شناسهٔ خبر: 31241117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تعامل اداره کل امور عشایر و تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیشبرد اهداف قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تعامل و هم‌افزایی دو اداره کل امور عشایر و تبلیغات اسلامی استان در پیشبرد اهداف فرهنگی و قرآنی مدنظر در مناطق عشایری نقش مؤثر خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

تعامل اداره کل امور عشایر و تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پیشبرد اهداف قرآنیبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، نشست مشترک اداره کل امور عشایر و اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز، ۲۹ بهمن‌ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مناطق عشایری گفت: جمعیت ۱۲۶ هزار نفری عشایر استان چهارمحال و بختیاری به دلایل مختلف از بسیاری از امکانات و زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فرهنگی و مذهبی محروم است، ولی تلاش اداره کل تبلیغات اسلامی در طول سال این بوده که در مناسبت‌های مختلف اعزام مبلغ و مبلغه به این مناطق را داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: تعامل و هم افزایی دو اداره کل امور عشایر و تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ درصد در پیشبرد اهداف مد نظر نقش خواهد داشت و برنامه‌هایی همچون آموزش‌های مختلف قرآن، برنامه‌های فرهنگی آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی و آموزش احکام اسلامی به شکل گسترده‌تر و مؤثرتر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امکاناتی همچون مکان مشخص، برق، وسایل کمک آموزشی و دیگر ملزومات به موفق بودن طرح‌ها در مناطق عشایری کمک شایانی می‌کند و امید است با تعامل اداره کل امور عشایر بتوانیم امکانات اولیه را در اختیار مبلغین و مبلغات اعزامی قرار دهیم.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه همکاری بیشتر نیازمند منعقد کردن تفاهم نامه همکاری است، بیان کرد: انجام کار‌های فرهنگی و مذهبی هم زمانبر است و هم نیازمند اعتبار که اگر ما تعامل و همکاری دیگر ادارات و دستگاه‌های اجرایی را داشته باشیم، با توان و دلگرمی بیشتری می‌توانیم به فعالیت‌های خودمان که اکنون هم در حال اجرا است مشغول شویم.

در ادامه این نشست یحیی حسین پور، مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه از همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استقبال می‌کند، گفت: چهارمحال و بختیاری دومین استان عشایرنشین کشور است و در این استان بیش از ۱۲۶ هزار نفر عشایر زندگی می‌کنند که تعداد عشایر ساکن در این استان ۱۴ هزار خانوار است و در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان، کیار، بروجن و اردل ساکن می‌شو. ند

وی افزود: نیاز جمعیت عشایری به آموزش احکام و معارف دینی بسیار ضروری و مبرم است و این اداره کل در صدد است تا با رایزنی‌ها بتواند این نیاز را برآورده کند.

حسین‌پور ادامه داد: تقویت مبانی اسلامی در جوامع عشایری از مهمترین اهداف اعزام مبلغ به این مناطق است و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان عشایر در مناسبت‌های مختلفی همچون ماه مبارک رمضان و ایام محرم از دیگر برنامه‌های تقویت مبانی اسلامی در بین عشایر است.
پایان پیام

نظر شما