شناسهٔ خبر: 31241779 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرادی به رقابت‌های بین المللی وزنه برداری جام فجر می‌رود

وزنه بردار ملی پوش ایران که دچار مصدومیت شده در رقابت‌های بین المللی جام فجر حضور خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  و به نقل ازفدراسیون وزنه برداری سهراب مرادی رکوردار وزنه‌برداری دنیا و قهرمان طلایی جهان و المپیک مبتلا به عارضه دیسک کمر شده و بنابر اعلام «غلامرضا نوروزی» رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، او برای بهبودی کامل باید جراحی شود.

برهمین اساس حضور سهراب مرادی در رقابت‌های بین المللی جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما به نظر می‌رسد که ستاره وزنه برداری جهان در این پیکار‌ها حضور خواهد یافت، اما نه برای وزنه زدن، بلکه دادن تست دوپینگ و گذراندن دومین مسابقه گزینشی خود در راه بازی‌های المپیک.

براساس قانون جدید فدراسیون بین المللی وزنه برداری که با هدف مبارزه جدی با دوپینگ طراحی شده است، هر وزنه بردار برای حضور در بازی‌های المپیک باید ۶ مسابقه گزینشی را پشت سر بگذارد و آماده دادن تست دوپینگ باشد.

حضور این چنینی و تنها با هدف دادن تست دوپینگ در بین ستارگان وزنه برداری جهان پیش از این نیز بوده به طوری که ایلین ایلیا وزنه بردار سرشناس قزاقستانی نیز در جام پادشاهی تایلند که هفته گذشته برگزار شد، فقط تست دوپینگ داد.

رقابت‌های بین المللی وزنه برداری جام فجر روز‌های ۱۰ تا ۱۴ اسفند به میزبانی تهران و تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد.

روسیه، کرواسی، ترکمنستان، مغولستان، مجارستان، افغانستان، آلمان، عراق، لتونی، جمهوری آذربایجان، رومانی، ترکیه، سوریه، یمن، کامرون، اتریش، قطر، اردن، کره جنوبی، بنگلادش و تیم ملی ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.

بیشتر بخوانیدقهرمان وزنه برداری زیر تیغ جراحی می‌رود + تصاویر

انتهای پیام /

مرادی به جام فجر رسید

نظر شما