شناسهٔ خبر: 31238545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حساب های کاربری مخالفان سفر بن سلمان به پاکستان فیلتر شد

تهران - ایرنا - همزمان با سفر بن سلمان ولیعهد عربستان به اسلام آباد، به دستور وزارت کشور پاکستان به نهادهای مربوط کمپین های اعتراضی به این سفر در شبکه های اجتماعی متوقف شده و علیه دست اندرکاران آن اقدامات قانونی اتخاذ می شود و حساب های کاربری مخالفان سفر نیز فیلتر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری «داون نیوز»، وزارت کشور پاکستان در نامه ای به مسئولان ایالت ها، روسای پلیس آن، مدیر سازمان ارتباطات پاکستان و رئیس آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) دستور داد که تمامی حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی در زمینه مخالفت با سفر آتی هیات عربستانی را شناسایی کرده و تلاش کنند که دست اندرکاران آن را از ادامه کمپین علیه این سفر بازدارند.
وزارت کشور با معرفی برخی از این گروه ها و سازمان های مردم نهاد اعلام کرد:گروه های مذهبی وابسته به شیعیان از جمله 'تعمیر وطن، سازمان دانش آموزان امامیه شاخه بانوان کراچی، سازمان دانشجویان امامیه پیشاور، سازمان حمایت از مظلومان جهان و گروه شیعه وحدت نیوز' از فعال ترین این گروه ها هستند.
در این نامه که در شبکه های اجتماعی نیز دست به دست می شود آمده که بیشتر فعالیت های فیزیکی و دیجیتالی از شهر کراچی جریان دارد.
وزارت کشور پاکستان اعلام کرد:تاکنون 19 گروه در 'فیسبوک' و 20 حساب کاربری در 'توییتر' در این زمینه شناسایی و مسدود شده است.
این دستورالعمل به بخش مبارزه با جرایم سایبری سازمان مخابرات و آژانس تحقیقات فدرال پاکستان دستور داد که هر چه سریعتر با مسدودسازی گروه های دیگر در شبکه های اجتماعی، مسئولان آن را شناسایی کنند.
این دستورالعمل مدعی شد که کمپین های تبلیغاتی علیه این سفر سرعت یافته و برخی در حال بدنام کردن دولت پاکستان هستند.
سازمان ارتباطات پاکستان نیز در اقدامی، هزاران حساب کاربری در شبکه های اجتماعی را که با سفر ولیعهد سعودی به این کشور مخالفت می کردند، فیلتر کرد.
سازمان ارتباطات پاکستان نیز هزاران صفحه کاربران شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسوک را همزمان با سفر بن سلمان به پاکستان مسدود کرد.
همچنین بر اساس برخی اخبار، دولت پاکستان همزمان با این سفر قانون منع برگزاری تجمعات و محدودیت رفت و آمد در شهرهای اسلام آباد و راولپندی را اعمال کرد که این قانون از 15 فوریه(26 بهمن) تا 21 فوریه (2 اسفند) در شهر راولپندی و اسلام آباد در حال اجرا است.
پیش از این معاون کمیسر شهر راولپندی درخواست اعمال منع برگزاری تجمعات و اعمال محدودیت در رفت و آمدها در این شهر را به وزارت کشور ارائه کرده بود.
با اعمال این محدودیت ها، نمایش اسلحه در انظار عمومی و برگزاری هرگونه نشست سیاسی و یا مذهبی در شهر راولپندی و اسلام آباد ممنوع و تیراندازی هوایی و سخنرانی های تحریک آمیز در طول مدت مذکور ممنوع اعلام شده است.
با وجود تدابیر و اقدامات امنیتی مقامات پاکستان، شهروندان عصر جمعه گذشته در شهرهای این کشور نظیر اسلام آباد و لاهور تظاهرات کرده و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آنها شعارهایی علیه ولیعهد سعودی نوشته شده بود.
در این پلاکاردها نوشته‌ها و تصاویری قرار داشت که سیاست‌های محمد بن سلمان و نقش وی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد سعودی و جنگ در یمن را محکوم می‌کرد.
در دیگر عکس‌ها نیز محمد بن سلمان به عنوان مرد محبوب ایالات متحده و اسرائیل نشان داده شده بود.
گماشتن بیش از دو هزار نیروی امنیتی، ورود 130 نفر از محافظان سلطنتی از ریاض به اسلام آباد، رزرو 8 هتل مجلل و استقرار تیم ویژه حفاظت بن سلمان ، از جمله تدابیر اتخاذ شده برای تامین امنیت و رفاه ولیعهد سعودی در سفر به پاکستان است.
اگرچه مقامات پاکستانی مدعی اند که ولیعهد عربستان تا 20 میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری می کند، بر اساس برخی اخبار، هزینه‌های استقبال از بن سلمان توجیه اقتصادی ندارد.
آساق**6125**1337

نظر شما