری، مجموعه همکاران پرتلاش در حوزه هنری و البته همراهی اصحاب رسانه‌ برنامه‌های مردم محور با تاثیرگذاری بالایی را برگزار کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اضافه کرد: آسیب‌شناسی بعد از هر برنامه و تلاش در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت موجب شده که برنامه‌هایی که توسط حوزه هنری کردستان برگزار می‌شود همواره با استقبال خوبی از سوی مردم استان مواجه باشد.

مرادی نوآوری در اجرای برنامه‌های فرهنگی را مهم‌ترین نیاز امروز دانست و گفت: زمانی برنامه‌ها می‌توانند مخاطبین خود را به حداکثر برسانند که برای طیف‌ها و سلایق مختلف با تاکید بر حفظ ارزش‌ها جذابیت داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان اقدامات جزیره‌ای را مهم‌ترین چالش در حوزه کارهای فرهنگی دانست و گفت: در میان حوزه‌های فرهنگ با دیگر بخش‌های سیاسی باید تعامل وجود داشته باشد، اما از همه مهم‌تر تعامل میان بخش‌های مختلف فرهنگی با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: صرف برگزاری برنامه و پرکردن آمار در زمینه کار فرهنگی ارزشی ندارد، معتقدیم کار باید بر پایه اصول جلو برود و در این حوزه نیاز به یک هماهنگی بیش از پیش بین دستگاه متولی حوزه فرهنگ داریم.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما