شناسهٔ خبر: 31238966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

توطئه آمریکا علیه حشد شعبی عراق

کمیته امنیت و دفاع پارلمانی عراق از توطئه آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در استان‌های غربی خبر داد و اعلام کرد واشنگتن برای اجتناب از رویارویی با حشد تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -
کمیته امنیت و دفاع پارلمانی عراق از توطئه آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در استان‌های غربی خبر داد و اعلام کرد واشنگتن برای اجتناب از رویارویی با حشد تلاش می‌کند.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، «علی جبار» عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد: نیروهای آمریکاییِ مستقر در پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار و دیگر استان‌های غربی برای خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از این استان‌ها توطئه‌چینی می‌کنند.
 
جبار خاطرنشان کرد، واشنگتن نگران ورود به درگیری با الحشد الشعبی و متعاقب آن، فشار افکار عمومی بر دولت مرکزی عراق جهت بیرون راندن نیروهای آمریکایی است که به‌صورت غیرقانونی در این کشور مستقر شده‌اند.
 
وی افزود، تمام تلاش‌های آمریکا برای خارج کردن الحشد الشعبی از استان‌های غربی محکوم به شکست است و هرگز هدف آن برای به‌دست آوردن حمایت افکار عمومی از بقای نظامی این کشور در عراق محقق نخواهد شد.
 
این نماینده پارلمان عراق که با یک پایگاه خبری عراقی به‌نام المعلومه گفت‌وگو می‌کرد، متذکر شد، نیروهای آمریکایی از الحشد الشعبی هراسان هستند و تلاش می‌کنند نیروهای الحشد را از پایگاه‌هایش و مناطقی در الانبار، نینوا و صلاح‌الدین، که حضوری نظامی در آنجا دارند، دور کنند.
 
پیشتر در روز شنبه، کمیته امنیت و دفاع پارلمانی فاش کرد که نیروهای آمریکایی با حمایت شمار زیادی از شیوخ عشایر و رهبران بارز در استان‌های غربی برای احداث پایگاهی نظامی تلاش می‌کنند؛ پایگاهی که قوام آن «مزدوران» خواهد بود تا به‌نفع آمریکا و حضور نظامی طولانی‌مدت آن در عراق، میان افکار عمومی تبلیغ کنند.
 
«کاظم الحاج» کارشناس امنیتی هشدار داده بود که آمریکا با استخدام برخی شهروندان عراقی به‌عنوان مزدور، علیه نیروهای امنیتی، نیروهای الحشد الشعبی و برخی شخصیت‌ها در منطقه غربی و نینوا طرح‌ریزی می‌کند.
 
الحاج خاطرنشان کرد که واشنگتن برای تشکیل نیروهای دیگری به‌غیر از داعش، برای پیاده کردن سناریوی جدیدش در عراق برنامه‌ریزی می‌کند.
 
رایزنی عبدالمهدی با یک فرمانده آمریکایی
 
از سوی دیگر، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که عبدالمهدی و ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا طی دیداری در بغداد، درباره گوشه‌ای از تلاش‌ها برای مبارزه با عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش گفت‌وگو کردند‎.

برچسب‌ها:

نظر شما