شناسهٔ خبر: 31239556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق:

دشمن به دنبال شکستن پیوند حوزه های علمیه نجف و قم است

سمنان- ایرنا- رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق گفت: دشمنان با تفرقه افکنی میان حوزه های علمیه ایران و عراق در قم و نجف درصدد صدمه به اسلام هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسینی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه سمنان در دفتر وی، بیان کرد: حوزه های علمیه کشورهای ایران و عراق، به ویژه حوزه علمیه قم و نجف اشرف دارای سابقه طولانی و پیوند عمیقی هستند.
وی افزود: تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بی نتیجه است، اما همچنان برای خنثی کردن دشمنی ها باید به هوش باشیم.
جانشین معاونت عقیدتی حشد الشعبی عراق ادامه داد: تعداد طلبه های ایرانی در حال تحصیل در حوزه های علمیه عراق در گذشته بسیار زیاد بود، اما این آمار کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: برای حضور مجدد و پرشور طلاب ایرانی در حوزه های علمیه عراق باید چاره اندیشی شود.
حسینی گفت: پیش بینی تسهیلات و امتیازات ویژه برای طلاب، یکی از راه های تشویق طلاب ایرانی به منطور کسب علم در مدارس علمیه عراق می تواند باشد.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این نشست، بر پیوند حوزه های علمیه ایران و عراق و عملگرایی روحانیت به عنوان الگویی برای جامعه تاکید کرد.
در این نشست حجت الاسلام محمد حسن رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز حضور داشت.
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق، به منظور شرکت در گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی و مدیران موکب های سمنان و همچنین شرکت در آیین تجلیل از خادمان موکب فرهنگی رسانه ای فجر به این استان سفر کرده است.
7342م/6103

نظر شما