شناسهٔ خبر: 31242535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

گزارش روز؛ آمار افتضاح بارسلونا در بازی‌های خارج از خانه مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در 3 فصل اخیر

مهدی آزادی

داستان ناکامی‌ها از ویسنته کالدرون و شکست 2-0 برابر اتلتی شروع شد و همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - بارسلونا در بازی سه شنبه شب در خانه لیون به دنبال رقم زدن یک تغییر محسوس در آمار اخیر بسیار ضعیفش در این تورنمنت است.

به گزارش موندو دپورتیوو، کار بارسا در مراحل حذفی این فصل لیگ قهرمانان اروپا از فرداشب در لیون فرانسه شروع می‌شود. بارسا سه سالی می‌شود که یک ناکام مطلق در مراحل حذفی این تورنمنت به خصوص در بازی‌های خارج از خانه بوده و شکست‌های بسیار عجیبی هم متحمل شده است.

داستان از فصل 2015/16 شروع شد که بارسا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، پس از عبور از آرسنال در مرحله یک هشتم نهایی با دو پیروزی 2-0 در امارات و 3-1 در نیوکمپ، در مرحله یک چهارم نهایی به اتلتیکو مادرید برخورد کرد. در واقع آن برد تیم لوئيز انریکه در لندن، آخرین برد خارج از خانه بارسا در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بوده است! تیم انریکه اگرچه توانست در نیوکمپ، اتلتی 10 نفره را 1-2 شکست بدهد ولی در ویسنته کالدرون با دو گل مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. شروع یک کابوس که اکنون سه ساله شده است.

فصل بعد تیم انریکه در مرحله گروهی قدرتمند ظاهر شد اما در اولین بازی خارج از خانه مراحل حذفی در پاریس تحقیر شد و با 4 گل خورده به بارسلون برگشت. اگرچه برد حیرت آور 6-1 بازی برگشت به ثبت بزرگ‌ترین کامبک تاریخ تورنمنت منجر شد اما تیم مریض لوچو در مرحله بعد از دست یوونتوس جان سالم به در نبرد. پس از باخت 3-0 در آلیانز آرنا، تیم او در نیوکمپ نتوانست دروازه تیم الگری را باز کند و باز هم با ثبت نتایجی افتضاح در مراحل حذفی، در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بار سوم نوبت به والورده رسید. تیم والورده که در مرحله گروهی اقتدار بسیار خوبی از نظر دفاعی از خود نشان داده بود، در اولین مرحله حذفی در استمفوردبریج به میدان رفت و 1-1 مساوی کرد. این، تنها مساوی بارسا در مراحل حذفی سه سال اخیر لیگ قهرمانان اروپا در خانه حریفان است. بقیه بازی‌ها را بارسا واگذار کرده است. بارسا در بازی برگشت با درخشش مسی 3-0 پیروز شد و به یک چهارم رفت. کابوس تکرار شد و آبی اناری‌ها علی رغم برد متقاعدکننده 4-1 در بازی رفت، در المپیکو با 3 گل مغلوب شدند تا کامبکی تلخ را تجربه کرده باشند. یک تحقیر دیگر و حذفی مجدد در مرحله یک چهارم نهایی.

از بازی با اتلتی در فصل 2015/16 بیلان کاری بارسا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در خانه حریفان چیزی ورای افتضاح است. در فاز هجومی فقط مسی در این سه سال در بازی‌های حذفی در خانه حریفان گل زده و در دفاع هم که وضعیت مشخص است. بارسا امسال در مرحله گروهی در خانه حریفان عملکرد بسیار بهتری داشت ولی وقتی یک ناکامی سه سال متوالی تکرار می‌شود، نمی‌توان اسم آن را شانس یا تصادف گذاشت. به راحتی می‌توان اینکه آیا بارسا امسال از این نظر پیشرفتی داشته یا خیر را متوجه شد. فرداشب.

نظر شما