شناسهٔ خبر: 31242105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مردم ایلام نقش مهمی در خدمت به زوار حسینی دارند/ همکاری ۳۵۰ نفر در ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، گفت: این ستاد در ایام اربعین حسینی با جلب مشارکت‌های مردمی نقش مهمی در راستای پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی در این استان بر عهده داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «سید محمد علوی فر (زریون)» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، صبح امروز (۲۹بهمن) در نشست با صداوسیمای مرکز این استان، اظهار کرد: 350 عضو برادر و خواهر در مناطق مختلف استان ایلام همکاری و تعامل بسیار خوبی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام دارند.

 

وی، افزود: کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان نیز با حضور این اعضا، فعالیت گسترده‌ای در ایام اربعین حسینی و همچنین در سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی که برگزار می‌شود در امر جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی دارند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، با اشاره به اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و استاندار ایلام، عنایت ویژه‌ای به ستاد بازسازی عتبات عالیات دارند، گفت: صداوسیمای مرکز استان نیز در امر اطلاع‌رسانی همکاری و تعامل بسیار خوبی در بحث اعلام برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین حسینی دارند و در ایام اربعین حسینی حدود 12 هزار زیرنویس پخش‌شده است.

 

علوی فر، تصریح کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی ویژه اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات، اجرای طرح بنای نور در استان و مراکز شهرستان‌ها، اعزام نیروی کار رایگان به عتبات عالیات در امر بازسازی عتبات عالیات و کمک ساخت ابنیه، ساخت مستند حب الحسین یجمعنا با همکاری صداوسیمای مرکز ایلام، برگزاری اولین اجلاسیه استانی با موضوع بازسازی عتبات عالیات فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو با حضور 400 نفر از اساتید بسیجی و مراکز آموزش عالی استان ازجمله برنامه‌های این ستاد در استان بوده است.

 

وی، برگزاری پنجمین طرح ملی سوگواره علمدار کربلا با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع)، ارسال اقلام کمکی جمع‌آوری‌شده به عتبات عالیات، برگزاری نشست با ائمه جمعه استان و نشست‌های مختلف با ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، ارتباط ویژه با ائمه جمعه شهرستان‌ها به‌عنوان مسئولین کمیته مشارکت‌های مردمی، برگزاری جشن ویژه در طول سال و محافل انس با قرآن کریم و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی را از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، در پایان با تقدیر از مردم ولایی استان ایلام، خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام در چند سال اخیر برای ساخت دو درب حرم‌های مطهر در کربلای معلی بالغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان جمع‌آوری کرده و همواره در این مسیر گام برداشته‌اند.

 

نظر شما